Home Topics Comunicate de presa Romania la export pe piata structurilor in constructii
Romania la export pe piata structurilor in constructii

Romania la export pe piata structurilor in constructii

0

In cadrul seminarului ”Cum patrundem pe piata franceza a tamplariilor?”, eveniment organizat in data de 25 iulie 2018, de USH Pro Business in colaborare cu Patronatul Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT), au fost analizate sansele afirmarii exportatorilor romani in domeniu pe cele trei componente importante: aluminiu, PVC si lemn pentru ferestre si usi in special dar si pentru alte structuri in constructii.

 

Conform datelor furnizate de PPTT si USH Pro Business, Romania se situeaza pe locul 2 dupa Polonia in estul Europei, ca productie in acest domeniu, dar sub aspectul organizarii si pregatirii exportului Polonia este mai eficienta. Romania are la nivelul anului 2017 o crestere aproape dubla a cotei de piata  in Europa Centrala si de Est, pentru ferestre din PVC, lemn si aluminiu fara fatade cu geam, ajungand la 14% fata de 7,5% in 2017. La nivelul anului 2017 exista un export romanesc in valoare de peste 200 milioane euro fata de 79,4 mil euro la nivelul anului 2008 numai pentru structuri de tamplarie.

De asemenea, cotele de piata la nivelul Romaniei in functie de tipul de material sunt distribuite astfel: metal-26,6%, lemn-10,7%, PVC-60,4%, conform datelor cuantificate la nivelul anului 2016.

Nivelul de export pe piata franceza pentru tamplarii realizate in constructii in anul 2017 a fost estimat la un numar de 350.000 buc. Trendul crescator al ferestrelor de PVC continua pe piata tarilor estice si central europene atat pe  segmentul rezidential cat si pe segmentul nerezidential.

De asemenea, piata franceza absoarbe in special tamplarie de lemn (74% din total) si tamplarie PVC (25 % din total ) in timp ce tamplaria din aluminiu este mai putin performanta  ( cifre  2017 sem I). Totusi, asa cum precizam si cu alte prilejuri, tamplaria din aluminiu incepe sa castige tot mai mult teren pe pietele internationale.

 

Concluziile evidentiate in cadrul evenimentului sunt:

Firmele romanesti nu dispun de resurse suficiente care sa le permita investitii majore in productie, inovare, transfer tehnologic sau cercetare de piata;
Producatorii din Romania pot concura cu  producatorii din Europa de Vest daca actioneaza intr-o maniera concertata pentru cucerirea pietelor, urmand exemplul Poloniei sau al altor tari performante;
Bazarea reputatiei brand-ului pe managementul calitatii, performantele produsului si aderenta la marci de calitate recunoscute pe piata franceza sau alte piete internationale;
Cresterea capacitatii de ofertare de produse smart (sisteme de senzori si sisteme de gestionare a interactiunii cladirilor cu mediul extern, pentru a spori eficienta operationala si energetica);
Necesitatea informarii permanente atat asupra reglementarilor, certificarilor, cerintelor, conditiilor de vanzare pentru sectorul tamplariei exterioare dedicate pietei franceze cat si asupra conditiilor de finantare a societatilor start-up pe piata franceza;
Necesitatea constituirii de consortii de export ca scheme de cooperare intre producatori dar si o cooperare mai accentuata pe lant in clusterele inovative de export.

 

            ”USH Pro Business, prin Centrul de Afaceri pentru Export si Centrul de Transfer Tehnologic a incurajat firmele prezente la seminar sa se organizeze intr-un consortiu sau cluster de export, urmand ca acest lucru sa demareze pana la sfarsitul anului 2018. Prin acest cluster, firmele impreuna cu Patronatul Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT), USH Pro Business si alte structuri interesate vor pregati o strategie de patrundere pe piata franceza a tamplariilor dar si pe alte piete tinta atractive din UE si afara UE”, a declarat Costin Lianu, director general USH Pro Business

 

26 iulie 2018