Home Topics Companii Rezultatele financiare anuale pentru anul 2019
Rezultatele financiare anuale pentru anul 2019

Rezultatele financiare anuale pentru anul 2019

0

Bosch continua investitiile in Romania

  • Vanzarile consolidate din Romania au insumat peste 2 miliarde de lei (436 de milioane de euro) in 2019
  • Vanzarile totale nete au crescut cu 18 procente in 2019 la 6,7 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro)
  • Investitiile au depasit suma de 360 de milioane de lei (peste 76 de milioane de euro) in 2019

 

Bosch, lider global in furnizarea de tehnologii si servicii, si-a incheiat anul fiscal 2019 in Romania cu vanzari consolidate ce insumeaza peste 2 miliarde de lei (436 de milioane de euro). Vanzarile totale nete de 6,7 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro), inclusiv vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companii afiliate, au inregistrat o crestere de 18 de procente fata de anul precedent. „Bosch a inregistrat o crestere puternica in 2019, iar compania si-a continuat planurile de investitii si extindere in Romania, urmand o strategie centrata pe tehnologie si inovatie”, a declarat Mihai Boldijar, directorul general al Robert Bosch S.R.L. si reprezentantul grupului Bosch din Romania. „In pofida economiei globale slabe si a scaderii productiei in sectorul auto, grupul Bosch a inregistrat o evolutie pozitiva in Romania, in toate sectoarele de activitate, la inceputul anului 2020. Cu toate acestea, din cauza crizei economice la nivel mondial generata de pandemia Covid-19, anul acesta este unul atipic chiar si pentru Bosch. Avand in vedere numeroasele variabile, nu putem oferi o prognoza pentru anul 2020 in ansamblu”, a adaugat Boldijar. Bosch intensifica treptat activitatile de productie in Romania dupa o diminuare temporara a acestora. Compania a pus in aplicare numeroase masuri pentru a se asigura ca angajatii sunt protejati in maniera corespunzatoare impotriva infectiei cu coronavirus. Pregatirile pentru intensificarea activitatii sunt coordonate sub auspiciile unei stranse colaborari intre companie, clienti, furnizori, autoritati si reprezentantii angajatilor.

In 2019, numarul de angajati in cadrul Bosch Romania a fost de peste 8.000.

 

Bosch contribuie la lupta impotriva COVID-19

Ori de cate ori este posibil, Bosch doreste sa contribuie la eforturile de limitare a raspandirii a pandemiei, de exemplu prin testul rapid pentru Covid-19, recent dezvoltat, dar si cu ajutorul dispozitivului de analiza Vivalytic. Compania intentioneaza sa produca peste un milion de teste rapide in 2020 si sa creasca productia de teste la trei milioane anul viitor. Mai mult, in unele regiuni, Bosch produce masti de protectie si dezinfectanti, utilizate in principal pentru protectia angajatilor sai.

In Romania, Bosch a donat echipamente medicale, echipamente de protectie, electrocasnice Bosch, scule electrice si componente auto Bosch pentru spitalele si pentru personalul medical din prima linie si a contribuit, impreuna cu jucatori importanti ai industriei auto locale, la punerea in functiune a 50 de ventilatoare mecanice. Voluntarii Bosch au donat, in mod individual, bani, laptopuri si alte dispozitive electronice, oferind astfel provizii de alimente si facilitand accesul la educatie pentru mai multe familii dezavantajate. „Suntem recunoscatori tuturor celor care lupta impotriva virusului, in prima linie – personalului medical, fortelor de ordine, oamenilor de stiinta si lucratorilor. De asemenea, dorim sa multumim si angajatilor si partenerilor nostri de afaceri pentru solidaritate si implicare”, a conchis Mihai Boldijar.

 

Bosch continua investitiile in Romania

Bosch a investit aproximativ 360 de milioane de lei (peste 76 de milioane de euro) in Romania, in 2019, in principal in dezvoltarea uzinelor sale de productie din cadrul diviziei Solutii de mobilitate din Cluj si Blaj, precum si in domeniul cercetarii si dezvoltarii, in Centrul de Inginerie Bosch din Cluj. 2019 a fost un an de crestere semnificativa pentru fabrica de componente auto electronice din Jucu, judetul Cluj, care si-a extins cu succes capacitatile de productie si depozitare, precum si portofoliul de produse si a inaugurat a doua sa unitate de productie. Valoarea investitiilor se ridica la 40 de milioane de euro. La Cluj, Bosch fabrica produse de ultima generatie, oferind un portofoliu bogat, echilibrat si competitiv de unitati electronice de comanda dedicate cresterii sigurantei in trafic si confortului la conducere, livrand, din 2014, peste 200 de milioane de unitati electronice de comanda clientilor sai internationali .

Mai mult, unitatea de productie Bosch din Blaj s-a dezvoltat semnificativ in 2019, atat din punct de vedere al productiei, cat si al infrastructurii. Datorita cererii mari din partea clientilor, compania si-a marit capacitatea de productie pentru componente auto de inalta calitate, precum solenoizi si module electronice. De asemenea, Fabrica Bosch din Blaj a inceput productia pentru un nou senzor, senzorul de particule EGS-PM. In plus, Bosch a inaugurat in 2019 o noua cladire de birouri si laboratoare care gazduiesc aproximativ 250 de angajati. Tot anul trecut, fabrica si-a relocat depozitul intr-un nou centru logistic cu o suprafata de peste 20.000 de metri patrati. Unitatea de productie Bosch din Blaj urmeaza filosofia lifelong learning a grupului Bosch, motiv pentru care, la Blaj, la inceputul anului 2019 a fost inaugurat un nou centru de instruire Bosch. Ca o recunoastere a produselor sale de inalta calitate, fabrica din Blaj a devenit unitatea de productie coordonatoare Bosch la nivel global pentru senzori de detonatie, incepand cu anul 2020.

 

Continuarea extinderii activitatilor de cercetare si dezvoltare in Romania

Din 2013, Bosch desfasoara cu succes activitati de cercetare si dezvoltare in Romania. Locatia de R&D a inregistrat o crestere rapida in ultimii ani. Tanar si dinamic, Centrul de Inginerie Cluj este locul in care inginerii talentati lucreaza la proiecte de tehnologie de ultima generatie, precum conducerea automatizata, mobilitatea electrica si conectata si Internetul lucrurilor. In prezent, aproximativ 800 de angajati lucreaza in cadrul Centrului de Inginerie Bosch din Cluj. Inaugurarea oficiala a noului sediu al Centrului de Inginerie Cluj este planificata pentru acest an. Noua cladire de birouri de ultima generatie va sprijini extinderea Centrului de Inginerie in domeniul mobilitatii automatizate si conectate.

 

Dezvoltare pozitiva in toate sectoarele de afaceri din Bosch

In sectorul Solutii de mobilitate, divizia Automotive Aftermarket a inregistrat o crestere de doua cifre in 2019. Reteaua de parteneri auto Bosch a numarat peste 400 de service-uri auto in Romania in anul precedent. In sectorul Tehnologie pentru constructii si energie, divizia Termotehnica s-a concentrat in principal pe reinnoirea si extinderea portofoliului de produse prin adaugarea de noi centrale murale in condensare si lansarea, in premiera pe piata romaneasca, a unei linii proprii de solutii de climatizare. Vanzarile diviziei Bosch Tehnologie pentru constructii au continuat tendinta ascendenta din ultimii trei ani, inregistrand o crestere de doua cifre in 2019, reprezentata in principal de solutii integrate si complexe. In acest an, divizia Tehnologie pentru constructii implineste 100 de ani de la infiintare si are in plan lansarea de noi produse si solutii pe piata europeana si romaneasca, precum platforma de securitate INTEOX. In Timisoara, Bosch Service Solutions ofera servicii de externalizare a proceselor de afaceri in 18 limbi. In 2019, aceasta activitate a inregistrat o crestere de doua cifre. In 2020, Bosch Service Solutions se va concentra pe servicii specializate, cum ar fi servicii de controlling si solutii software. Compania livreaza solutii software adaptate care raspund nevoilor clientilor sai, alocand timpul si resursele necesare intelegerii aspectelor delicate si problemelor cu care acestia se confrunta in activitatile lor zilnice, oferind astfel solutii centrate pe maparea si optimizarea proceselor. Mai mult, sectorul Bunuri de larg consum a avut, de asemenea, o performanta buna in 2019. Divizia Scule electrice a inregistrat o crestere puternica de doua cifre in segmentul de scule profesionale si telemetre, care au obtinut o cota de piata relevanta. Totodata, anul trecut divizia Bosch a lansat pe piata din Romania sistemul X-LOCK, o inovatie Bosch Scule electrice. In plus, BSH Electrocasnice a continuat, de asemenea, tendinta din ultimii ani, reusind o crestere de doua cifre, depasind concurenta pe piata de ​​electrocasnice mari si mici si consolidandu-si pozitia. In 2019, BSH a sarbatorit 20 de ani de la intrarea pe piata locala si 4.800.000 de electrocasnice vandute. Pentru 2020, compania se pregateste sa lanseze pe piata romaneasca marca de electrocasnice de lux Gaggenau, precum si o linie de produse Bosch care include masini de spalat vase, congelatoare XXL si electrocasnice noi pentru  bucatarie cu cantar incorporat. Sectorul Tehnologie industriala a inregistrat o dezvoltare pozitiva si in 2019. Divizia Rexroth a urmat strategia duala Bosch in dezvoltarea si promovarea Industriei 4.0, implementand solutii industriale conectate in propriile unitati de productie pentru a spori eficienta in derularea de proiecte pentru industria locala.

 

Angajamentul Bosch pentru educatie

Bosch investeste in educatie, reiterand angajamentul pe termen lung fata de sistemul educational din Romania, dezvoltand constant programe care sustin relatia dintre educatie si mediul de afaceri. Aproximativ 1.000 de studenti au participat anul trecut la programe specifice in sediile Bosch din Romania. In 2019, Centrul de Inginerie Bosch din Cluj impreuna cu Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca au lansat un nou program de masterat intitulat „Sisteme de management si control ale vehiculelor”. In plus, Bosch ramane un partener de incredere al scolilor locale in proiectele de invatamant dual. Din anul 2013, compania a sprijinit peste 340 de elevi de liceu care au facut primul pas catre o cariera in industria auto, urmand stagii de pregatire practica in domenii specifice in cadrul unitatilor de productie Bosch din Blaj si Cluj.

 

Responsabilitatea sociala, o valoare de baza pentru Bosch

Bosch si-a extins constant activitatile de responsabilitate sociala in Romania prin sprijinirea mai multor organizatii caritabile si institutii sociale. In 2019, compania a desfasurat peste 30 de initiative, incurajandu-si constant angajatii sa devina ambasadori ai faptelor bune.

 

Grupul Bosch: perspective pentru 2020 si curs strategic pe termen lung

Avand in vedere pandemia de coronavirus, Bosch anticipeaza provocari considerabile pentru economia globala in anul financiar curent. Pentru a obtine cel putin un rezultat echilibrat, va depune un efort suprem, a anuntat consiliul de administratie al grupului Bosch in cadrul conferintei anuale de presa din Germania, care a avut loc recent. In ciuda provocarilor generate de situatia actuala, Bosch isi pastreaza cursul strategic pe termen lung: furnizorul de tehnologie si servicii continua urmarirea sistematica a obiectivelor climatice ambitioase si dezvolta activitatile necesare pentru a sprijini o extindere a mobilitatii sustenabile. „Desi alte probleme sunt in prezent in centrul atentiei, nu trebuie sa pierdem din vedere viitorul planetei noastre”, a declarat Volkmar Denner, directorul executiv Bosch. Bosch isi va atinge tintele globale de actiune climatica pentru 2020 si se va asigura ca toate cele 400 de sedii ale sale vor deveni neutre din punct de vedere climatic. In plus, Bosch si-a setat drept obiectiv alinierea tuturor activitatilor din lantul valoric la un punct cat mai neutru din punct de vedere climatic – pana in 2030, emisiile asociate (domeniul de aplicare 3) trebuie sa scada cu 15 procente. Mai mult decat atat, compania intentioneaza sa-si reuneasca experienta din peste 1.000 de proiecte de eficienta energetica proprii intr-o noua companie de consultanta, numita Bosch Climate Solutions. Intrucat actiunea climatica accelereaza schimbarile structurale in numeroase sectoare, hidrogenul devine din ce in ce mai important, atat in industria auto, cat si in tehnologia pentru constructii. Alaturi de partenerii sai, Bosch lucreaza la celule de combustie mobile si stationare. In ceea ce priveste mobilitatea, ceea ce este important conform lui Denner, este o ofensiva tehnologica la scara larga, care nu numai ca stabileste o cale catre mobilitatea durabila pe baza bateriilor electrice, ci ia in considerare si motoarele eficiente cu ardere interna, combustibilii sintetici regenerabili si celule de combustie.

 

Grupul Bosch este prezent pe piata din Romania de peste 25 de ani si numara peste 8.000 de angajati in cinci entitati. In anul 2019, Bosch a inregistrat un volum de vanzari de 436 milioane de euro pe piata din Romania. Vanzarile totale nete, incluzand vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe langa centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj si unitatile sale de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de tehnologie industriala, localizata de asemenea in Blaj, precum si un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in Timisoara. In Bucuresti, Bosch opereaza un birou de vanzari pentru produsele sectoarelor Solutii de mobilitate, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. In plus, o filiala a BSH Hausgeräte GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in capitala tarii.

Mai multe informatii pe  www.bosch.ro.

 

Grupul Bosch este un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajati in intreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vanzari de 77,7 miliarde de euro in 2019. Operatiunile sale sunt structurate in patru sectoare de activitate: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. Lider in IoT, Bosch ofera solutii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 si mobilitate conectata. Bosch urmareste o viziunea unei mobilitatisustenabile si sigure. Compania isi foloseste expertiza in tehnologia de senzori, software si servicii, precum si propriul cloud IoT, pentru a oferi clientilor solutii conectate integrate dintr-o singura sursa. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovatii pentru o viata conectata, prin intermediul produselor si solutiilor care ori contin inteligenta artificiala (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeste calitatea vietii la nivel mondial prin produse si servicii inovatoare si care starnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creeaza „Tehnica pentru o viata.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 440 de filiale si companii regionale din aproximativ 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, reteaua globala de productie si vanzari Bosch acopera aproape toate tarile din lume. Baza pentru viitoarea crestere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajati in cercetare si dezvoltare, in cele aproximativ 126 locatii din lume, precum si aproximativ 30.000 de ingineri software.

Compania a fost infiintata in 1886 la Stuttgart de catre Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanica fina si inginerie electrica”. Structura speciala a actionariatului Robert Bosch GmbH asigura libertatea antreprenoriala a grupului Bosch, permitand companiei sa planifice pe termen lung si sa faca investitii semnificative pentru asigurarea viitorului sau. 92 de procente din actiunile Robert Bosch GmbH sunt detinute de fundatia caritabila Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt detinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Functiile de conducere antreprenoriala ale grupului sunt indeplinite de acest trust. Restul de actiuni sunt detinute de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH.

Pentru mai multe informatii, accesati paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.