Home Topics Parerea specialistului 7 semnale ca afacerea ta are nevoie urgenta de un CRM
7 semnale ca afacerea ta are nevoie urgenta de un CRM

7 semnale ca afacerea ta are nevoie urgenta de un CRM

0

Daca utilizezi in continuare foi de calcul, foldere inghesuite sau e-mailuri salvate pentru a urmari interactiunile cu clientii tai, nu pierzi doar timp si energie pretioasa, dar iti lipseste si oportunitatea de a-ti creste rentabilitatea.

Daca inca nu esti convins ca exista o modalitate mai buna, iata cateva semne ca este timpul sa investesti intr-un CRM.

 

  1. Datele tale sunt dezorganizate sau neclare

Ce pasi faci atunci cand trebuie sa te adresezi unui client? Navighezi prin pagini de mesaje si de e-mail? Cauti acea nota pe care ai lasat-o undeva in birou?

Daca datele tale nu sunt stocate intr-o singura locatie centralizata, se pot pierde cu usurinta – impreuna cu sansa de a incheia un contract cu acel potential client. Cu CRM AMC, tot ce ai nevoie poate fi gasit cu un singur clic.

Introducerea manuala a datelor poate produce un dezastru atunci cand vine vorba de exactitatea informatiilor. Ne place sau nu, suntem cu totii oameni, ceea ce inseamna ca suntem cu totii predispusi la erori, unele dintre ele putandu-se dovedi costisitoare – in special pentru o afacere mica.

Modalitatile de lucru bazate pe foi de calcul nu sunt la fel de fiabile ca solutiile software moderne de astazi.

Cu CRM AMC, vei evita greselile de dactilografie, stergerile sau suprascrierile accidentale, intrarile duble si formulele gresite…. Toate acestea putand fi incredibil de perturbatoare pentru operatiunile de rutina ale companiei tale.

 

  1. Nu poti tine pasul cu potentialii clienti

Daca ai norocul sa ai mai multe oportunitati, dar te chinui sa mentii un ritm util si eficient, care este ideea? Un CRM inteligent poate gestiona toate activitatile pentru tine. Pe langa faptul ca este usor de urmarit si rapid, ofera un avantaj echipei tale de vanzari sa-si prioritizeze si optimizeze fluxul de lucru.

 

  1. Nu ai idee cu se ocupa echipa ta de vanzari

Scopul fiecarei companii de succes este imbunatatirea vanzarilor. Dar cum puteti realiza acest lucru daca nu puteti urmarii cu usurinta ce functioneaza si ce este o pierdere de timp, bani si resurse?

Un CRM ofera o perspectiva in timp real asupra activitatii echipei de vanzari, permitandu-va sa determinati modul in care reprezentantii isi petrec timpul si ce actiuni pot si trebuie optimizate pentru a incheia mai multe contracte. Este cel mai simplu si rapid mod sa va imbunatatiti procesul de vanzare.

Vizualizarea unei foi de calcul detaliate nu ofera nici-o informatie in timp real cu privire la ce face fiecare membru al echipei de vanzari.

Acest lucru poate insemna o reducere semnificativa a productivitatii. De asemenea, poate duce la oportunitati ratate care reprezinta vanzari pierdute.

 

  1. Serviciul de suport clienti nu este performant

Atragerea clientilor noi este destul de dificila. Pastrarea lor pe o perioada indelungata este si mai dificila.

Dar pastrarea clientilor existenti este mult mai rentabila decat urmarirea constanta a noilor oportunitati. Astfel incat, serviciul pentru clienti ar trebui sa fie o prioritate.

Din pacate, fara un sistem formal in vigoare, clientii ar putea sa se simta mai putin decat multumiti. Un CRM impiedica acest lucru, tinand in permanenta legatura cu tot ceea ce ai nevoie pentru a depasi asteptarile clientilor.

 

  1. Nu se poate scala

Utilizarea unei foi de calcul Excel pentru a va gestiona clientii poate fi in regula la inceput, dar pe masura ce afacerea ta creste, aceasta metoda este realizata cu erori potentiale si probleme de comunicare gresita.

Si ce se intampla daca obtii un aflux brusc de afaceri noi? Sistemul actual va putea sa-l gestioneze? Un CRM pastreaza datele centralizate si actualizate, poate fi accesat de la distanta de orice membru al echipei.

Succesul viitor al afacerii depinde foarte mult de dezvoltarea si mentinerea relatiilor bune cu clientii. O modalitate de a utiliza sistemul CRM este de a standardiza procesul de gestionare a oportunitatilor, de a oferi vizibilitate in vanzari si marketing si de a va permite sa oferiti o experienta mai buna clientilor in general.

Cel mai bun predictor al succesului viitor este trecutul. Dar daca te bazezi pe un program vechi, cu functionalitati putine sau deloc avansate, pentru a determina care vor fi nevoile tale viitoare, atunci ai nevoie de noroc.

 

  1. Echipa pierde timpul

Echipa ta de vanzari ar putea fi ocupata, dar daca este sau nu eficienta, putem spune bazandu-ne pe cat timp si energie se pierde.

Reprezentantii de vanzari trebuie sa gaseasca tot ce au nevoie la un singur clic, fara erori sau duplicarea muncii. Apoi si-ar putea concentra timpul si expertiza pe alte lucruri mai importante, cum ar fi construirea relatiilor si transformarea mai multor oportunitati in clienti.

 

  1. Nu se poate masura performanta

Doresti o defalcare a vanzarilor si veniturilor? Curios despre cum se desfasoara vanzarile intr-o anumita zona geografica? Ai nevoie de o lista de oportunitati de vanzare in ordinea unei date?

Folosirea unei foi de calcul pentru a trage aceste date si a le compila in ceva util este aproape imposibila, in special daca afacerea ta continua sa creasca. Astfel, fara informatiile cheie de acest gen, te poti lipsi cu usurinta de oportunitati suplimentare de vanzare.

Cu un CRM, poti aduna rapid si usor informatiile de care ai nevoie pana la cele mai mici detalii si sa le organizezi in orice mod doresti.

Rapoarte complexe pot fi create foarte simplu, economisind astfel timp si oferind conducerii toate instrumentele necesare pentru a se asigura ca merg in directia corecta.

Folosind un CRM, poti accesa orice date ai nevoie, stiind ca sunt actualizate si exacte, pentru a prognoza si planifica strategia potrivita afacerii tale.

Acest lucru va asigura un succes constant si durabil.

 

 

tags: