Home Topics Comunicate de presa Studiu GoodHome: Locuinta este mai importanta pentru fericirea noastra decat locul de munca sau salariul
Studiu GoodHome: Locuinta este mai importanta pentru fericirea noastra decat locul de munca sau salariul

Studiu GoodHome: Locuinta este mai importanta pentru fericirea noastra decat locul de munca sau salariul

0
  • Institutul de Cercetare a Fericirii, Kingfisher si Brico Depôt publica rezultatele unui nou studiu cu privire la impactul pe care locuintele noastre il au asupra gradului general de fericire si de bunastare
  • Studiul releva ca locuinta este semnificativ mai importanta pentru fericire decat venitul sau locul de munca
  • Dimensiunea, locatia si proprietatea asupra locuintei au un impact mult mai mic asupra fericirii decat credem noi

Casele noastre contribuie cel mai mult la fericirea si bunastarea noastra generala, potrivit unui studiu realizat de Kingfisher, companie internationala de imbunatatire a locuintei care detine Brico Depôt, si de Institutul de Cercetare a Fericirii, un grup independent de experti care studiaza de ce unele tari au un grad de fericire mai ridicat decat altele.

Raportul GoodHome a constatat ca 73% dintre oamenii care sunt multumiti de locuinta lor sunt fericiti si in viata. De fapt, locuintele sunt responsabile pentru 15% din gradul nostru general de fericire, fiind la fel de importante ca starea generala de sanatate si conditia fizica (14%) si semnificativ mai importante decat veniturile (6%) sau locul de munca (3%). 28% dintre romani afirma ca nu sunt multumiti de locuinta lor.

Cercetatorii au intervievat 13.000 de persoane din toata Europa, precum si experti internationali in psihologie si stiinte sociale, urbanism si arhitectura, pentru a intelege legatura dintre locuinte si fericire. In ciuda a ceea ce am putea crede, fericirea nu este legata de posesie, de numarul de persoane cu care impartim locuinta sau de faptul ca traim in orase sau la tara.

Cinci nevoi emotionale determina cat de fericiti ne simtim acasa

Studiul a constatat ca, indiferent de locul in care traim, casele noastre activeaza cinci nevoi emotionale – mandria, identitatea, confortul, siguranta si controlul – iar lipsa acestor elemente, in asociere cu locuinta, are un efect negativ asupra bunastarii noastre. Mandria – care este legata de timpul si energia investite pentru a transforma un spatiu intr-un camin – are cel mai mare impact si conteaza in proportie de 44% cand vine vorba de fericirea resimtita acasa, totusi, 30% dintre romani spun ca simt ca acest lucru nu depinde de noi.

Ne dorim senzatia de spatiu, insa o locuinta mai mare nu este neaparat o locuinta mai buna

Cu totii dorim o locuinta pe care sa o consideram spatioasa si un spatiu in aer liber, daca il putem obtine. Dar acest lucru nu inseamna ca vom fi mai fericiti intr-o locuinta mai mare. Studiul arata ca senzatia de spatiu este de trei ori mai importanta decat suprafata efectiva a locuintei, numarul de camere sau numarul de persoane cu care locuim. 33% dintre romani afirma ca nu cred ca locuinta lor este spatioasa, indiferent de suprafata sa efectiva.

Vrem sa ne simtim stapani pe situatie, insa nu este nevoie sa detinem o locuinta in proprietate pentru a realiza acest lucru

Desi multi dintre noi aspira sa aiba locuinte cu o valoare mai mare, raportul arata ca, indiferent daca suntem proprietari sau stam in chirie, acest lucru are un impact redus asupra fericirii noastre. Raportul a constatat ca sentimentul de control este cheia pentru a te simti fericit acasa, insa acesta se rezuma adesea la puterea de a face schimbari. A avea o locuinta care poate fi adaptata la diferite etape din viata noastra este de sapte ori mai important decat daca stam in chirie sau suntem proprietari.

Raportul este publicat in contextul in care Kingfisher a lansat GoodHome, un nou brand international de imbunatatire a locuintei, conceput pentru ca imbunatatirea locuintei sa devina accesibila tuturor. GoodHome ofera produse si solutii noi axate in primul rand pe design, de inalta calitate si la preturi avantajoase, cu scopul de a-i ajuta pe oameni sa aiba o locuinta in care sa se simta bine. In Romania, brandul GoodHome este disponibil exclusiv in magazinele Brico Depôt.

Meik Wiking, CEO al Institutului de Cercetare a Fericirii si autor al uneia dintre cel mai bine vandute carti, Mica Enciclopedie Hygge, a declarat: „Studiul nostru indica faptul ca, deseori, cautam fericirea in locurile nepotrivite. Uneori, ceea ce credem ca ne face fericiti si ce ne face de fapt fericiti nu este acelasi lucru. Raportul se bazeaza pe convingerea ca locuintele noastre ne contureaza viata. Casele noastre sunt locul unde gasim confortul si siguranta. Locul unde lasam garda jos si ne deconectam alaturi de cei dragi. Intr-o lume care necesita din ce in ce mai mult atentia noastra, casele noastre sunt locul in care ne putem retrage si cauta refugiu.”

Véronique Laury, CEO Kingfisher, a declarat: „Sunt convinsa ca a avea o casa buna este unul dintre lucrurile care te fac fericit. E unul dintre motivele pentru care lucrez in industria de imbunatatire a locuintei de 16 ani. Dar si motivul pentru care obiectivul Kingfisher este ca imbunatatirea locuintei sa devina accesibila tuturor. Deoarece credem ca toata lumea ar trebui sa aiba o casa in care sa se simta bine.”

Alte constatari ale studiului

72% dintre romani afirma ca sunt fericiti in locuinta lor. Romania este pe locul sapte din 10 tari europene dupa gradul mediu de fericire datorat locuintei. De asemenea, studiul a constatat ca fericirea resimtita acasa creste odata cu varsta, in special dupa 50 de ani.

Gradul de fericire datorat locuintei in Europa
Tara Scorul fericirii resimtite acasa*
1. Olanda 7.69
2. Germania 7.60
3. Danemarca 7.47
4. Marea Britanie 7.40
5. Spania 7.22
6. Franta 7.17
7. Romania 7.11
8. Italia 7.02
9. Polonia 6.92
10. Rusia 6.57

* Punctajul din 10 reprezinta gradul mediu de fericire datorat locuintei in randul celor chestionati.

CINCI SFATURI PENTRU UN CAMIN MAI FERICIT

Rearanjeaza spatiul – Rearanjarea si imbunatatirea locuintelor pentru a crea senzatia de spatiu mai mare poate fi o modalitate usoara pentru multi dintre noi de a ne spori gradul de fericire.

Fa-ti timp pentru modificari – Daca investim timp si energie in modernizarea locuintelor si in adaptarea lor pentru a corespunde nevoilor noastre, acest lucru reprezinta o investitie in fericirea noastra, chiar daca acest proces nu ne face intotdeauna placere!

Invitarea altor persoane in vizita – Caminele noastre sunt mai fericite cand invitam si alte persoane sa le imparta cu noi. Acest lucru ne sporeste mandria pe care o simtim pentru locuintele noastre, precum si legatura emotionala pe care o simtim fata de locul in care traim.

Gradinaritul – Accesul la un spatiu verde conteaza foarte mult pentru gradul nostru de fericire. Chiar daca nu avem o gradina, daca includem cateva plante in locuintele noastre, acest lucru ne imbunatateste starea generala de bine.

Personalizeaza-ti locuinta – Fie ca stam cu chirie sau suntem proprietari, cand gasim modalitati de a adauga o nota personala – de la zugravirea unui perete pana la atarnarea pe perete a unei fotografii cu cei dragi – acest lucru va crea un camin mai fericit.

Contact PR:
Luiza Sandu
PR Specialist, SmartPoint
Tel.: 0734 557 300
luiza.sandu@smartpoint.ro

Metodologia

Raportul GoodHome se bazeaza pe analiza aprofundata efectuata de Institutul de Cercetare a Fericirii in privinta datelor calitative si cantitative colectate din 10 tari din Europa (Marea Britanie, Franta, Romania, Polonia, Germania, Danemarca, Olanda, Rusia, Italia si Spania).

INTERVIURI CANTITATIVE

In numele Institutului de Cercetare a Fericirii, Gallup a efectuat sondajul cantitativ in 10 tari si in 10 limbi, cu 13.489 de respondenti, incepand din decembrie 2018.

INTERVIURI CALITATIVE

Am efectuat 78 de interviuri calitative detaliate cu un esantion reprezentativ de respondenti din 10 tari, pentru a intelege factorii emotionali care stau la baza fericirii de acasa.

ANALIZA DE REGRESIE

Rezultatele acestui sondaj au fost apoi analizate folosind o analiza de regresie, care a permis Institutului de Cercetare a Fericirii sa ajusteze eventualele variabile (de ex. nivelul veniturilor, varsta, starea de sanatate sau starea de singuratate percepute), pentru a determina cu o precizie mai mare ce factori sunt conectati si unde exista simple coincidente.

Despre Institutul de Cercetare a Fericirii

Institutul de Cercetare a Fericirii este un un grup independent de experti care studiaza de ce unele tari au un grad de fericire mai ridicat decat altele. Misiunea sa este de a informa factorii de decizie despre cauzele si efectele fericirii umane, de a include bunastarea subiectiva in dezbateri publice si de a imbunatati calitatea vietii pentru cetatenii din intreaga lume.

Despre Kingfisher

Kingfisher este o companie internationala de imbunatatire a locuintei, cu peste 1.300 de magazine in 10 tari din Europa, Rusia si Turcia si cu o echipa de 77.000 de colegi. Brandurile sale principale sunt B&Q, Castorama, Brico Depôt si Screwfix. Oferim produse si servicii pentru imbunatatirea locuintei pentru aproximativ sase milioane de clienti care fac cumparaturi in magazinele noastre si prin intermediul canalelor online, in fiecare saptamana. Clientii nostri sunt toti cei care doresc sa-si imbunatateasca locuinta, inclusiv profesionisti si experti. Credem ca toata lumea ar trebui sa aiba o locuinta in care sa se simta bine, iar obiectivul nostru este ca imbunatatirea locuintei sa devina accesibila tuturor. www.kingfisher.com/.

GoodHome este noul nostru brand de imbunatatire a locuintei si va oferi un mod nou, mai simplu de a face lucrurile pentru cei care isi imbunatatesc locuinta, pentru cei care ii ajuta si pentru profesionisti. Va oferi produse si servicii unice, cu focus pe design, de inalta calitate si la preturi avantajoase, astfel ca imbunatatirea locuintei sa devina accesibila tuturor.

Despre Brico Depôt

Brico Depôt Romania este parte din grupul Kingfisher, companie internationala de imbunatatire a locuintei, care a intrat oficial pe piata locala in 2013, dupa achizitia lantului de magazine Bricostore. Compania a redenumit lantul de magazine nou preluat, care a devenit Brico Depôt.

Pentru mai multe informatii, va rugam sa accesati: www.bricodepot.ro si pagina de Facebook Brico Depôt Romania.

le-dysfunction_online-shop/">online shop vacuum treatment for erectile dysfunction