Home Articole Rezultate financiare anuale pentru anul 2020
Rezultate financiare anuale pentru anul 2020

Rezultate financiare anuale pentru anul 2020

0

Bosch isi mentine ritmul pe timpul pandemiei de coronavirus si are performante mai bune decat se preconiza

 

  • Vanzari consolidate de 2,2 miliarde de lei (448 milioane de euro)
  • Vanzari totale nete de 6,8 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro)
  • Investitii de 487 milioane de lei (aproximativ 100 milioane de euro)

 

Bosch, lider global in furnizarea de tehnologii si servicii, a incheiat anul fiscal 2020 cu vanzari consolidate in valoare de aproape 2,2 miliarde de lei (448 de milioane de euro) in Romania, inregistrand astfel o crestere de aproximativ trei procente in comparatie cu anul precedent. Vanzarile totale nete, de 6,8 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro), inclusiv vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companii afiliate, au ramas la un nivel similar cu cel al anului anterior.

„In 2020, Grupul Bosch in Romania a obtinut rezultate financiare notabile, in ciuda efectelor pandemiei de coronavirus si a scaderii productiei in domeniul auto”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. si reprezentantul Grupului Bosch in Romania. „De fapt, am avut rezultate mai bune decat ne asteptam initial, datorita efortului remarcabil depus de intreaga noastra organizatie, angajamentului extraordinar si rezilientei angajatilor nostri, dar si datorita colaborarii stranse cu partenerii nostri”, a continuat Boldijar. Cu un prim trimestru foarte bun, Bosch in Romania a inceput cu succes anul 2021. „In pofida mediului de piata provocator, prognoza noastra pentru anul fiscal curent in Romania ramane pozitiva”, a adaugat Boldijar. Compania implementeaza o gama larga de masuri pentru a se asigura ca angajatii sunt protejati impotriva infectiei cu coronavirus si pentru a-si asigura continuitatea operatiunilor sale. Numarul angajatilor Bosch din Romania a ajuns la aproximativ 8.160, la 31 decembrie 2020.

 

Bosch isi consolideaza activitatile de productie in Romania

Bosch a investit in Romania aproximativ 487 de milioane de lei (aproximativ 100 de milioane de euro) in anul 2020, in special pentru a continua dezvoltarea unitatilor de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si Blaj. Fabrica de componente auto electronice din Jucu, judetul Cluj si-a marit capacitatea de productie si de depozitare, investind peste 85 de milioane de euro in 2020. Din grija pentru sanatatea angajatilor sai, Bosch a deschis recent, in colaborare cu autoritatile locale, un centru de vaccinare impotriva Covid-19 la fabrica sa din Cluj, contribuind astfel la limitarea efectelor si raspandirii pandemiei. Centrul va permite accesul facil la vaccinarea voluntara pentru orice angajat Bosch care lucreaza in zona si o ruda a acestuia, precum si pentru furnizorii companiei si personalul care lucreaza la alte doua companii din parcul industrial Tetarom III. In aceasta unitate, Bosch produce, din 2013, printre altele, unitati de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple si asistenta la condus si parcare, care sporesc siguranta rutiera si confortul soferilor. De la deschiderea sa, fabrica Bosch din Cluj a furnizat clientilor internationali peste 250 de milioane de piese auto de inalta calitate. In plus, fabrica din Blaj si-a deschis in noiembrie 2020 propriul Centru Medical Bosch, in colaborare cu furnizorul de servicii medicale Elisa Med. Aceasta este prima unitate medicala Bosch din Romania care ofera servicii de sanatate, avand o suprafata de 600 de metri patrati. Angajatii Bosch si membrii de gradul I ai familiilor acestora pot beneficia de o gama larga de servicii. Fabrica din Blaj produce senzori pentru industria auto, dar si elemente de inalta tehnologie pentru sectorul industrial. In plus, fabrica din Blaj a devenit in 2020 unitatea principala Bosch la nivel global pentru senzori de detonatie.

 

Bosch este un pionier in productia sustenabila

Bosch continua sa isi concentreze strategia asupra domeniilor importante pentru viitor, acordand importanta practicilor comerciale sustenabile. Compania utilizeaza o varietate de parghii, inclusiv imbunatatirea eficientei energetice a fabricilor si cladirilor sale de birouri, generarea interna de energie si implementarea solutiilor tehnologice care fac productia eficienta din punct de vedere al resurselor. Pentru acest obiectiv, Bosch a implementat diverse proiecte de eficienta energetica in unitatile sale de productie din Cluj si Blaj, cum ar fi solutiile de monitorizare a consumului de energie, care asigura monitorizarea si raportarea energiei in timp real, achizitionarea de energie electrica 100% din surse regenerabile si inlocuirea corpurilor de iluminat existente cu tehnologie LED. In plus, unitatea de productie din Blaj a inceput recent sa produca propria energie verde, prin instalarea mai multor panouri fotovoltaice in fabrica, facand astfel urmatorul pas catre productia sustenabila. Aceste panouri genereaza energie verde echivalenta cu consumul de energie electrica pe care il au 50 de gospodarii.

 

Extinderea activitatilor de dezvoltare in Romania

Bosch desfasoara cu succes activitati de dezvoltare in Romania din 2013. Centrul de Inginerie din Cluj a inregistrat o crestere rapida in ultimii ani. Tanara si dinamica, locatia din Cluj este locul in care ingineri talentati, specializati in software, hardware si fiabilitate, lucreaza la proiecte cu tehnologie de ultima generatie, precum conducerea automatizata, mobilitatea electrica si conectata, inteligenta artificiala si Internetul lucrurilor. In prezent, aproximativ 1.000 de angajati lucreaza la Centrul de Inginerie din Cluj. In plus, Bosch intentioneaza sa-si extinda campusul software cu o a doua cladire. Noua cladire moderna de birouri, care va fi finalizata, conform planului, in 2023, va fi conectata la facilitatile existente si va sprijini continuarea dezvoltarii locatiei in domeniul mobilitatii automatizate si conectate.

 

Dezvoltarea sectoarelor de activitate Bosch

In cadrul sectorului Solutii de mobilitate, dupa o scadere a vanzarilor in 2020 din cauza pandemiei de coronavirus, divizia Automotive Aftermarket s-a redresat in primul trimestru al anului 2021, depasind cresterea pietei. Anul acesta, divizia sarbatoreste 100 de ani de la deschiderea primului service auto Bosch Service in 1921. Reteaua de service Bosch includea in anul precedent peste 400 de service-uri auto in Romania. In plus, sectorul de activitate Tehnologie pentru constructii si energie a avut o evolutie pozitiva anul trecut, deoarece divizia Bosch Termotehnica a inregistrat, in 2020, o crestere a vanzarilor de doua cifre.

Principalii factori de dezvoltare sunt noua gama de centrale termice in condensare pe gaz pentru cladiri rezidentiale, solutiile pentru aer conditionat nou lansate si segmentul cazanelor industriale. Din 2007, divizia Bosch Service Solutions din Timisoara ofera servicii complete in 18 limbi clientilor interni si externi. Bosch in Timisoara desfasoara mai multe programe pentru transformare digitala.

Compania ofera solutii software adaptate, utilizand tehnologii noi precum RPA (Robotic Process Automation) sau inteligenta artificiala, care elimina sarcinile repetitive si sporesc calitatea si eficienta. Mai mult, Bosch a deschis anul trecut la Timisoara un nou centru strategic de achizitii care se ocupa de gestionarea furnizorilor cheie si negocierile de contracte. In 2021, pentru a sustine dezvoltarea constanta a operatiunilor sale, Bosch Services Solutions intentioneaza sa angajeze peste 500 de persoane specializate in domenii precum dezvoltare software, IT Help Desk, customer service, controlling, contabilitate, achizitii si vanzari. In plus, sectorul de activitate Bunuri de larg consum a obtinut, de asemenea, rezultate bune in 2020.

Divizia Scule electrice Bosch a inregistrat anul trecut o crestere puternica, de doua cifre, in cadrul tuturor segmentelor de produse: scule electrice profesionale, pentru casa si gradina, instrumente de masurare si accesorii. De asemenea, divizia a lansat anul trecut pe piata din Romania gama de scule profesionale echipate cu noua tehnologie BITURBO – motorul fara perii de inalta performanta, impreuna cu bateriile ProCore18V. Cu aceasta tehnologie, sculele electrice fara fir pot chiar sa depaseasca performantele celor cu fir.

Mai mult, BSH Electrocasnice a continuat tendinta ultimilor ani, in ciuda pandemiei de COVID-19, reusind o crestere de doua cifre in 2020, atat pe segmentul de electrocasnice mari, cat si pe cel de electrocasnice mici. Din 1999, BSH a vandut pe piata locala peste 5,4 milioane de aparate electrocasnice. In toamna anului 2020, compania a lansat campania globala de imagine #LikeABosch, care promoveaza tehnologii ce pot transforma orice utilizator intr-un erou de zi cu zi, cu ajutorul solutiilor inovatoare pentru o viata sanatoasa si sustenabila.

Inregistrand un real succes, campania de imagine va continua in 2021 cu Chef Sorin Bontea in calitate de ambasador al marcii pentru produsele electrocasnice Bosch in Romania. In sectorul de activitate Tehnologie industriala, divizia de vanzari Bosch Rexroth a fost partenerul principal al Conferintei nationale Factory 4.0 din Romania care a avut loc in 2020, cu obiectivul de promovare a avantajelor oferite de Industria 4.0.

Compania este un partener de incredere pentru proiectele din domeniul eficientei energetice, oferind clientilor sai solutii industriale inteligente cum este CytroBox, unitatea hidraulica compacta ce poate fi integrata cu usurinta in cadrul fabricilor  conectate si necesita cu pana la 80 de procente mai putina energie decat sistemele de actionare conventionale.

 

Angajamentul Bosch pentru educatie este in continua crestere

Compania Bosch este implicata activ in proiecte educationale si in sustinerea carierelor tinerelor talente. In 2020, Centrul de Inginerie Cluj, impreuna cu Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, a deschis un nou program de masterat intitulat „Calcul de inalta performanta si analiza volumelor mari de date”.

Locatia din Blaj a lansat Academia Bosch, un program dezvoltat in colaborare cu Universitatea din Targu Mures care ofera studentilor o perspectiva larga cu privire la cele mai noi tendinte din industria auto. In plus, fabricile Bosch din Cluj si Blaj au inaugurat spatii de studiu inspirationale, care stimuleaza colaborarea in institutii de invatamant precum Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca, Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia si Universitatea de medicina, farmacie, stiinte si tehnologie „George Emil Palade” din Targu Mures.

De asemenea, unitatea de productie Bosch din Cluj continua colaborarea cu Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca prin dotarea unui laborator de Industrie 4.0, facilitand astfel formarea personalului calificat pentru viitor.

In plus, aproximativ 500 de elevi au primit din 2013 o educatie profesionala orientata spre piata, fiind pregatiti in domenii specifice la unitatile de productie Bosch din Blaj si Cluj, in cadrul sistemului scoala duala.

Bosch Service Solutions a lansat recent Academia de Controlling, un program intensiv, remunerat, pentru studentii la masterat din domeniile finante, management, contabilitate si informatica.

 

Grupul Bosch: Perspective pentru 2021 si orientare strategica

Grupul Bosch a obtinut rezultate pozitive in 2020, in ciuda pandemiei de coronavirus si a inceput cu succes primul trimestru al anului 2021. „Bosch a iesit cu bine din primul an de pandemie de coronavirus”, a declarat dr. Volkmar Denner, presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH. Cu toate acestea, compania se asteapta la un alt an dificil, in principal din cauza riscurilor de continuare a pandemiei.

Pentru a dezvolta noi oportunitati de afaceri in contextul modificarilor profunde in materie de tehnologie si ecologie care au loc in prezent, Bosch combina internetul lucrurilor (IoT) cu inteligenta artificiala (AI) si se concentreaza pe electromobilitate. „Suntem unul dintre castigatorii tranzitiei la electromobilitate si ne extindem in mod semnificativ activitatea in domeniul software-urilor prin implicarea inteligentei artificiale”, a spus Denner.

Eforturile globale de combatere a schimbarilor climatice stimuleaza domeniile electrificarii si hidrogenului verde. Electrificarea ofera companiei Bosch oportunitati noi in mai multe domenii de activitate, deoarece necesita solutii nu doar pentru conducerea electrica a masinilor, ci si pentru incalzirea electrica a cladirilor. In tehnologia pentru sisteme de propulsie, electromobilitatea se evidentiaza ca activitate de baza a companiei Bosch. Celulele de combustie convertesc hidrogenul in electricitate, iar Bosch dezvolta atat solutii de celule de carburant stationare, cat si mobile. In perioada 2021 – 2024, Bosch intentioneaza sa investeasca un miliard de euro in tehnologia celulelor de carburant.

Bosch isi continua planul de atingere a propriilor obiective in materie de actiuni climatice, in cadrul caruia a infaptuit o etapa majora: in primavara anului 2020 a obtinut statutul de neutralitate din punct de vedere climatic al celor peste 400 de locatii ale sale din intreaga lume. Acest lucru a fost deja confirmat prin teste independente. Drept urmare, Bosch este prima companie industriala globala cu locatii fara amprenta de carbon, iar acest lucru include si unitatile din Romania. De asemenea, Bosch isi propune ca pana in 2030 sa reduca cu 15 procente fata de nivelul din 2018 emisiile de CO2 in cadrul intregului sau lant valoric, de la furnizori la clienti, ceea ce reprezinta o reducere de 67 de milioane de tone a emisiilor de dioxid de carbon.

 

Despre BOSCH

Grupul Bosch este prezent in Romania de 27 de ani si are peste 8.160 de angajati in cinci entitati. In 2020, Bosch a inregistrat vanzari de 448 milioane de euro pe piata din Romania. Vanzarile totale nete, incluzand vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe langa centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj si unitatile sale de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de tehnologie industriala, localizata de asemenea in Blaj, precum si un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in Timisoara. In Bucuresti, Bosch opereaza un birou de vanzari pentru produsele sectoarelor Solutii de mobilitate, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. In plus, o filiala a BSH Hausgeräte GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in capitala tarii.

Informatii suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro

 

Grupul Bosch este un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. Acesta are aproximativ 395.000 de angajati in intreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Compania a generat vanzari de 71,5 miliarde de euro in 2020. Operatiunile sale sunt structurate in patru sectoare de activitate: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. Lider in IoT, Bosch ofera solutii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 si mobilitate conectata.

Bosch urmareste o viziunea unei mobilitati sustenabile si sigure. Compania isi foloseste expertiza in tehnologia de senzori, software si servicii, precum si propriul cloud IoT, pentru a oferi clientilor solutii conectate integrate dintr-o singura sursa. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovatii pentru o viata conectata, prin intermediul produselor si solutiilor care ori contin inteligenta artificiala (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei.

Bosch sporeste calitatea vietii la nivel mondial prin produse si servicii inovatoare si care starnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creeaza „Tehnica pentru o viata.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 440 de filiale si companii regionale din aproximativ 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, reteaua globala de productie si vanzari Bosch acopera aproape toate tarile din lume.

Cu cele peste 400 de locatii din lumea intreaga, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon inca din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea crestere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 73.000 de angajati in cercetare si dezvoltare in cele 129 de locatii din lume, precum si aproximativ 34.000 de ingineri software.

Compania a fost infiintata in 1886 la Stuttgart de catre Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanica fina si inginerie electrica”. Structura speciala a actionariatului Robert Bosch GmbH asigura libertatea antreprenoriala a grupului Bosch, permitand companiei sa planifice pe termen lung si sa faca investitii semnificative pentru asigurarea viitorului sau. 92 de procente din actiunile Robert Bosch GmbH sunt detinute de fundatia caritabila Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt detinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Functiile de conducere antreprenoriala ale grupului sunt indeplinite de acest trust. Restul de actiuni sunt detinute de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH.

 

Pentru mai multe informatii, accesati paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.