Home Topics Comunicate de presa RE/MAX Romania: Cele mai importante intrebari pe care trebuie sa le adresezi agentului imobiliar
RE/MAX Romania: Cele mai importante intrebari pe care trebuie sa le adresezi agentului imobiliar

RE/MAX Romania: Cele mai importante intrebari pe care trebuie sa le adresezi agentului imobiliar

0

RE/MAX Romania, parte a liderului mondial in real-estate si franciza numarul 1 la nivel global pe acest segment, prezinta cele mai importante intrebari care trebuie adresate agentului imobiliar de catre cei care doresc sa tranzactioneze bunuri imobiliare prin intermediul unei agentii.  Acest demers este parte a strategiei RE/MAX Romania de educare a pietei in care activeaza, pe care compania mizeaza inca de la lansarea pe piata locala.

Vanzarea sau achizitionarea unui imobil reprezinta o tranzactie importanta pentru majoritatea, iar procesul in sine este, deseori, deosebit de anevoios pentru persoanele fara experienta in domeniu. Din lipsa de timp, dar si din nevoia unor recomandari profesioniste, multi apeleaza la serviciile unei agentii imobiliare, caz in care agentul ales are rolul de partener de-a lungul procesului de tranzactie.

„Un agent imobiliar poate face diferenta intre o tranzactie de succes si una esuata, drept pentru care alegerea acestuia reprezinta un pas important in demararea procesului de tranzactie. Intermediarul ales trebuie sa fie un profesionist in domeniu, cu bune calitati de comunicator, dar si de negociator, ce respecta un cod etic si asigura clientului servicii la cele mai inalte standarde calitative”, a declarat Razvan Cuc, Presedintele RE/MAX Romania.

Pentru a veni in sprijinul celor care oscileaza in alegerea unui bun agent imobiliar, specialistii RE/MAX prezinta cateva intrebari necesare pentru stabilirea unei colaborari de succes in acest caz:

  1. Care este experienta pe care o aveti ca agent imobiliar?

Un agent imobiliar experimentat, care a incheiat numeroase tranzactii de succes, are o viziune ampla asupra pietei imobiliare si oportunitatilor existente, drept pentru care poate oferi recomandari personalizate clientilor sai. Totodata, acesta va sti sa promoveze in mod corespunzator o proprietate destinata vanzarii sau sa propuna acele imobile care se potrivesc cel mai bine cerintelor cumparatorilor.

Cu toate ca experienta este importanta, aceasta nu este singurul criteriu de luat in considerare. Exista, de altfel, numerosi agenti imobiliari tineri, care au invatat extrem de repede piata imobiliara. Un avantaj aparte au, din acest punct de vedere, agentiile in sistem de franciza, agentii lor putand invata rapid de la colegii cu mai multa experienta.

  1. Cate tranzactii imobiliare ati intermediat in ultimii ani in zona proprietatii pe care o vand sau cumpar?

Cunoasterea zonei si a specificului ei de catre agentul imobiliar ales este deosebit de importanta, mai ales in orasele mari, unde fiecare cartier poate avea specificul lui. Un agent imobiliar cu experienta pe zona vizata poate oferi detalii esentiale in legatura cu aceasta, printre care lucruri mai putin stiute despre

imprejurimi si locatarii sai, oferind argumente in plus in cadrul negocierii sau, daca vorbim despre achizitionarea unei locuinte, poate propune o proprietate conforma cu cerintele clientului, dar mai avantajoasa din unele puncte de vedere (al pretului, dar nu numai).

  1. Care este pretul pe care il considerati rezonabil pentru vanzarea proprietatii mele sau pentru cerintele pe care le am in calitate de cumparator?

Atunci cand vorbim despre tranzactii imobiliare, indiferent ca vorbim despre cumpararea sau vanzarea unui apartament, fiecare client isi propune o suma de tranzactionare, bazata pe dorintele sau cunostintele sale legate de tranzactionarile pe zona respectiva. Agentul imobiliar va avea mai multe informatii si va sti sa faca o evaluare a proprietatii in functie de piata si alte criterii obiective si relevante. Chiar daca, in final, clientul stabileste pretul final sau decide daca achizitioneaza o proprietate, este important sa asculte parerea si argumentele unui agent profesionist.

      4.Ce instrumente de promovare utilizati?

In cazul vanzarii unei locuinte, instrumentele de promovare pe care agentul imobiliar le are la dispozitie sunt esentiale deoarece prin intermediul acestora, respectiv prin impactul acestora asupra publicului tinta, se pot atrage acei clienti calificati, potentiali cumparatori.

Agentul ar trebui sa beneficieze de un mix de instrumente de promovare, format din site propriu al agentiei (ideal ar fi ca acesta sa fie unul cunoscut), retea personala bogata si acces la marile portaluri nationale de anunturi imobiliare.

  1. La ce baze de date aveti acces?

In cazul in care clientul doreste sa cumpere o proprietate, agentul trebuie sa aiba acces la un numar cat mai mare de proprietati, din care sa poata propune variante cat mai apropiate de cerintele primite. Astfel, o baza de date cat mai mare este importanta, pentru a-i asigura clientului posibilitatea de a selecta proprietatea dorita dintr-o gama variata de oferte.

  1. Cum vom tine legatura? Cand va pot contacta pentru un update cu privire la oportunitatile identificate?

Intrucat agentul imobiliar este partenerul clientului pe durata derularii contractului, in special in cazul reprezentarii exclusive, comunicarea cu acesta este foarte importanta. Intervalul orar pentru contactare pe parcursul colaborarii, precum si modul in care acesta alege sa comunice cu clientii, pot fi criterii pe care clientul le poate lua in considerare atunci cand isi alege agentul imobiliar.

  1. Ce criterii ar trebui sa iau in considerare atunci cand cumpar un apartament?

Pe langa propriile criterii pe care orice persoana le are atunci cand isi alege locuinta dorita, avantajul parteneriatului cu un agent imobiliar consta si in recomandarile oferite de acesta, care vede lucrurile din perspectiva pietei. Asadar, ar fi interesant de intrebat ce considera el ca avantaje si la ce ar trebui sa fie atent clientul atunci cand achizitioneaza locuinta. Un raspuns sincer, cu recomandari personalizate, denota deschidere din partea agentului, respectiv dorinta acestuia sa incheie o tranzactie corecta.

Pe langa aceste directii, specialistii RE/MAX recomanda clientilor atentie si in alegerea agentiei la care este afiliat consultantul imobiliar, ce trebuie sa impuna colaboratorilor sai un cod etic riguros, pentru a se

asigura ca serviciile oferite sunt la cele mai inalte standarde. Spre exemplu, toti afiliatii RE/MAX isi asuma sa respecte anumite principii ale codului etic comun, precum: a fi mereu la curent cu noutatile imobiliare, a actiona in concordanta cu cadrul legislativ, a se perfectiona prin educatie continua, a reprezenta interesele clientului, a oferi servicii egale, fara discriminare si  a comunica transparent.

Despre RE/MAX

In Romania, RE/MAX este cea mai mare retea de birouri imobiliare francizate, cu cel mai mare numar de  agenti imobiliari, avand, in prezent, 53 de francize si peste 400 de membri, recunoscut ca fiind cel mai puternic brand national in imobiliare. Planul de extindere la nivel national al RE/MAX Romania vizeaza, pana in 2023, 110 birouri francizate si peste 1.000 de agenti imobiliari.

La nivel mondial, RE/MAX este lider in real-estate, fiind franciza numarul 1 la nivel global pe acest segment. Compania, infiintata in 1973 in Denver, are astazi peste 125.000 de agenti afiliati in 8.000 de birouri aflate in cca. 110 de tari din intreaga lume. In Europa, RE/MAX este prezent in 38 de tari, cu peste 2.000 birouri si 23.000 de agenti, continuand sa se extinda. Pentru mai multe detalii accesati: www.remax.ro