Home Stiri Amenajari, Finisaje Mircea Baciu, antreprenorul care aduce in Romania un nou concept de magazin pentru segmentul premium de electrocasnice si bucatarii, cu o investitie de 7 milioane de euro
Mircea Baciu, antreprenorul care aduce in Romania un nou concept de magazin pentru segmentul premium de electrocasnice si bucatarii, cu o investitie de 7 milioane de euro

Mircea Baciu, antreprenorul care aduce in Romania un nou concept de magazin pentru segmentul premium de electrocasnice si bucatarii, cu o investitie de 7 milioane de euro

0

Mircea Baciu este un alpinist pasionat care a cucerit Everestul. Considera ca fiecare om are propriul Everest si ca e datoria fiecaruia sa isi depaseasca limitele si sa se cunoasca mai bine. Este tata, familist, un líder de echipa si un antreprenor ambitios, cu trei business-uri la activ.  Am fost mai mult decat bucurosi sa discutam cu un antreprenor a carui poveste impresioneaza de fiecare data. Te invitam sa il cunosti pe Mircea Baciu, proprietarul lanturilor de magazine Premium Store, cu electrocasnice si bucatarii premium.

A invatat ca succesul se construieste

A inceput mai intai cu un mic magazin unde vindea ulei de motor pentru a-si putea intretine familia si parintii. Mai tarziu, in 1996 incheie contracte cu un jucator important de pe piata si astfel incepe sa isi dezvolte afacerile pas cu pas. Astazi are deja trei afaceri mari si incepand din luna mai a acestui an a introdus pe piata din Romaia un concept nou, Premium Store, un lant de magazine de electrocasnice Bosch si bucatarii Nolte.

Ce este noul concept Premium Store?

Premium Store este un concept total nou de magazin pentru Romania, dar se incadreaza in noul trend de brand experience din afara. Lantul de magazine are doi parteneri strategici, lideri de piata la nivel european. Este vorba despre Bosch si Nolte. Planul de dezvoltare se intinde pe o perioada de 3 ani, cu o investitie de 7 milioane euro pentru 27 de magazine in marile orase din toata tara.

In Romania clientii pot beneficia de avantajele pe care le ofera brandurile de top: de la calitate germana pana la o echipa de consultanti profesionisti, care iti stau la dispozitie pentru a-ti crea caminul perfect. “In Republica Moldova sunt proprietarul unei retele de 20 de magazine Premium Store. Am observat ca si in Romania, consumatorul are un tipar atunci cand isi doreste sa cumpere electrocasnice sau bucatarii scumpe: analizeaza detaliile tehnice, cauta recomandari, intreaba un arhitect, daca au. Insa Premium Store ofera gratuit  toate acestea intr-un singur loc si mult mai mult decat atat. Practic noi oferim clientului roman ceea ce isi doreste: o abordare personala, individuala, care raspunde nevoilor sale” a spus Mircea Baciu.

Provocarea

A vinde electrocasnice si bucatarii premium nu este atat de simplu precum pare. Nu pentru ca nu exista cumparatori, ci pentru ca nu exista foarte multi consultanti specializati care sa ofere clientului abordarea de care are nevoie. Apoi pe langa acest aspect, se mai adauga si modul de cumparare total diferit a celor ce isi permit aceste produse. “Exista inca un aspect pe care echipa de marketing l-a studiat foarte bine si anume modul de cumparare al Generatiilor X si Z. In timp ce a doua generatie e atrasa de cumparaturile online, prima  isi doreste mai multa informatie, control, siguranta si atentie speciala. De aceea, Premium Store ofera atat posibilitatea de a accesa online produsele, cat si de a le vedea si incerca personal in showroom”, ne povesteste Mircea Baciu.

Solutia

Investita de peste 7 milioane de euro include si pregatirea echipei de consultanti. “Da, avem avantajul de a comercializa branduri carora romanii le sunt loiali, Bosch si Nolte, si asta pentru ca sunt lideri de piata, cunoscuti pentru calitatea produselor lor.

Sunt 6 aspecte care fac din acest business, Premium Store, unul de succes pe termen lung:

  1. Abordare individuala
  2. Echipa de consultanti specializati
  3. Gama larga de electrocasnice de ultima generatie si bucatarii ce au primit recunoastere si premii internationale pentru design si inovatii
  4. Promotii
  5. Garantie de 5 ani pentru orice produs
  6. Servicii integrate: transport si instalare gratuita

Pentru clientii care fac cumparaturi de peste 5000 de lei, Premium Store are si un bonus special: un masterclass impreuna cu doi dintre cei mai renumiti bucatari cu stele Michelin, Stéphane Vaittinadane si Andrej Kuhar “Pentru noi, acest masterclass este ca o investitie in emotie. In Rusia de exemplu, sunt familii care vin impreuna si participa la acest show culinar unde invata de la cei mai buni cum pot prepara cele mai apetisante mancaruri, folosind electrocasnicele Bosch. In Romania am observat ca sunt foarte multi bloggeri de food care iau parte la ele. E fantastic, de multe ori se dau si vouchere cadou deoarece este o activitate relaxanta, pe care o poti savura alaturi de prieteni, familie sau singur. Depinde doar de tine”, marturiseste Mircea Baciu.

Cum a reactionat piata din Romania la  primele 3 magazine Premium Store deschise

Am fost curiosi sa aflam cum a fost primit un astfel de concept de magazin in Romania. Mircea Baciu declara “ a fost o surpriza placuta. Stiam la ce sa ne asteptam, insa ne-au surprins placut rezultatele dupa primele 3 magazine deschise In Bucuresti. Exista o doza de mister, dorinta de explorare pe care cei ce ne trec pragul o savureaza. Este minunat sa vii de la serviciu, sa intri intr-o bucatarie si sa iti faci o cafea sau ceai, doar ca sa experimentezi cum va fi in propria ta casa.” Mircea Baciu este de parere ca reteta de succes a Premium Store consta in 3 ingrediente principale: modul personalizat de lucru pentru fiecare client, nivelul ridicat de profesionalism al echipei de consultanti, gama larga de electrocasnice Bosch si de bucatarii Nolte.

Ce urmeaza: dezvoltarea parteneriatelor cu arhitecti si firme de constructii

Exista o tendinta de crestere a interesului cumparatorilor pentru produsele premium. Datorita succesului avut pana acum cu primele 3 magazine Premium Store in Bucuresti, va mai deschide inca 3 in capitala, iar mai apoi inca 23 de magazine in marile orase din tara. Se estimeaza un proft de 35-40 milioane de euro dupa primii ani doar din vanzarile de electrocasnice Bosch.

Impreuna cu brandul Nolte isi doresc sa intre si pe piata B2B si sa ofere companiilor de constructii si marilor arhitecti suportul de care au nevoie. “In curand vom fi gata sa oferim living room-uri si bai la cerere. “Daca astazi arhitectii din Romania sunt obligati prin lege sa echipeze apartamentele doar cu bai, peste doi ani, vor trebui sa includa si bucatariile. In Europa deja se aplica aceasta regula. De aceea venim inaintea companiilor de constructie si a marilor arhitecti, care pot oferi si 2 sau 3 variante de bucatarii clientilor lor

3 sfaturi pentru antreprenori, la inceput de drum sau nu

Nu cred neaparat in retete de succes, dar pot spune din proprie experienta ce functioneaza intotdeauna:

  1. Invatare continua
  2. Munca continua
  3. Sa iubesti ceea ce faci