Home Antreprenori de succes Leadership feminin: Catalina Dragomir, Managing Director KONE, despre viitorul urban in Romania si ce inseamna a conduce prin puterea exemplului
Leadership feminin: Catalina Dragomir, Managing Director KONE, despre viitorul urban in Romania si ce inseamna a conduce prin puterea exemplului

Leadership feminin: Catalina Dragomir, Managing Director KONE, despre viitorul urban in Romania si ce inseamna a conduce prin puterea exemplului

0

Catalina Dragomir, Managing Director KONE, este una dintre femeile care are curajul sa isi exprime ambitia si competenta si mai mult decat atat, a ales sa inspire alte femei. Se caracterizeaza ca avand o personalitate puternica, care intotdeauna este in cautarea unor noi provocari si inceputuri, la fel ca si filosofia companiei pe care o conduce acum.

Cu un background tehnic in zona industriala in diverse companii de stat si internationale, Catalina Dragomir este noul exemplu de leadership feminin.

Conform unui studiu recent realizat de Forumul Economic Mondial, 36% dintre seniorii manageri din sectorul privat si oficialii din sectorul public sunt femei – o crestere de 2% de la an la an.

 

Ce inseamna sa fii la conducerea unei companii deschizatoare de drumuri?

Pe masura ce imi continui calatoria, incerc prin tot ce fac sa ii inspir pe ceilalti, deoarece de multe ori oamenii au nevoie de cineva care sa le arate ca se poate face si altfel, spune Catalina Dragomir, Managing Director KONE. Are un mindset agil deoarece conduce o companie care stie ca viitorul apartine oamenilor, convinsi ca tehnologia invinge orice provocare.

Istoria KONE incepe in anul 1910 cand un mic atelier de reparatii de echipamente electrice din Helsinki a devenit cunoascut drept “KONE”, ceea ce in  finlandeza se traduce prin “masina”.

Un secol mai tarziu, KONE faciliteaza deplasarea continua pentru milioane de oameni in centrele urbane oriunde pe glob. Tehnologiile avansate si permanenta dezvoltare de noi produse si materiale i-au adus companiei  reputatia de inovator global.

 

Business-ul de ascensoare si scari rulante a fost intotdeauna principalul obiectiv KONE

De-a lungul anilor, KONE si-a dovedit capacitatea de adaptare la provocarile unei lumi in schimbare, astfel incat oferta sa a variat de la macarale si poduri rulante industriale pana la monitoare pentru pacienti din camera de urgenta, lame pentru patinaj sau sosete din nailon. Insa business-ul de ascensoare si scari rulante a fost intotdeauna principalul sau obiectiv.

Cultura unica si puternica a KONE a fost baza care a condus  intotdeauna cu succes la reiinorirea afacerii in functie de cerintele oamenilor si a mediului de afaceri.

Familia Herlin, proprietar unic si actionar de patru generatii  al companiei KONE, a creat un mediu creativ si puternic de sustinere a dezvoltarii, permitand KONE sa raspunda continuu provocarilor urbane.

 

Solutii inovatoare care revolutioneaza industria: KONE MonoSpace®, primul lift din lume fara camera masinii,  dar si cel mai eficient si cel mai ecologic lift al vremii

Astazi, toata tehnologia are in centrul sau grija fata de mediu. Acum 25 de ani KONE a inteles necesitatea protejarii mediului. Catalina Dragomir, Managing Director KONE, povesteste despre impactul pe care l-au avut inovatiile KONE:

In anul 1996 KONE a introdus KONE MonoSpace®, primul lift din lume fara camera masinii, care a revolutionat industria. Alimentat de KONE EcoDisc®, un motor de ridicat subtire, amplasat in interiorul putului ascensorului, KONE MonoSpace® a fost de departe cel mai eficient si cel mai ecologic lift al vremii. A devenit rapid standardul in domeniu, iar KONE a adaptat ulterior tehnologia low-rise si la lifturile de inaltime medie si inalta.

In 2013 KONE a revolutionat industria ascensoarelor inalte cu tehnologia sa inovatoare KONE UltraRope®. Cablul de ridicare super-usor are un miez din fibra de carbon si elimina multe dintre dezavantajele cablurilor de otel conventionale, permitand o deplasare a liftului de pana la 1 kilometru, oferind in acelasi timp eco-eficienta, fiabilitate si durabilitate fara egal, declara Catalina Dragomir.

Mai multe detalii despre premiile KONE si inovatiile sale, puteti descoperi la finalul articolului, unde este prezentat palmaresul impresionant al companiei.

 

Ce inseamna un oras in viziunea KONE?

Orasul este un partener esential pentru KONE, unde locuitorii sai interactioneaza cu solutiile companiei.

Catalina Dragomir, Managing Director KONE: Orasul este conglomeratul urban, viitorul sau existentul megápolis in interiorul caruia locuitorii traiesc, muncesc, se relaxeaza, isi intemeiaza familii si comunitati de prieteni si pentru care mijloacele de transport pe verticala s-au transformat intr-o necesitate cotidiana. Orasul este entitatea in continua dezvoltare, care solicita noi solutii de rezolvare a cerintelor de deplasare a persoanelor, care ridica continuu noi provocari, care nu doarme niciodata si se devolta permanent. Orasul, fericirea si confortul locuitorilor sai determina comportamentul KONE, prin nevoia si dorinta continua de inovare pentru a raspunde cerintelor acestora.

 

Exista aceasta cultura a inovatiei KONE si in Romania?

Atata timp cat exista dorinta pentru siguranta, confort, calitate si durabilitate, exista cultura KONE.

Catalina Dragomir, Managing Director KONE: Principiile de baza sunt domeniile in care nu facem niciodata compromisuri, acestea fiind siguranta, confort, calitatea si sustenabilitatea.

Siguranta reprezinta grija pentru sanatatea oamenilor si este un efort comun in care suntem implicati toti, de la furnizorii de servicii de tehnologie si de intretinere pana la proprietarii de cladiri si utilizatorii de echipamente. Colaboram indeaproape cu clientii nostri pentru a-i ajuta sa recunoasca si sa faca fata situatiilor care ar putea conduce la riscuri de siguranta. Totodata KONE se asigura prin consultantii sai ca oricine foloseste un lift sau o scara rulanta trebuie sa fie constient de propriul comportament.

Confortul in mijloacele de transport KONE reprezinta modul in care oferim utilizatorilor o experienta deosebita.

La KONE, calitatea este incorporata in tot ceea ce facem, de la interactiunea cu clientii si planificarea produselor pana la serviciile pe care le oferim, inclusiv grija pentru natura.

In KONE, dorim sa contribuim la creerea unei vieti urbane mai bune, ajutand oamenii sa se deplaseze in interiorul si intre cladiri, intr-un mod care sa fie lin si sigur. O mare parte din acestea se refera la practicile durabile ce ajuta orasele sa se dezvolte sustenabil.

In Romania, KONE promoveaza si urmeaza aceleasi principii, nefacand nici un compromis in ceea ce priveste siguranta, confortul calitatea si sustenabilitatea.

Valorile de baza KONE se regasesc in responsabilitatea cu care consultantii nostri din echipa de vanzari analizeza proiectele beneficiarilor si propun solutii, incepand cu proiectarea si constructia pana la serviciile de mentenanta in garantie si post garantie. Ne preocupam continuu in faza de executie a proiectelor sa utilizam cele mai sigure tehnologii de montaj cu ajutorul celor mai noi scule si echipamente cu consum redus de energie, declara Catalina Dragomir, Managing Director KONE.

 

Viitorul KONE in Romania

In ultimii 110 ani KONE a trecut prin multiple transformari, ajungand un redutabil furnizor de solutii de transport pe verticala, misiunea asumata fiind imbunatatirea traficului urban. Utilizand solutiile eficiente PeopleFlow®, KONE ofera utilizatorilor o calatorie sigura si confortabila in si intre cladirile inalte dezvoltate smart peste tot in lume.

 

Cum vede compania piata acum, in contextul pandemic? Exista oportunitati?

Catalina Dragormir, Managing Director KONE sustine ca aceasta criza nu trebuie subestimata, dar nici nu trebuie lasata sa paralizeze economia. Echipa KONE se concentreaza pe ceea ce poate face, pe ceea ce poate controla ca sa mentina standardele de calitate la acelasi nivel dintotdeauna. Nu asteptam vremuri mai bune, solutii miraculoase, buna-vointa pandemiei, ci cautam solutii pentru a depasi aceste obstacole pe care intotdeauna KONE le-a considerat ca fiind inerente in viata oamenilor si a planetei. In acest fel, vom ramane operationali si vom putea gestiona proactiv criza, vom avea grija de oameni si natura, declara Catalina Dragomir.

Catalina Dragormir, manager Director KONE: Cuvantul „criza” este scris in chineza dupa cum urmeaza: 危机 sau 危機. Prin coincidenta, al doilea caracter inseamna si masina, care este semnificatia finlandeza a cuvantului KONE!

KONE actioneaza in timpul crizei, identificand oportunitatile!

KONE considera ca are acum oportunitatea de a dezvolta noi servicii (servicii de conectare 24/7, ResidentialFlow®, ElevatorCall, etc), noi materiale (suprafete usor de dezinfectat si de curatat, rezistente la zgarieturi) si noi solutii  “Health & Well Being”.

 

O noua strategie, incepand cu ianuarie 2021

KONE a intrat in 2021 intr-o noua etapa strategica: Succes durabil impreuna cu clientii”, etapa care este implementata in toate tarile in care KONE este prezent Pe parcursul perioadei strategice de patru ani, Catalina Dragomir si echipa sa se vor concentra pe cresterea valorii produselor si serviciilor oferite clientilor, utilizand si dezvoltand noi solutii inteligente si incorporand sustenabilitatea si mai profund in toate operatiunile KONE.

Catalina Dragomir, Managing Director: Succesul KONE este succesul clientilor si doar impreuna ne putem dezvolta si putem raspunde trendurilor generate de urbanizare, sustenabilitate si tehnologie.

 

Noua strategie KONE abordeaza 4 domenii unde exista oportunitatea de crestere si diferentiere pe piata:

 

  1. Produse si servicii relevante – Adaptarea la nevoile specifice ale clientilor prin oferirea unei experiente deosebite prin conectivitate si adaptabilitate. Toate produsele si serviciile vor fi optimizate pentru obtinerea rentabilitatii si durabilitatii care sa raspunda cerintelor clientilor
  2. Continua inovare prin dezvoltarea de solutii noi cu valoare adaugata pentru clientii nostri, solutii integrate in produsele KONE
  3. Orase smart sustenabile – KONE doreste sa devina partener preferat pentru dezvoltarea unor orase care sa raspunda noilor provocari urbane
  4. Servicii de mentenanta in China – KONE urmareste sa devina un lider pe aceasta piata puternic fragmentata aflata intr-o dezvoltare accelerata

 

4 sfaturi pentru antreprenori, la inceput de drum sau nu

 

Sfaturi pentru antreprenori:

  1. Incredere in oameni
  2. Creativitate
  3. Perseverenta
  4. Rabdare

 

Premii:

 

  • In 2008 KONE a primit premiul Good Design pentru colectia sa inovatoare de design. KONE a fost prima companie de ascensoare si scari rulante din lume care a primit un premiu Good Design. Fondat in 1950, Good Design Award este unul dintre cele mai recunoscute programe de premiere de design din lume.

 

  • In 2013 KONE a revolutionat industria ascensoarelor inalte cu tehnologia sa inovatoare KONE UltraRope®. Cablul de ridicare super-usor are un miez din fibra de carbon si elimina multe dintre dezavantajele cablurilor de otel conventionale, permitand o deplasare a liftului de pana la 1 kilometru, oferind in acelasi timp eco-eficienta, fiabilitate si durabilitate fara egal.

 

  • In februarie 2016, KONE a anuntat un acord cu IBM pentru a utiliza platforma cloud Watson IoT pentru a colecta si stoca date despre echipamente, pentru a construi aplicatii si a dezvolta noi solutii. In urmatorii ani, KONE va conecta flota sa globala de intretinere (mai mult de un milion de ascensoare, scari rulante si usi/porti de acces) la servicii bazate pe cloud pentru a minimiza timpul de nefunctionare al echipamentelor si pentru a efectua reparatiile mai rapid.

 

  • In 2019 KONE a introdus prima serie de ascensoare din lume cu conectivitate digitala incorporata ca produs standard. Ascensoarele din clasa KONE DX aduc la viata o noua experienta a utilizatorului printr-o combinatie de design, tehnologie, materiale noi, aplicatii si servicii disponibile.

 

  • Produsele si solutiile KONE au primit ravnitele premii Red Dot Award pentru designul produselor in 2016, 2015, 2014 si 2012, ultimul premiu fiind acordatr in 2020 pentru noua gama de produse KONE DX.