Lansarea noului numar al Revistei Arhitectura, “Automobilul si orasul”, a avut loc vineri, 20 septembrie
Despre aceasta aparitie:
„Cate masini poate suporta un oras? Cum sa fie ele, pentru ca orasul sa le tolereze cat mai bine (ca pe antibiotice)? In ce regim sa fie ele utilizate? Cati proprietari de masini pot sa mai fie? Ce sens mai au azi garajele individuale, cu scule si piese de schimb? Si atunci, unde tinem masinile? Ce roluri mai poate prelua automobilul in oras? Cum pregatim calea pana acolo? Cum restructuram orasul? Se cuvine ca traficul estimat sa determine in continuare infrastructura rutiera? Bineinteles ca nu, ca problema se pune invers. Spatiul oferit autovehiculelor pentru circulatie si stationare ar trebui sa fie rezultatul unei impartiri mai judicioase, care sa tina cont de nevoile pietonilor, ale biciclistilor, utilitatilor si transportului public. Cum modificam relatiile din trafic? Exista orase care au implementat solutii, cu oarecare succes. Care din ele pot fi generalizate, perfectionate? Ce scopuri, strategii, concepte au sanse sa-i impace pe specialisti intre ei, apoi cu autoritatile si utilizatorii – ai orasului si ai automobilului? Ce solutii mai avem? Unde le aplicam si cum le adaptam?” – Anca Sandu Tomaszewski
Nu stim daca am reusit sa raspundem la vreuna dintre aceste intrebari, dar am scris si noi ce am crezut, inspirati de teza lui Petre Tutea „Aflarea in treaba la romani” cu parafraza “aflarea in trafic la romani”.
Fotografiile provin din Arhiva foto a UAR. Click pe fiecare poza pentru a mari imaginea. Multumesc!
Partener Principal
MATEK Build Smart