-
Care este misiunea si viziunea companiei voastre in industria iluminatului?
Misiunea noastra este de a imbunatati vietile oamenilor prin inovatii in materie de iluminat si de a explora potentialul extraordinar al luminii pentru a crea o lume mai buna. Suntem devotati scopului nostru de a contribui cu cat mai multe inovatii tehnologice si de a oferi solutii de iluminat conectat care sa aduca o adevarata schimbare si sa ofere experiente cu adevarat incredibile clientilor nostri. Dorim sa fim recunoscuti in continuare ca un partener de incredere in furnizarea de solutii de iluminat inteligent de inalta calitate, sustenabile si eficiente din punct de vedere energetic, care sa aduca beneficii mediului inconjurator si sa contribuie la un viitor mai sustenabil si mai luminos pentru noi toti.
-
Ce strategii de dezvoltare vedeti ca fiind cele mai potrivite pentru a creste cota voastra de piata in urmatorii 5 ani?
La Signify, ne putem mandri cu indeplinirea unor obiective ambitioase privind amprenta de carbon, veniturile din surse regenerabile, siguranta angajatilor, responsabilitatea furnizorilor si lipsa deseurilor, fiind prima companie din industrie care a reusit, inca din septemberie 2020, atingerea neutralitatii emisiilor de carbon la nivel global. De atunci, ne-am imbarcat deja intr-o noua calatorie pentru urmatorii cinci ani, cu scopul de a ne dubla impactul pozitiv asupra mediului si societatii. Vom face acest lucru prin programul „Vieti mai luminoase, o lume mai buna”, care integreaza scopul nostru si este parte din strategia companiei si modul in care ne desfasuram activitatea.
Prin inovatiile tehnologice sustenabile si prin extinderea permanenta a gamei de produse si servicii, vom fi pregatiti sa raspundem nevoilor in continua schimbare ale pietei. De asemenea, focusul pe solutii conectate si IoT va consolida avantajul competitiv al companiei noastre. Ne dorim sa ne dublam parteneriatele in scopul educarii consumatorilor in crearea unui mediu sigur si durabil pentru noi toti si, mai ales, pentru generatiile urmatoare.
-
Cum gestionati procesul vostru de cercetare si dezvoltare pentru a aduce produse de iluminat inovatoare pe piata?
Inovatiile tehnologice in industria iluminatului vin in urma unor investitii semnificative in cercetare si dezvoltare prin colaborare activa cu specialisti din mediul academic si parteneri externi, analiza continua a pietei si procese agile. In urma cercetarilor noastre am descoperit ca iluminatul joaca un rol important in bunastarea oamenilor. Am integrat mai multe elemente de bunastare facand nivelurile de lumina si temperaturile de culoare pe deplin reglabile. In plus, avem corpuri de iluminat dedicate cu un spectru imbunatatit de cyan, care energizeaza, deoarece amplificam o parte a spectrului care stimuleaza organismul. Exista date de cercetare care arata un efect masurabil in cresterea productivitatii.
Signify continua sa depaseasca limitele designului sustenabil prin realizarea unor corpuri de iluminat imprimate 3D, care reduc emisiile, elimina deseurile si contribuie la o economie circulara. Toate corpurile de iluminat imprimate 3D sunt realizate din cel putin 55% materiale reciclate sau bio-circulare. Un proces de productie reinventat reduce numarul de componente cu pana la 40% si elimina nevoia de adeziv, facilitand dezmembrarea si reciclarea pieselor pentru reparare si reconditionare. Materialele mai usoare emit mai putine emisii de carbon, iar produsele fiind imprimate la cerere, nu exista stoc nefolosit care sa devina deseu.
-
Care sunt cele mai mari provocari cu care se confrunta echipa voastra in ceea ce priveste calitatea produselor voastre de iluminat?
Mentinerea stabilitatii tehnologice intr-o piata dinamica si in continua evolutie presupune eforturi constante pentru a fi la curent cu cele mai recente inovatii. Testarea si certificarea riguroasa sunt prioritare pentru a ne asigura ca produsele noastre sunt conforme standardelor de siguranta si calitate. Gestionarea riscurilor in lantul de aprovizionare si adaptarea la reglementarile in schimbare sunt aspecte cruciale ale procesului nostru de productie. Ne concentram, de asemenea, pe monitorizarea feedback-ului si experientei clientilor pentru a face imbunatatiri continue.
Anul trecut am extins gama de produse eficiente prin lansarea unor produse unice pe piata pe care le-am denumit semnificativ Ultra Efficient, fiind produsele LED cele mai eficiente din punct de vedere energetic de pana acum. Datorita eficientei ridicate, becurile, spoturile si tuburile Philips MASTER LEDtube ofera o perspectiva noua clientilor in abordarea crizei energetice, cresterii presiunii pentru reducerea amprentei de carbon, precum si reglementarilor venite din partea Uniunii Europene.
-
Cum asigurati ca sunteti in conformitate cu ultimele reglementari si standarde din industria iluminatului?
Noi am incurajat de mult timp trecerea de la iluminatul fluorescent conventional la cel cu LED-uri, mai prietenos cu mediul inconjurator. Odata cu modificarea RoHS (Reducerea substantelor periculoase) din partea Uniunii Europene, care interzice, printre altele, vanzarea lampilor fluorescente liniare din august 2023, luminile LED de inalta performanta joaca un rol din ce in ce mai important, iar noi continuam sa ne extindem gama de produse ultraeficiente din dorinta de a avea cel mai eficient portofoliu de tehnologii din punct de vedere energetic.
In conformitate cu normele actualizate, produsele de iluminat trebuie sa aiba o eficienta energetica de cel putin 210 lm/W pentru a primi cel mai inalt calificativ, si anume calificativul A. Inca de anul trecut am initiat noi oportunitati odata cu lansarea becului Philips LED A-class, care consuma cu 60% mai putina energie decat un bec LED Philips standard. MASTER LEDtube UE continua aceasta inovatie tehnologica pentru a extinde portofoliul de produse eficiente din punct de vedere energetic, care indeplinesc criteriile de clasa A ale noului cadru UE privind etichetarea energetica si designul ecologic. Astfel consumatorii pot controla veridicitatea prin eticheta produselor pe care le cumpara.
De asemenea, la nivel local am militant constant pentru respectarea standardelor nationale si internationale de iluminat si introducerea in legislatie a unor criterii de performanta si eficienta, precum si obligativitatea masurarii acestora, mai ales in cazul iluminatului public. Suntem membri fondatori in numeroase asociatii profesionale de profil care au ca scop educarea pietii si transmiterea de know-how in domeniu.
-
Ce masuri luati pentru a promova eficienta energetica in gama voastra de produse de iluminat?
Solutiile pe care le propunem sunt apreciate in mod constant de publicul larg si de profesionistii in domeniu, deoarece sprijinim clientii si partenerii nostri in procesul de tranzitie de la iluminatul conventional la LED si sisteme inteligente, oferind designul si calitatea necesare.Iluminatul conectat LED ofera una dintre cele mai simple si adesea trecute cu vederea solutii pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de sera.
-
Care sunt cele mai recente tendinte in designul de iluminat si cum va adaptati la ele?
Iluminatul este unul dintre cele mai importante elemente si parte integranta a amenajarilor interioare. Aceasta poate deveni un element architectural si de design, un element care poate schimba aspectul intregii locuinte si a starii emotionale ale locuitorilor casei.
La Signify, suntem in pas cu cele mai noi tendinte in designul de iluminat pentru a satisface cerintele si preferintele in continua evolutie ale clientilor nostri. Dezvoltam produse si solutii de iluminat care se integreaza perfect in tendintele actuale, cum ar fi iluminatul inteligent si conectat, oferind functionalitati avansate si control intuitiv. Ne concentram, de asemenea, pe crearea de produse cu design minimalist si integrat, potrivite pentru diverse stiluri de amenajare interioara, si pe dezvoltarea de solutii care permit personalizarea atmosferei prin ajustarea temperaturii de culoare si a intensitatii luminii. Eficienta energetica si sustenabilitatea reprezinta aspecte cheie in dezvoltarea noastra, iar produsele noastre se
-
Care sunt principalele voastre canale de distributie si cum optimizati relatiile cu acesti parteneri?
Suntem singura companie de iluminat care ofera o gama completa de produse, solutii si servicii pentru orice segment sau industrie, inclusiv pentru consumatorii casnici. Astfel, strategia de adresare a pietei include toate canalele de distributie. Pentru segmentul profesional avem o abordare directa pentru clientii mari si foarte mari, sau pentru companiile multinationale pentru care exista chiar contracte internationale agreate la nivel global, dar si indirect, prin parteneriate solide cu distribuitori specializati in solutii profesionale de iluminat si colaborari cu integratori de solutii, sau cu arhitecti si proiectanti. De asemenea, pentru zona de consumatori casnici, suntem prezenti in toate lanturile mari de magazine de bricolaj si magazine de specialitate, atat direct, cat si prin parteneri.
-
Cum monitorizati si evaluati satisfactia clientilor vostri si ce masuri luati pentru a imbunatati experienta lor?
Le oferim clientilor nostri canale de comunicare, cum sunt site-ul si paginile de social media, unde suntem mereu deschisi la feedback-ul lor si in care clientii ne pot lasa sugestii sau intrebari. Analizam constant comentariile si recenziile online gasite pe paginile distribuitorilor si partenerilor nostri. De asemenea, avem sesiuni trimestriale de NPS (Net Promoter Score) prin care masuram gradul de satisfactie a clientilor pe baza unor chestionare pe care le trimitem direct bazei noastre de clienti. Pentru a imbunatati experienta clientilor, ne bazam pe feedback-ul primit pentru a perfectiona produsele si serviciile noastre si incercam permanent sa asiguram un raspuns rapid si eficient la reclamatii si problemele semnalate.
Echipa noastra este in permanenta instruita si pregatita sa ofere suport de inalta calitate, iar angajamentul nostru este de a implementa standarde de calitate in toate aspectele afacerii noastre. Prin investitii continue in cercetare si dezvoltare, inovam pentru a aduce pe piata produse si solutii care sa raspunda nevoilor si asteptarilor clientilor nostri.
-
Cum gestionati bugetul departamentului vostru si ce strategii de reducere a costurilor implementati?
Planificam detaliat alocarea resurselor, avand in vedere obiectivele noastre specifice si prioritatile departamentelor si evaluam constant eficienta investitiilor pentru a ne asigura ca aduc valoare adaugata si sustin obiectivele noastre strategice.
Gestionam cu atentie proiectele si resursele umane, evitand astfel costurile extra si maximizand eficienta operationala. Promovam sustenabilitatea si eficienta energetica in toate aspectele operationale, integrand principii eco-friendly in achizitii si procesele de productie. Totodata, implicam echipa in eforturile de reducere a costurilor, cultivand o cultura a eficientei in cadrul departamentelor.
-
Ce initiative aveti pentru a va mentine competitivi in ceea ce priveste preturile produselor voastre?
Pentru noi este mai ales important raportul calitate-pret. Evident ca, si in industria noastra, exista pe piata produse ieftine care revendica calitati asemanatoare cu produsele nostre, dar care nu pot fi demonstrate prin masuratori si rapoartele pe care noi ne bazam atunci cand spunem ca avem unele din cele mai bune produse si solutii de iluminat care exista pe piata. Sa nu uitam ca Signify detine aproape 18.000 de brevete in inovatie, iar investitiile in cercetare se regasesc de multe ori in costul produselor. Bineinteles ca, pe langa investitii in inovatie tehnologica, adoptam o serie de masuri pentru a mentine competitivitatea preturilor produselor noastre si facem permanent analize de optimizare a proceselor de productie si de gestionare eficienta a lantului de aprovizionare, precum si negocierea avantajoasa cu furnizorii.
-
Cum contribuiti la dezvoltarea si formarea echipei voastre pentru a asigura performante de varf?
Signify este deschizatoare de drumuri in ceea ce priveste inovatia si dezvoltarea industriei iluminatului si credem in crearea unui loc de munca divers si incluziv. Aceasta inseamna ca incurajam un mediu in care ideile, cunostintele, experientele si stilurile tuturor oamenilor sunt extrem de apreciate.
In calitate de lider mondial in domeniul iluminatului, suntem in mod constant inaintea tuturor. Prin pozitia noastra de lider in domeniul iluminatului conectat si al tehnologiei IoT, deschidem noi drumuri in domeniul analizei datelor, al inteligentei artificiale si al locuintelor, birourilor, oraselor si nu numai! Sa lucrezi pentru Signify inseamna sa fii creativ si adaptabil. Cultura noastra de invatare continua si angajamentul fata de diversitate si incluziune creeaza un mediu care le permite angajatilor sa-si dezvolte competentele si cariera. Credem ca doar impreuna putem transforma industria!
-
Cum vedeti evolutia industriei iluminatului in urmatorii ani si cum va pregatiti pentru aceste schimbari?
Vedem industria iluminatului evoluand intr-un ritm alert catre inovatii tehnologice si solutii de iluminat inteligent. O tendinta majora o reprezinta adoptarea tot mai extinsa a iluminatului conectat si controlat prin tehnologii IoT, permitand personalizarea si optimizarea iluminatului in functie de nevoile specifice ale utilizatorilor. De asemenea, eficienta energetica va continua sa reprezinte un pilon esential, cu o accentuare a cererii pentru produse de iluminat cu consum redus de energie. In ceea ce priveste durabilitatea, ne asteptam la o crestere a cererii pentru solutii bazate pe materiale sustenabile si tehnologii prietenoase cu mediul. Totodata, designul integrat si adaptabil va juca un rol crucial, oferind solutii de iluminat care se integreaza perfect in diverse medii si contribuie la crearea unor atmosfere unice.
Pentru a ne pregati pentru aceste schimbari, la Signify Romania, ne concentram pe dezvoltarea si implementarea de produse inovatoare care sa raspunda cerintelor viitoare ale pietei. Investim in cercetare si dezvoltare pentru a aduce tehnologii avansate de iluminat, inclusiv solutii de iluminat conectat si inteligent. Totodata, ne orientam catre optimizarea eficientei energetice in produsele noastre si promovam utilizarea materialelor sustenabile. Colaboram strans cu partenerii nostri din industrie si participam activ in grupurile de lucru care influenteaza standardul din industria iluminatului pentru a ne asigura ca ramanem la standarde inalte in ceea ce priveste inovatia pe care o aduc produsele si sistemele noastre de iluminat.
Despre Signify
Signify (Euronext: LIGHT) este liderul global in domeniul iluminatului pentru profesionisti si consumatori, care utilizeaza pentur iluminat Internet of Things. Produsele noastre marca Philips, sistemele de iluminat conectat Interact si serviciile bazate pe date, ofera valoare comerciala si transforma vietile oamenilor in case, cladiri de birouri si spatii publice. Cu vanzari de peste 7.5 miliarde de EURO in 2022, avem o echipa de aproximativ 35,000 de angajati in peste 70 de tari. Exploatam potentialul extraordinar al luminii pentru a imbunatati vietile oamenilor. Am atins neutralitatea emisiilor de carbon in 2020, am fost prezenti in Dow Jones Sustainability World Index inca de la IPO-ul nostru timp de sase ani consecutivi si am fost numiti Lider in industrie in 2017, 2018 si 2019. Noutatile de la Signify se gasesc in Newsroom, Twitter, LinkedIn si Instagram. Informatii pentru investitori pot fi gasite pe pagina Relatii cu investitorii.
Partener Principal
MATEK Build Smart