Home Articole HORNBACH – crestere a cifrei de afaceri cu 4,8% in primele 9 luni, pe fondul unui EBIT mai mic decat in anul precedent
HORNBACH – crestere a cifrei de afaceri cu 4,8% in primele 9 luni, pe fondul unui EBIT mai mic decat in anul precedent

HORNBACH – crestere a cifrei de afaceri cu 4,8% in primele 9 luni, pe fondul unui EBIT mai mic decat in anul precedent

0

• Cea mai puternica crestere a cifrei de afaceri din ultimii patru ani si jumatate in toamna anului 2018, cu un plus de 7,7%
• Costurile ridicate incetinesc cresterea profitului in exercitiul financiar curent

Bucuresti, 10 ianuarie 2019

Dezvoltarea Grupului HORNBACH (Concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA) a inregistrat o evolutie mixta in al treilea trimestru din 2018/19 (1 septembrie – 30 noiembrie 2018). Pe de o parte, cifra de afaceri neta a concernului a crescut cu 7,7%, ajungand la 1.084,9 milioane de euro in trimestrul III (aceasta a fost cea mai puternica crestere trimestriala din ultimii patru ani si jumatate). Pe de alta parte, nu a fost posibila transpunerea ritmului accelerat al cresterii cifrei de afaceri intr-o crestere a profitului. Rezultatul operational (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor non-operative s-a redus de la 28,8 mil. euro la 19,7 mil. euro in comparatie cu trimestrul similar al anului precedent. Motivul: cresterea costurilor in trimestru – in special in domeniul digitalizarii – nu a putut fi compensata prin cresterea profitului brut. In primele 9 luni ale anului 2018/19, cifra de afaceri a concernului a crescut cu 4,8%, ajungand la 3.475,5 milioane de euro, in timp ce rezultatul operational EBIT ajustat, de 180,6 milioane de euro, a fost cu 11,1% mai mic decat cel din anul precedent.

Pe parcursul exercitiului financiar 2018/19, cifra de afaceri a crescut semnificativ de la un trimestru la altul. Cifra de afaceri a celui mai mare subgrup operativ HORNBACH Baumarkt AG, care in prezent opereaza in Europa 158 de magazine de materiale de constructii si de gradina (comert cu amanuntul DIY), a crescut cu 7,5%, ajungand la 1.006,4 milioane de euro in al treilea trimestru al anului 2018/19, si cu 4,8 % in primele 9 luni, ajungand la 3.256,1 milioane de euro. Dinamismul pe parcursul anului se remarca in dezvoltarea cifrei de afaceri ajustata in functie de suprafata comerciala si de cursul valutar. Dupa un plus de 2,3% in primul trimestru si o crestere de 3,4% in trimestrul II, al treilea trimestru din 2018/19 a inregistrat o crestere de 6,2%.

„In toamna ne-am pus in miscare cu adevarat. In Germania, magazinele noastre de materiale de constructii si de gradina s-au dezvoltat mai bine, in toate lunile, decat bransa si au crescut cu 4,4% ajustat in functie de suprafata comerciala“, a afirmat Albrecht Hornbach, presedintele Consiliului de Administratie al HORNBACH Management AG.

Albrecht Hornbach: „Modelul nostru de afaceri functioneaza“

Cea mai mare contributie la cresterea financiara au adus-o, din nou, magazinele HORNBACH din cele opt tari europene in afara de Germania. Aici, cifra de afaceri in domeniul DIY, ajustata in functie de suprafata comerciala si de cursul valutar, a crescut cu 8,2% in trimestrul al III-lea al exercitiului 2018/2019. Cota din strainatate la cifra de afaceri a subgrupului s-a situat la 48,2% in primele trei trimestre (in anul precedent 46,7%). „Cererea este in crestere. Magazinul nostru cu vanzare cu amanuntul functioneaza – in ciuda tuturor prognozelor sumbre. Digitalizarea este pentru noi o oportunitate uriasa. Prin combinarea afacerii clasice cu e-commerce putem oferi clientilor nostri mai multa valoare decat concurenta online pura, mai ales atunci cand vine vorba de proiecte de renovare care necesita o consiliere intensa“, a subliniat Albrecht Hornbach.

Albrecht Hornbach s-a aratat nemultumit de evolutia profitului in trimestrul al III-lea. Rezultatul operational (EBIT) al concernului ajustat cu efectele rezultatelor non-operative ale Grupului HORNBACH a scazut cu 31,5%, ajungand la 19,7 milioane de euro in trimestrul III, si cu 11,1%, ajungand la 180,6 milioane de euro in primele 9 luni ale exercitiului financiar 2018/19.
„Din pacate, nu am reusit sa transpunem accelerarea cresterii cifrei de afaceri in cresterea profitului. Cresterea costurilor, care este de asemenea legata de cresterea digitalizarii, a fost prea mare in comparatie cu cresterea profitului brut“, afirma Albrecht Hornbach. „Dar acestea sunt aspecte din domeniul nostru decizional pe care le putem schimba.“ Acest lucru este valabil si pentru evolutia ulterioara a adaosului comercial, care a scazut in al treilea trimestru al anului 2018/19 din cauza preturilor de achizitie, a deprecierilor si a costurilor de logistica mai ridicate. Potrivit Grupului HORNBACH, obiectivul il reprezinta consolidarea sustenabila a rentabilitatii Grupului in urma declinului recent.

In subgrupul HORNBACH Baumarkt AG, in primele 9 luni ale exercitiului financiar 2018/19 EBIT ajustat a scazut cu 12,6%, ajungand la 134,3 mil. euro. Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH, care se adreseaza in special clientilor profesionisti din industria constructiilor, a inregistrat in primele 9 luni ale anului o crestere a cifrei de afaceri de 5,5%, ajungand la 217,7 milioane de euro, si un EBIT ajustat de 6,6 milioane de euro (in anul precedent 8,8 milioane de euro). In subgrupul HORNBACH Immobilien AG, dupa 9 luni EBIT ajustat s-a apropiat cu 42,3 milioade de euro de valoarea din anul precedent (minus 1,8%).

In urma analizei rezultatelor inregistrate in primele trei trimestre ale anului financiar 2018/19, prognoza privind profitul pentru intregul an a fost ajustata ca urmare a evolutiei nesatisfacatoare a castigurilor in trimestrul III. Se asteapta ca rezultatul operational ajustat (EBIT) atat in cadrul Grupului HORNBACH, cat si la nivelul subgrupului de magazine de materiale de constructii sa scada cu peste 10% fata de nivelul din anul precedent. In schimb, Consiliul de Administratie a mentinut prognoza cifrei de afaceri pentru exercitiul financiar 2018/19 neschimbata, cu o crestere prognozata in intervalul procentual mediu cu o singura cifra.

Indicatorii Grupului HORNBACH pentru trimestrul al III-lea si primele 9 luni ale exercitiului financiar 2018/19

Concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA

(in milioane euro, daca nu este indicat altfel)

Trim. III

2017/2018

Trim. III

2016/2017

±

in %

9 luni

2017/2018

9 luni

2016/2017

±

in %

Cifra de afaceri neta 1.084,9 1.007,3 7,7 3.475,5 3.317,6 4,8
Cifra de afaceri neta subgrupul

HORNBACH Baumarkt AG

1.006,4 936,5 7,5 3.256,1 3.109,6 4,7
– din care Germania 513,8 492,2 4,4 1.687,7 1.658,4 1,8
– din care restul Europei 492,6 444,3 10,9 1.568,3 1.451,3 8,1
Cresterea cifrei de afaceri raportata la aceeasi suprafata de vanzari (DIY) 6,2% 2,7%   3,8% 3,6%  
Cifra de afaceri neta  subgrupul  HORNBACH Baustoff Union GmbH 77,9 70,2 11,0 217,7 206,3 5,5
Adaos comercial (in % din cifra de afaceri neta) 35,0% 35,6%   35,8% 36,4%  
EBIT 20,9 29,2 -28,5 181,7 205,0 -11,4
EBIT ajustat 19,7 28,8 -31,5 180,6 203,1 -11,1
Excedent la nivel de perioada 1) 11,8 15,8 -25,2 122,1 135,5 -9,9
Profit per actiune (în euro) 0,72 0,92 -21,7 6,26 6,94 -9,8
Investitii 21,7 41,5 -47,7 158,3 98,3 61,1

 

Alti indicatori ai concernului HORNBACH

Holding AG & Co. KGaA

30 Noiembrie 2018 28 Februarie 2018 ±

in %

Capital social in % din totalul bilantului 54,8% 54,8%  
Numarul magazinelor de materiale de constructii și gradinarit 158 156 1,3
Suprafata de vanzare a magazinelor de materiale de constructii si gradinarit conform BHB (in mii mp) 1.851 1.822 1,6
Angajati (total) 20.554 19.614 4,8

 

In cazul informatiilor procentuale si al cifrelor pot interveni diferente din rotunjiri. Informatiile procentuale sunt calculate pe baza de mii euro.
1) conform IFRS, inclusiv dividendele unor asociati

# # #

Despre HORNBACH Romania

Fondata in anul 1877, HORNBACH este singura companie din domeniul constructiilor si gradinaritului care se poate mandri cu o istorie de 6 generatii. In acest moment, concernul detine 158 de magazine mixte de materiale de constructii si gradinarit, in 9 tari din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elvetia, Suedia, Slovacia si Romania), dintre care 6 in Romania (Bucuresti Berceni, Bucuresti Militari, Bucuresti Balotesti, Brasov, Timisoara si Sibiu).

Conceptul comercial si gama de produse sunt orientate in intregime catre sprijinirea proiectelor clientilor. HORNBACH le garanteaza acestora preturi mereu mici, fiind lider de piata pe acest segment. In plus, calitatea excelenta a consultantei si a serviciilor oferite au fost confirmate de nenumarate studii si teste independente.

Prin pionierat, cum ar fi deschiderea primului magazin mixt de materiale de constructii si produse de gradinarit (1968), a primului megastore (1980) si a primului magazin de materiale de constructii cu conceptul drive-in (2003), HORNBACH isi dovedeste in permanenta forta inovatoare. De decenii, HORNBACH este considerat un angajator de top, in acest moment avand aproximativ 20.000 de angajati care contribuie la succesul companiei.