Home Topics Companii Grupul TeraPlast: crestere de peste 50% a EBITDA in 2018
Grupul TeraPlast: crestere de peste 50% a EBITDA in 2018

Grupul TeraPlast: crestere de peste 50% a EBITDA in 2018

0

Bistrita, 25 februarie 2019
Cifra de afaceri a Grupului TeraPlast, cel mai mare producator de materiale de constructii cu capital romanesc, a crescut cu 91% in 2018, la 804,9 milioane de lei, pe fondul avansului luat de Divizia Steel, sustinuta de extinderea pe piata din Serbia si consolidarea Depaco. In aceeasi perioada, EBITDA consolidata a Grupului a crescut cu 55%, la peste 65 milioane de de lei.
Rezultatele vin ca urmare a integrarii, pe parcursul anului 2018, a unor noi business-uri, a dezvoltarii gamei de produse si a investitiilor constante in liniile de productie, proiecte care fac parte din strategia Grupului TeraPlast pe termen lung.
„Anul 2018 continua proiectele de dezvoltare si confirma succesul strategiei Grupului TeraPlast din ultimii ani. Am reusit, prin investitii sustinute, sa ne consolidam pozitia pe piata din regiune, dezvoltandu-ne toate ariile de activitate. Atat Divizia Steel, cat si Mase Plastice, au inregistrat cresteri de doua cifre. In 2018 am finalizat investitia in sectia de reciclare PVC rigid, ceea ce plaseaza compania pe primul loc in Romania si in top 10 reciclatori europeni, dupa capacitatea de productie. Prin proiectele de investitii prin schemele de ajutor de stat, in valoare de 15 milioane de euro, am pus bazele dezvoltarii pe termen mediu a Grupului”, a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.
Principalii indicatori, mii lei

Rezultate consolidate 2018 2017 Crestere
Cifra de afaceri
804,970
 
422,270
   
91%
EBITDA 65,184 42,112 55%
 
Divizia Steel 2018 2017 CRESTERE
Cifra de afaceri
483,449
   
172,345
 
181%
EBITDA
41,301
18,753 120%
Divizia de Mase Plastice 2018 2017 CRESTERE
Cifra de afaceri
321,521
 
249,925
 
29%
EBITDA 24,082 23,359 3%

Divizia Steel, formata din, TeraSteel Romania, TeraSteel Serbia si Depaco, a avut contributia principala la evolutia pozitiva a rezultatelor financiare ale Grupului. Astfel, vanzarile Diviziei Steel au crescut in 2018 cu 181% fata de 2017, la peste 483 milioane de lei, in timp ce EBITDA a avut un avans de 120% in aceeasi perioada, ajungand la 41,3 milioane de lei.
TeraSteel Serbia a fost inaugurata la sfarsitul anului 2017, fiind prima fabrica din strainatate inaugurata dupa 1990 si aflata integral in proprietatea unei firme romanesti. Pe langa investitia initiala de peste 6,5 milioane euro in facilitati de productie si capital de lucru, Grupul TeraPlast a investit in 2018 peste 1 milion de euro in linia de tabla cutata si modulul de vata minerala in Serbia. Pe parcursul anului 2018, TeraSteel Romania si TeraSteel Serbia, au inregistrat vanzari de peste 3,1 milioane de metri patrati de panouri termoizolante.
In acelasi timp, Depaco, prin brandul Wetterbest, unul dintre principalii producatori de sisteme pentru acoperisuri din industria locala, a vandut anul trecut peste 5 milioane de metri patrati de tigla metalica.
Wetterbest face parte din Grupul TeraPlast din 2018. In prezent, este in curs de implementare a unei investitii de 5,2 milioane de euro, prin schema de ajutor de stat, dintre care 3,3 milioane euro din resurse proprii. Proiectul presupune deschiderea unei unitati de productie intr-o noua locatie cu o productie anuala cumulata de peste 10 milioane de metri patrati de tigla si profile.

Tot in 2018, Scoala Wetterbest, a fost acreditata de Ministerul Educatiei Nationale, prin Autoritatea Nationala pentru Calificari, si de Agentia Judeteana pentru Plati si Inspectie Sociala, ceea ce inseamna recunoasterea cursului atat la nivel national, cat si la nivelul Uniunii Europene.
Divizia de Mase Plastice, care cuprinde liniile de business Instalatii, Profile de tamplarie, Granule, Productia de usi si ferestre si sectia de reciclare PVC rigid, a inregistrat in 2018 vanzari de 321,5 milioane de lei si o valoare a indicatorului EBITDA de 24 milioane de lei.
TeraPlast SA si TeraGlass beneficiaza, de asemenea, de ajutor de stat, fiind demarate investitii in valoare totala de 9,7 milioane de euro, ce vizeaza cresterea capacitatii de productie pentru produsele existene, diversificarea portofoliului si infiintarea de noi locuri de munca.
In 2018, TeraPlast SA a produs peste 13.700 de km de teava, peste 6.900 de km de profile de tamplarie PVC.
In ceea ce priveste TeraGlass, compania care detine portofoliul de produse pentru tamplarie termoizolanta al Grupului TeraPlast, productia a fost de peste 123.000 de usi si ferestre, cu utilizarea capacitatii de productie la 90%.
Pentru 2019, Grupul TeraPlast are in vedere cresterea cotelor de piata si a acoperirii regionale, prin continuarea dezvoltarii capacitatilor de productie, optimizarea portofoliului de produse si extinderea retelei de distributie.

Despre Grupul TeraPlast

Cu o traditie de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este in prezent cel mai mare producator de materiale de constructii, cu capital romanesc. Portofoliul de produse al Grupului este structurat pe sase linii de business: Instalatii & Amenajari, Profile tamplarie, Granule, Panouri termoizolante, Fereste & Usi si Tigla Metalica (prin brandul Wetterbest). Grupul TeraPlast a deschis in octombrie 2017 TeraSteel Serbia, prima fabrica aflata integral in proprietatea unei firme romanesti, inaugurata dupa 1990.
Incepand cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA – este listata la Bursa de Valori Bucuresti, sub simbolul TRP.