Home Topics Comunicate de presa Cu afaceri de 21.5 mil. EUR in ultimul an, Alukönigstahl tinteste consolidarea businessului si dezvoltarea segmentului rezidential in 2021
Cu afaceri de 21.5 mil. EUR in ultimul an,  Alukönigstahl tinteste consolidarea businessului si  dezvoltarea segmentului rezidential in 2021

Cu afaceri de 21.5 mil. EUR in ultimul an, Alukönigstahl tinteste consolidarea businessului si dezvoltarea segmentului rezidential in 2021

0

Alukönigstahl Romania, liderul european pe piata sistemelor din aluminiu, PVC si otel a inregistrat o cifra de afaceri de 21.5 milioane EUR in perioada ianuarie – decembrie 2020 si tinteste in continuare consolidarea business-ului pe segmentele traditionale de birouri si comercial, dar si extinderea pe segmentul rezidential premium, in contextul in care pandemia a readus in atentie nevoia de locuire la un standard calitativ mai bun pentru romani.

Alukonigstahl este furnizor exclusiv in Romania pentru Schüco (lider mondial in sisteme din aluminiu si PVC) si Jansen (furnizor de profile din otel), iar peste 85 % din cifra de afaceri realizata in 2020 a fost generata de vanzarea sistemelor de profile premium Schüco din aluminiu. In 2020, Alukonigstahl a livrat sisteme din aluminiu Schüco pentru peste 75.000 mp de perete cortina pentru noi dezvoltari imobiliare, iar in 2021 are deja contractati un numar de peste 20000 mp. Intre proiectele pentru care Alukönigstahl a furnizat sau furnizeaza sisteme de tamplarie si pereti cortina se numara atat investitii in proiecte de birouri cunoscute (U Center, Offices Jiului, Isho Timisoara, Millo Office, Dacia One, Sediul Continental din Timisoara, Skanska Equilibrum 2, AFI Tech Inox 2), cat si proiecte rezidentiale premium (Win Residences / PSC Group sau Nusco City, Neo Timpuri Noi, Neo Mamaia).

“Prin proiectele si parteneriatele noastre, am fost deschizatori de drum si am dezvoltat pana in prezent cateva mari „cartiere Schüco” in Romania. Alukonigstahl tinteste anul acesta o accelerare a business-ului, avand in vedere numeroasele investitii pe care le-am facut in eficientizare si adaptarea la noul context al pietei. Vizam sa ne consolidam portofoliile existente prin digitalizare si prin eficientizarea lantului logistic, dar si sa ne extindem pe piete noi, precum cea rezidentiala, care are un potential ridicat de crestere in Romania” declara Attila Beer, Country Manager Alukönigstahl Romania si Moldova.

Preturile materiilor prime au inregistrat o crestere semnificativa in ultimele luni. Pe langa marfurile agricole, metalele industriale tranzactionate la London Metal Exchange (Bursa de Metale de la Londra) sunt, de asemenea, afectate. De exemplu, pretul cuprului, considerat pe scara larga ca un indicator economic, este mai ridicat decat in ultimii 9 ani si aproape s-a dublat in decurs de 12 luni.  Comparativ cu primavara anului 2020, pretul aluminiului a crescut cu cca 50%, iar pretul benzilor laminate din otel a crescut cu peste 75%.

Alukonigstahl a derulat recent o serie de procese de digitalizare si reorganizare a lantului logistic si a depozitului propriu din Jilava. In 2020, compania a lansat platforma digitala proprie AKS Connect, in care clientii pot plasa comenzi si pot  urmari online, in timp real, stadiul livrarilor, iar in a doua jumatate a anului 2021 Alukönigstahl va continua procesul de digitalizare, prin implementarea unei noi platforme.

Integrarea tehnologiei si solutiilor hi-tech si de eficienta energetica in sistemele de ferestre si usi ale noilor proiecte imobiliare este o tendinta majora a ultimilor 3 ani. “Acum fereastra nu este doar o fereastra, cu rol de aerisire si estetic. Prin partenerii nostri Schüco si Jansen, care au investit substantial in tehnologie in ultimii ani, acum putem adauga un sistem de ventilatie descentralizata, care aduce aer proaspat in camera, filtrat si incalzit, fara sa fie nevoie de deschiderea ferestrei, lucru care poate lasa in interior, zgomot, praf sau alergeni,” declara  Atilla Beer.

Alte tendinte majore ale pietei sunt sistemele pentru ferestre, usi de balcon si usi glisante folosite preponderent in cazul ansamblurilor rezidentiale (proiecte precum Cloud 9 Residence, Luxuria Residence, Sea One, Nordis Mamaia, Tomis City, Wings Residence) sau tamplaria PVC Schüco care a castigat teren in ultimul an (de exemplu, in cadrul proiectelor Buenavista International sau Win Herastrau). Noi solutii de nisa au fost dezvoltate de asemenea, odata cu tendinta de restaurare a cladirilor istorice – la manastirea Dragomirna si biserica Domnita Balasa, de exemplu, s-a inlocuit tamplaria degradata cu ferestre moderne, izolate, din otel Jansen.

Informatii suplimentare referitoare la evolutia preturilor materiilor prime pe pietele externe:

  • Preturile materiilor prime cresc necontrolat pe pietele internationale, ceea ce determina o lipsa de predictibilitate pe segmentul dezvoltarii imobiliare, cat si o crestere inevitabila a preturilor de achizitie la clientii finali de apartamente, dar si de alte produse imobiliare.
  • Pretul cuprului, considerat pe scara larga ca un indicator economic, aproape s-a dublat pe pietele externe in ultimele 12 luni. Comparativ cu primavara anului 2020, pretul aluminiului a crescut cu cca 50%, iar pretul benzilor laminate din otel a crescut cu peste 75%.

Pandemia a redus in mod fortat capacitatile de productie mondiale si a afectat fluxurile de transport international. Majoritatea materialelor sau materiilor prime pentru constructii se importa: geosintetice (in principal din Italia, Franta), parapet (Italia), vopseluri pentru marcaje rutiere (Italia), tevi si cabluri pentru lucrarile de retele de utilitati (Turcia, Rusia), bitum (Polonia, Ungaria, Serbia), otel beton (Republica Moldova, Rusia, Turcia). Producatorii interni sunt foarte putini si fie depind de importuri de materie prima din state non-UE (China, Turcia, Rusia), fie produc in cantitati foarte mici sau o gama redusa de produse.

State precum Turcia, Federatia Rusa si China au implementat masuri de protectie a pietelor proprii, reducand exporturile de materii prime si de materiale de constructii, in incercarea de a-si sustine propriile economii. Furnizorii de pe piata interna nu au mai constituit stocuri, pentru ca nu au mai avut predictibilitate asupra preturilor si termenelor de livrare, iar pe de alta parte cererea de materiale de constructii a crescut, datorita cresterii activitatilor in constructii.

 

Despre Alukönigstahl

Alukönigstahl este o companie activa in Europa Centrala si de Sud-Est, care se afla la a patra generatie in proprietatea familiei König. Investitiile continue in inovatie au propulsat Alukönigstahl in pozitia de lider de piata, in Europa. De peste 60 de ani, compania a format o alianta cu doi producatori internationali de sisteme premium: Schüco, lider mondial al sistemelor din aluminiu si experti in PVC si Jansen, specialist in profile din otel. Informatii suplimentare: www.alukoenigstahl.ro | Facebook | LinkedIn | Instagram