Home Topics Comunicate de presa CSR Overview 2019: „Responsabilitatea sociala vine din interior!”
CSR Overview 2019: „Responsabilitatea sociala vine din interior!”

CSR Overview 2019: „Responsabilitatea sociala vine din interior!”

0

Pe 5 decembrie 2019, BusinessMark a organizat cea de-a 7-a editie a evenimentului CSR Overview. „Responsabilitatea sociala” si „sustenabilitatea” au fost conceptele cheie din cadrul editiei, la care au fost invitati speakeri din companii nationale, internationale si ONG-uri.

Modul in care companiile isi definesc responsabilitatea sociala face parte, cu o importanta tot mai mare, din strategia de imagine de brand. Astfel, Luiza Domnisoru (Grupul Digi), Dana Dobrescu (Mondelez Romania) si Anneliese Bauer (Genpact Europe) au raspuns intrebarii: Cum conectam principiile de branding pe care dorim sa le transmitem consumatorilor cu actiunile de responsabilitate sociala si abordarea sustenabila?

Luiza Domnisoru, Director Departament Comunicare si CSR, Grupul Digi, a transmis la CSR Overview ca „responsabilitatea sociala vine din interior”.

„Vorbim despre responsabilitate, dar astazi nu inseamna doar ce intoarcem spre societate, dar si cum ne coordonam activitatile: avem responsabilitate fata de angajatii nostri, fata de clienti, fata de parteneri. Cand am pus bazele acestui departament, ne-am intrebat unde sau de unde se invata responsabilitatea sociala. Am derulat un studiu care s-a desfasurat online, la care au participat 500 de persoane. Cea mai mare parte invata sa fie responsabili din interior, adica din familie. Urmatorul loc este scoala, dar 35% dintre cei care au raspuns ca ar trebui sa invete si de la scoala si din familie si din mass-media si din comunitate. Pentru ei, o companie responsabila se ocupa de grijile comunitatii.”

In continuare, Dana Dobrescu, Corporate & Government  Affairs Manager, Mondelez Romania, a vorbit despre necesitatea de a ne gasi scopul, atat la nivel personal, cat si la nivel de companie.

„Exista o diferentiere intre a avea un job si chemarea ta. Cu totii ne dorim sa avem un job care sa fie si chemarea noastra, dar pentru asta trebuie sa avem companii care sa aiba scopuri marete. Daca nu avem „purpose” suntem, poate, mai saraci. Cred ca aceasta este noua abordare din companii – acestea isi definesc motivatia. Scopul este relevant pentru oameni, pentru profit si pentru planeta. Angajatii sunt mai implicati, mai motivati – stiu pentru ce vin la serviciu. Atrage noile generatii, pentru ca tinerii isi doresc sa faca ceva pentru societate. Scopul este si un „driver” pentru inovatie, pentru ca angajatii au idei, isi doresc sa faca mai mult si trebuie incurajati. Oamenii sunt dispusi sa renunte la bani pentru scop. Banii nu mai sunt elementul central atunci cand isi cauta un job.”

La randul sau, Anneliese Bauer, Director Departament Comunicare si Marketing, Genpact Europa, a prezentat cei trei „piloni” care stau la baza responsabilitatii sociale in companie.

„Primul pilon se refera la educatie. Am reusit sa ne adresam copiilor cu sindromul Down, carora le-am pregatit ghiozdanele pentru scoala. Nu in ultimul rand, ne-am ocupat si de cei mai putin privilegiati; am reusit sa facem programe de learning & digital pentru clasa a IV-a, pentru 60 de copii. Cand vine vorba despre dezvoltarea femeilor, ne-am dorit sa fie incluse in domenii in care nu sunt atat de multe. Am reusit sa facem programe de mentoring si mentorship pentru 30 angajati. Un alt subpilon ar fi cel al diversitatii si incluziunii – este vorba de LGBTQ si am facut un parteneriat cu Asociatia Accept, pentru a sustine angajatii care au alta orientare. Al treilea pilon se refera la impactul social: am reusit sa mobilizam angajatii sa reduca folosirea de plastic. Trebuie sa dam ceva inapoi si naturii. Anul acesta, am reusit sa plantam 3000 de copaci.”

„Pick your fights!” – este un alt mesaj transmis de speakerii invitati la CSR Overview. Georgiana Miron (Groupama Asigurari) si Damien Thiery (Ateliere Fara Frontiere) au trecut in revista modul in care alegem cauzele si actiunile in care sa ne implicam.

„In zona de responsabilitate sociala, e bine sa existe niste valori care sa fie parte din companie. Daca legatura dintre lucrurile pe care le facem si motivul pentru care o facem nu este suficient de evidenta, este posibil sa nu se reflecte atat de bine in timp. Avem nevoie de focus pe coerenta mesajelor. Coerenta intre de ce fac un lucru si cum ajung sa il fac”, a spus Georgiana Miron, Director Marketing, Comunicare si Servicii Clienti, Groupama Asigurari.

Ce inseamna insertia prin munca? Sunt programe personalizate, complexe, prin care ajutam oameni din medii vulnerabile care sa se intoarca la locuri de munca conventionale. Inca din prima zi, el primeste cel putin salariu minim. Fiecare loc de munca creat pentru cei vulnerabili are impact social. De exemplu, prin programul reconect colectam, reutilizam si reciclam echipamente IT uzate si alte DEEE-uri. Al doilea atelier se cheama remesh: transformarea bannerelor publcitare in obiecte promotionale etice si solidare. Al treilea se numeste bio&eco si se refera la legumicultura bio certificata. Dincolo de a ajuta cat mai multi oameni, mii de oameni, este important sa schimbi si o singura viata. Dureaza 2 ani pentru ca un beneficiar sa se intoarca la piata de munca conventionala. Sa-i redai unui om demnitatea si sansa de a-si recladi destinul e o investitie ce merita facuta”, a punctat si Damien Thiery, Director General, Ateliere Fara Frontiere.

Cand vine vorba de investitie si progres, apar intrebari precum: Ce rol au investitiile din zona de CSR si sustenabilitate la nivel de strategie de business? Care sunt efectele pe termen lung ale neluarii de masuri in aceasta privinta? Au vorbit despre aceste aspecte Nicoleta Deliu (BCR) si Raluca Buturca (EY Romania).

„Ca sa putem crea un limbaj comun, trebuie sa adresam frica. Ca sa avem un limbaj comun cu institutiile financiare, care nu vor disparea din viata noastra. Primul pas e sa adresam frica de bani. In momentul in care vom intelege ca noi ii controlam pe ei. Ce inseamna gestionarea bugetului? Sa stii unde esti, din punct de vedere financiar, sa poti sa te tii de planificare. Sa intelegi ca e in puterea ta sa faci cu banii tai, indiferent de cat de putini ai, sa faci ce iti doresti. Oamenii trebuie sa inteleaga ca trebuie sa accepte cati bani au. Un om care cheltuie pe haine 30% din venitul lunar nu e un om care ia o decizie financiara inteligenta”, a transmis Nicoleta Deliu, Head of Communication, BCR.

Raluca Buturca, Manager, Schimbari Climatice si Sustenabilitate, EY Romania, a vorbit despre raportarea non-financiara, explicand cum a influentat obligativitatea raportarii activitatea companiilor.

Sustenabilitatea reprezinta metoda prin care ne indeplinim propriile nevoi, dar fara a compromite abilitatea generatiilor viitoare de a-si indeplini propriile nevoi. Ce putem face? Ne ajuta si studiile facute in ultima perioada. Din 2009, cand s-au elaborat primele rezultate si pana anul acesta, ele au variat din zona de social spre zona de mediu. Ce s-a intamplat? Daca toate studiile ne spun ca riscurile de mediu au impact foarte mare, au ajuns in sfarsit sa existe reglementari pe zona de mediu. Exista acorduri globale mai vizibile ca niciodata. Exista o stare de urgenta climatica si exista legislatie”, a punctat ea.

No action is small action. De aceea, responsabilitatea sociala nu ar trebui sa se rezume doar la gigantii industriei. In aceste conditii, cum reusim sa implementam practici responsabile in companiile de dimensiuni mici si mijlocii, pentru a construi branduri puternice? Raspunsul a venit de la Geanin Serban, Executive Director, Greenpoint Management, care a vorbit la CSR Overview 2019 despre transparenta si sustenabilitate.

„Un proiect in care am crezut si care s-a dovedit corect este cel pe care il vedeti zilnic in Sectorul 3. Am montat containere inteligente: s-a redus cu peste 60% logistica si amprenta de CO2 a fost redusa la maximum. In urma unei analize facute de producatori Sectorul 3, dupa Dubai, a iesit pe locul 2 la cantitatea de deseuri colectate raportat la numarul populatiei. Fie ca vorbim despre colectarea de doze de aluminu sau despre proiectul „Platesti cu un PET” – toate sunt proiecte inovative si am dovedit ca nu ne ferim si ca suntem intotdeauna alaturi de partenerii nostri”, a punctat el.

Cum putem pune bazele unei colaborari eficiente intre mediul de business – sector public – ONG – societate civila? We are better together! Acest exemplu ne-a fost ilustrat de Alexandra Maier (ING Romania) si Mircea Ilie (IKEA Romania), care s-au „aliat” la CSR Overview 2019 pentru a vorbi despre necesitatea ca populatia sa fie pregatita pentru urmatorul cutremur puternic.

„Este o tema mare si grea, pe care nicaieri in lume nu o rezolva doar autoritatile. E nevoie si noi, ca organizatii, ca firme, sa ne implicam impreuna. Dupa calculele Bancii Mondiale, ar insemna 10 miliarde de euro – 450.000 de persoane afectate in Romania, toata lumea depasita de situatie. In caz de cutremur, absolut toata lumea va fi afectata. Noi am avut norocul ca, atunci cand am pus pe masa acest subiect, reactia sa fie: „Ok, ne afecteaza in core business. Ce avem de facut?” Primii doi ani vrem sa ne axam pe informare si educare (cursuri de prim-ajutor pentru minim 1000 de persoane, informare si simulari de cutremur, sustinerea unui proiect de incurajare a donarii de sange, micro-granturi pentru diseminarea campaniei de informare in cartier.) Prima runda am lansat-o in aprilie, iar proiectele care s-au conturat. Ca sa fim pregatiti, in primul rand trebuie sa trecem de panica.”

Eveniment organizat de BusinessMark, sustinut de: Mondelez International, Greenpoint Management, EY Romania, deco ideas, Liliac – The Wine of Transylvania

Cu sprijinul: BCCBR – Billateral Chamber of Commerce Bulgaria – Romania, CCIFER – Camera de Comert Romano-Franceza, CCIRI – Camera de Comert si Industrie Romania – Israel, BRCC – Camera de Comert Romania – Marea Britanie, Asociatia Autism Voce

Radio-ul oficial al evenimentului: Europa FM

BusinessMark sprijina: Plantam Fapte Bune in Romania, The Social Incubator

Parteneri media: Green Report, Revista Bulevard, Transilvania Business, DeBizz, Live PR, 1asig.ro, Manager Express, Spatiulconstruit.ro, Portal Management, Financial Market, Global Manager, administratie.ro, Birouinfo.ro, Depozitinfo.ro, AntreprenorinRomania.ro, Ziare.com, Business24, BusinessPress, Clujul de Buzunar, Curierul National, Financiarul.ro, infoOradea.ro,  Social Media Romania, Jurnalul de Afaceri, inTurda.ro, MATEK, Money Buzz, Monitorul de Fagaras, rbe connect, PR Box

BusinessMark este o companie ce ofera servicii integrate B2B. Principala linie de activitate a BusinessMark este organizarea de evenimente business „concept propriu” prin care ne propunem sa oferim mediului de afaceri romanesc un spatiu profesionist de discutii si networking. Combinand  metode de comunicare si business matchmaking, oferim partenerilor nostri modele de dezvoltare complexe, conectandu-i in mod direct cu mediul de afaceri si creand oportunitati de parteneriat strategic.