Home Topics Comunicate de presa CES 2022: Pentru o calitate mai buna a vietii si mai multe actiuni climatice – solutiile conectate si inteligente stimuleaza cresterea in cadrul Bosch
CES 2022: Pentru o calitate mai buna a vietii si mai multe actiuni climatice – solutiile conectate si inteligente stimuleaza cresterea in cadrul Bosch

CES 2022: Pentru o calitate mai buna a vietii si mai multe actiuni climatice – solutiile conectate si inteligente stimuleaza cresterea in cadrul Bosch

0

Toate clasele de produse Bosch pot fi conectate

 

  • Case inteligente: vanzarile dispozitivelor conectabile au crescut cu 50 de procente.
  • Autovehicule inteligente: Bosch modeleaza viitorul mobilitatii definit de software.
  • Inteligenta artificiala: senzorii ofera avertismente timpurii despre incendiile forestiere si sprijina diagnosticarea medicala.
  • Bosch Tech Compass: majoritatea respondentilor considera tehnologia drept cheia pentru o lume mai buna.
  • Tanja Rückert: „Credem ca inteligenta artificiala si Internetul lucrurilor reprezinta cea mai buna modalitate de a oferi valoare adaugata reala”.

 

Las Vegas – Acasa, pe drum, la serviciu, la spital sau chiar pe orbita: Bosch imbunatateste viata de zi cu zi a oamenilor din toate categoriile sociale cu solutii inteligente si conectate. In acelasi timp, compania acceseaza noi domenii de activitate prin software, servicii si licente. „Ne digitalizam in mod sistematic activitatea de baza pentru a spori avantajele clientilor nostri. In viitor, ne propunem sa transformam vanzarea fiecarui produs digital in venituri bazate pe servicii”, declara Tanja Rückert, directorul digital al Grupului Bosch, in cadrul CES din Las Vegas. Pentru a atinge acest obiectiv, Bosch se concentreaza pe conexiunea IoT cu IA – cu alte cuvinte, conecteaza Internetul lucrurilor (IoT) cu inteligenta artificiala (IA).

Acest lucru creeaza un lant de efecte pozitive in care produsele conectate furnizeaza informatii care, la randul lor, sunt procesate prin intermediul IA si incorporate in actualizarile software pentru aceste produse. La baza acestei abordari se afla avantajele pentru clienti, deoarece permite utilizatorilor sa fie parte integranta a procesului de dezvoltare si faciliteaza adaptarea solutiilor in functie de nevoile lor. In plus, nici dezvoltarea, nici crearea de valoare nu se incheie cu vanzarea produselor. „Observam ca o astfel de combinatie intre inteligenta artificiala si IoT reprezinta cheia pentru a obtine cele mai multe avantaje ale utilizatorilor prin ambele tehnologii”, spune Rückert. „Pe langa faptul ca ne permite sa dezvoltam noi modele de afaceri, aceasta abordare ne ajuta sa oferim produse si solutii mai bune, care ofera valoare adaugata reala pentru indivizi si societate in ansamblu”.

 

Extinderea expertizei in materie de software: Bosch modeleaza deja viitorul

Bosch a pus bazele acestui lucru cu mult timp in urma. Incepand cu noul an, toate clasele de produse electronice vor putea fi conectate. Vanzarile de scule electrice conectate, aparate de uz casnic si sisteme de incalzire au crescut cu 50 de procente in decurs de un an – de la patru milioane de unitati in 2020 la peste sase milioane in 2021. Datorita Centrului Bosch pentru Inteligenta Artificiala (BCAI), compania a creat o unitate puternica in domeniul IA, care a contribuit deja cu aproximativ 300 de milioane de euro la rezultat.

In plus, compania investeste in total peste patru miliarde de euro in fiecare an in expertiza sa in materie de software, din care aproximativ trei miliarde sunt destinate afacerii in sectorul mobilitatii. Pentru a modela viitorul mobilitatii definit de software, Bosch va reuni, de asemenea, activitatile de dezvoltare pentru software independent de aplicatie intr-o singura unitate, incepand cu jumatatea anului 2022. In viitor, sub umbrela filialei sale ETAS GmbH, compania va dezvolta si vinde software de baza pentru autovehicule, produse middleware, servicii cloud si instrumente de dezvoltare pentru aplicatii universale. De asemenea, Bosch avanseaza rapid in conducerea conectata si automatizata. In ultimii cinci ani, Bosch a generat aproximativ noua miliarde de euro in vanzari doar cu sistemele de asistenta pentru sofer si senzorii asociati.

 

Bosch Tech Compass: un sondaj efectuat in cinci tari din intreaga lume

Bosch Tech Compass – un sondaj reprezentativ efectuat in cinci tari si prezentat pentru prima data in cadrul CES – releva asteptarile oamenilor din intreaga lume cu privire la noile tehnologii. Potrivit sondajului, majoritatea respondentilor (72 de procente) este convinsa ca progresul tehnologic face lumea un loc mai bun, de exemplu, percepandu-l ca o cheie pentru combaterea schimbarilor climatice (76 de procente). In acelasi timp, patru din cinci oameni considera ca tehnologia ar trebui sa se concentreze mai mult pe abordarea marilor provocari ale erei noastre decat pe satisfacerea nevoilor individuale. „De asemenea, Bosch considera ca tehnologia ofera o gama larga de avantaje”, spune Rückert. „Cand vorbim despre inalta tehnologie, nu ne referim doar la depasirea limitelor a ceea ce este posibil. Utilizam tehnologia ca mijloc de a imbunatati viata oamenilor oriunde s-ar afla.”

 

Din spatiu la medicina pediatrica: sistemul de senzori Bosch SoundSee

Un exemplu al avantajelor oferite de IA si de conectivitate este sistemul de senzori SoundSee. De la sfarsitul anului 2019, a calatorit prin spatiu pentru a identifica sunete neobisnuite pe SSI, utilizand algoritmi IA pentru a analiza si indica cand este necesara intretinerea. Acum, in colaborare cu compania non-profit de asistenta medicala Highmark din Pittsburgh (SUA), Bosch urmareste utilizarea complet „pamanteasca” a acestei tehnologii: investigheaza modul in care tehnologia IA audio poate fi utilizata ca instrument de diagnosticare in medicina pediatrica. Mai exact, Bosch si Highmark lucreaza pentru a adapta senzorii intr-un mod care sa le permita sa detecteze afectiuni pulmonare, cum ar fi astmul, intr-un stadiu incipient, doar ascultand ritmul de respiratie al copiilor. „Utilizarea tehnologiei inovatoare pentru a imbunatati sanatatea copiilor – exact la asta ne referim prin inalta tehnologie”, spune Mike Mansuetti, presedintele Bosch in America de Nord. Utilizarea SoundSee in medicina ilustreaza, de asemenea, modul in care intelege Bosch imperativul sau strategic „Tehnica pentru o viata”.

Noul senzor de gaz Bosch – primul de pe piata care include inteligenta artificiala – serveste atat la protejarea oamenilor, cat si a naturii. Parte a senzorului Silvanet Wildfire de la Dryad, este in esenta un nas digital care ajuta la detectarea din timp a incendiilor de padure. Senzorii Dryad sunt atasati de copaci, unde monitorizeaza continuu microclimatul local pentru a detecta incendiile incipiente si pentru a notifica fara fir autoritatile locale, cu mult inainte ca sistemele bazate pe camere de supraveghere sau prin satelit sa poata faca acest lucru. Pe langa posibilitatea de a proteja impotriva devastarii provocate de incendii, acest lucru poate reduce emisiile globale de carbon generate de incendiile forestiere. „Acesti senzori vor ajuta la salvarea de vieti, de locuinte si la prevenirea degajarii unor tone de CO2 in atmosfera – totul datorita inteligentei artificiale si conectivitatii”, spune Mansuetti.

 

High Tech #LikeABosch: campanie noua pentru solutii inteligente

O noua campanie Bosch prezinta solutiile dezvoltate de companie pentru a imbunatati lucrurile marunte din viata de zi cu zi a oamenilor. Denumita „High tech #LikeABosch – cu multe solutii conectate, inteligente si sustenabile”, protagonista acesteia ii poarta pe telespectatori printr-un tur al rutinei ei zilnice, utilizand in acelasi timp mai multe solutii Bosch, de la ochelari inteligenti la o bicicleta electrica conectata si un permis de acces digital pentru serviciu. Acest lucru il face pe fiul ei adolescent, care la inceputul videoclipului a declarat ca mama lui este „de moda veche”, sa para destul de rupt de realitate.

 

 

 

Despre Bosch 

Grupul Bosch este prezent in Romania de 27 de ani si are aproximativ 8.160 de angajati in cinci entitati. In 2020, Bosch a inregistrat vanzari de 448 milioane de euro pe piata din Romania. Vanzarile totale nete, incluzand vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe langa centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj si unitatile sale de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de tehnologie industriala, localizata de asemenea in Blaj, precum si un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in Timisoara. In Bucuresti, Bosch opereaza un birou de vanzari pentru produsele sectoarelor Solutii de mobilitate, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. In plus, o filiala a BSH Hausgeräte GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in capitala tarii.

Informatii suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro

Grupul Bosch este un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. Acesta are aproximativ 395.000 de angajati in intreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Compania a generat vanzari de 71,5 miliarde de euro in 2020. Operatiunile sale sunt structurate in patru sectoare de activitate: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. Lider in IoT, Bosch ofera solutii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 si mobilitate conectata. Bosch urmareste o viziunea unei mobilitati sustenabile si sigure. Compania isi foloseste expertiza in tehnologia de senzori, software si servicii, precum si propriul cloud IoT, pentru a oferi clientilor solutii conectate integrate dintr-o singura sursa. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovatii pentru o viata conectata, prin intermediul produselor si solutiilor care ori contin inteligenta artificiala (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeste calitatea vietii la nivel mondial prin produse si servicii inovatoare si care starnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creeaza „Tehnica pentru o viata.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 440 de filiale si companii regionale din aproximativ 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, reteaua globala de productie si vanzari Bosch acopera aproape toate tarile din lume. Cu cele peste 400 de locatii din lumea intreaga, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon inca din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea crestere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 73.000 de angajati in cercetare si dezvoltare in cele 129 de locatii din lume, precum si aproximativ 34.000 de ingineri software.

Compania a fost infiintata in 1886 la Stuttgart de catre Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanica fina si inginerie electrica”. Structura speciala a actionariatului Robert Bosch GmbH asigura libertatea antreprenoriala a grupului Bosch, permitand companiei sa planifice pe termen lung si sa faca investitii semnificative pentru asigurarea viitorului sau. 92 de procente din actiunile Robert Bosch GmbH sunt detinute de fundatia caritabila Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt detinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Functiile de conducere antreprenoriala ale grupului sunt indeplinite de acest trust. Restul de actiuni sunt detinute de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH.

Pentru mai multe informatii, accesati paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress