Home Topics Comunicate de presa CES 2019: Bosch isi extinde pozitia de companie de top in domeniul IoT
CES 2019: Bosch isi extinde pozitia de companie de top in domeniul IoT

CES 2019: Bosch isi extinde pozitia de companie de top in domeniul IoT

0

Solutii conectate pentru mobilitate si locuintele viitorului

  • IoT si IA: „Doar cu ajutorul inteligentei artificiale vom putea utiliza la maxim intregul potential al IoT.”
  • IoT pe sosele: Bosch prezinta mobilitatea conectata a viitorului
  • IoT acasa: electrocasnicele conectate usureaza viata in mod semnificativ
  • IoT #LikeABosch: Bosch lanseaza campania globala de imagine IoT

Las Vegas, NV – Internetul lucrurilor (IoT) schimba tot mai mult lumea in care traim. La CES 2019 desfasurat in Las Vegas, Bosch arata deja de ce este in stare. De la autovehiculul concept de tip shuttle, ce face posibil un nou tip de mobilitate, la frigiderele conectate ce ofera recomandari cu privire la depozitarea alimentelor si pana la masina inteligenta de tuns iarba, care invata prin practica – gama de solutii pe care Bosch le prezinta la cea mai mare expozitie de electronice din lume este foarte variata. „Bosch a recunoscut din timp imensele oportunitati oferite de internetul lucrurilor. Sunt aproape zece ani de cand modelam in mod activ lumea conectata”, afirma Dr. Markus Heyn, membru in consiliul de administratie Bosch. „Astazi, suntem o companie de top in domeniul IoT. Pas cu pas, ne-am extins expertiza in materie de software si IT.” Cu ajutorul propriului cloud IoT, compania a derulat deja peste 270 de proiecte in domenii precum mobilitate, locuinte inteligente, orase inteligente si agricultura. Numarul de senzori si dispozitive conectate prin Bosch IoT Suite a crescut cu aproape 40 de procente fata de anul trecut, ajungand acum la 8,5 milioane.

Unul dintre elementele esentiale pentru cresterea continua si noi oportunitati de afaceri in domeniul Internetului lucrurilor este inteligenta artificiala (IA). Si in acest domeniu Bosch joaca un rol decisiv in materie de inovatie. „Vom putea utiliza la maxim potentialul IoT daca il combinam cu IA si daca ducem mai departe, in paralel, activitatile in domeniul IoT si IA,” declara Heyn. In opinia sa, relatia dintre cele doua domenii este complementara: „IoT are nevoie de inteligenta. Utilizarea obiectelor conectate pentru colectarea datelor poate fi un impuls decisiv pentru dezvoltarea IA. Doar cu ajutorul IA obiectele conectate devin inteligente si invata sa traga propriile concluzii. Mai presus de orice, dorim sa aducem imbunatatiri concrete in viata reala, cotidiana a oamenilor – lucruri precum mai mult timp, mai multa siguranta, mai multa eficienta si mai mult confort.” Aici, Heyn mentioneaza exemplul referitor la detectarea incendiilor pe baza de imagini video: prin utilizarea unei analize inteligente a imaginilor, camerele de securitate pot identifica incendiile in cateva secunde, chiar inainte ca senzorii sistemului sa detecteze caldura si fumul. Astfel, incendiile pot fi detectate mult mai devreme decat cu ajutorul sistemelor conventionale de avertizare in caz de incendiu sau fum. In acest mod sunt castigate minute pretioase in care pot fi salvate vieti.

Un al doilea element cheie pentru obtinerea succesului in era IoT sunt parteneriatele. Aici, Bosch opteaza pentru un mix de parteneri noi si traditionali. Alianta recent incheiata cu furnizorul canadian Mojio a avut deja ca rezultat prima platforma integrata IoT pentru autovehicule conectate: in cazul unui accident, un algoritm special Bosch poate identifica unde si cand a avut loc accidentul si cat de grav este. Prin platforma cloud Mojio, datele sunt transmise fara intarziere catre centrul de servicii de urgenta Bosch, care trimite automat un apel de urgenta catre serviciile de salvare locale. In acelasi timp, un mesaj este trimis unei liste prestabilite de destinatari, fie prin mesaj text, fie prin aplicatia Mojio. „Impreuna cu Mojio, conectam autovehiculele direct la cloud. Astfel, serviciile de salvare pot ajunge la locul unui accident chiar mai repede decat inainte,” a declarat Mike Mansuetti, presedintele Bosch America de Nord, in cadrul CES. De la mijlocul anului urmator, solutia de urgenta IoT va fi disponibila pentru aproape un milion de conducatori auto din America de Nord si Europa.

IoT pe sosele: Bosch prezinta mobilitatea conectata a viitorului
Prin autovehiculul concept de tip shuttle dezvoltat intern, Bosch stabileste o premiera in cadrul CES. Prin acest autovehicul, compania isi prezinta solutiile pentru automatizarea, conectivitatea si electrificarea autovehiculelor, si le ofera vizitatorilor ocazia de a experimenta la fata locului un nou tip de mobilitate: autovehicululele de tip shuttle fara sofer, care vor fi curand o prezenta obisnuita pe strazile din marile orase ale lumii. „Acesta va transforma in realitate viziunea noastra despre o mobilitate fara emisii, fara accidente si fara stres,” spune Heyn. Pentru acest tip de mobilitate bazata pe shuttle, Bosch va furniza nu doar componente si sisteme, dar si o gama completa de servicii de mobilitate, precum platforme de rezervare, partajare si conectivitate, dar si servicii de parcare si reincarcare. Bosch considera ca astfel de servicii conectate sunt esentiale pentru mobilitatea viitorului bazata pe shuttle. Volumul de piata estimat pentru aceste servicii este, de asemenea, unul ridicat: de la 47 de miliarde de euro in 2017, acesta se estimeaza ca va ajunge la 140 de miliarde de euro pana in 2022 (sursa: PwC). Bosch doreste sa aiba o cota din aceasta piata si urmareste o crestere semnificativa cu doua cifre in cazul solutiilor pe care le ofera. Pentru Heyn, nu exista nicio indoiala: „In viitor, fiecare autovehicul care circula pe sosele va utiliza serviciile digitale Bosch. Le vom consolida intr-un ecosistem inteligent, perfect conectat.”

Unul dintre ultimele obstacole pentru punerea in practica a mobilitatii de tip shuttle este automatizarea autovehiculelor in mediile urbane complexe. Bosch considera ca parteneriatele reprezinta raspunsul la aceasta problema: In a doua jumatate a acestui an, orasul San José din Silicon Valley, California, este vizat pentru a deveni oras-pilot pentru testarea unui serviciu de car-sharing complet automatizat, fara sofer, furnizat de Bosch si Daimler. Cele trei parti au semnat deja o scrisoare de intentie in acest sens. Prin parteneriatul pentru dezvoltare incheiat, Bosch si Daimler doresc sa imbunatateasca traficul urban, sa sporeasca siguranta rutiera si sa ofere o piatra de temelie importanta pentru traficul viitorului. Obiectivul lor este sa dezvolte un sistem de conducere complet automatizat, fara sofer (nivel SAE 4/5), care va intra in productie pana la inceputul urmatorului deceniu.

IoT acasa: electrocasnicele conectate usureaza vietile proprietarilor in mod semnificativ
Nu doar pe sosele exista cerere pentru produse si servicii conectate care usureaza viata utilizatorilor. „Lucram la ideea unei locuinte conectate si a unor electrocasnice care gandesc in mod autonom si inteleg ce doresc utilizatorii,” afirma Heyn. In cadrul CES, de exemplu, compania prezinta o noua functie pentru frigiderele conectate la internet, care pot recunoaste tipuri de alimente si oferi recomandari cu privire la depozitare. Camera interioara recunoaste automat 60 de tipuri de fructe si legume si sugereaza locul ideal pentru depozitarea acestora prin intermediul unei aplicatii. Prin urmare, alimentele sunt depozitate in cel mai bun mod posibil, raman proaspete mai mult timp si nu trebuie aruncate atat de des.

O alta inovatie este proiectorul PAI, care poate proiecta o interfata virtuala pe un blat de bucatarie. Un senzor 3D integrat detecteaza miscarile mainilor, permitand operarea ecranului tactil. In acest mod, utilizatorii pot cauta in mod confortabil retete online si pot efectua apeluri telefonice prin internet in timp ce gatesc si coc. Special conceput pentru bucatarii, proiectorul PAI nu trebuie utilizat cu atat de multa grija precum un smartphone sau o tableta. Chiar si cu degetele lipicioase, proiectorul poate fi controlat in mod optim. PAI va fi lansat in premiera in China in februarie 2019, iar apoi in Statele Unite ale Americii.

Bosch mai prezinta la CES si noua sau robot de tuns iarba conectat la internet, Indego S+. Este unul din primii roboti de tuns iarba de pe piata care functioneaza prin comanda vocala Amazon Alexa. Este totodata singurul robot de tuns iarba care poate utiliza prognoze meteo de pe internet pentru a decide automat cand este cel mai bine sa fie tunsa din nou iarba. Bosch utilizeaza inteligenta artificiala pentru a imbunatati modul in care robotul sau de tuns iarba recunoaste obstacole aflate pe peluza prin evaluarea datelor precum fluxul motorului, acceleratia, turatia motorului si directia. „Utilizam AI pentru o ingrijire mai usoara si mai confortabila a peluzei. Viziunea noastra este un robot Indego care se adapteaza gradinii pentru a tunde iarba perfect de fiecare data”, declara Heyn.

IoT #LikeABosch: Bosch lanseaza campania digitala IoT
Bosch a lansat in premiera la CES 2019 noua sa campanie de imagine IoT. Punctul principal al campaniei este un videoclip hip-hop in care protagonistul este un priceput utilizator al IoT. Bosch intra intr-o noua dimensiune cu campania sa „Like a Bosch”; abordarea si tonul semnificativ diferite marcheaza un nou pas pentru compania fondata in 1886. Aceasta actiune de PR pleaca de la o serie de videoclipuri si meme-uri pe tema „like a boss”, care au ajuns virale pe internet, atragand zeci de milioane de click-uri. In aceste videoclipuri apar oameni obisnuiti care realizeaza cascadorii bizare, executa actiuni sportive impresionante sau care ies din situatii neplacute cu o precizie tehnica imposibila. Campania de imagine IoT schimba cateva litere pentru a da un suflu proaspat acestui fenomen online. Protagonistul videoclipului Bosch este un tanar mereu stapan pe situatie datorita solutiilor conectate oferite de Bosch. Cu smartphone-ul in mana, acesta comanda autovehiculul, masina de tuns iarba sau aparatul de cafea intr-un mod inteligent, modern si increzator – controleaza totul „like a Bosch”.
URMARITI activitatile Bosch la CES 2019 pe Twitter: #BoschCES

Grupul Bosch este prezent pe piata din Romania de aproximativ 25 de ani si numara peste 6.500 de angajati in cinci entitati. In anul 2017, Bosch a inregistrat un volum de vanzari de 416 milioane de euro pe piata din Romania. Pe langa centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj si unitatile sale de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de tehnica liniara, localizata de asemenea in Blaj, precum si un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in Timisoara. In Bucuresti, Bosch opereaza un birou de vanzari pentru produsele diviziilor Solutii de mobilitate, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. In plus, o filiala a BSH Hausgeräte GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in capitala tarii.

Mai multe informatii pe www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. Acesta are aproximativ 402.000 de angajati in intreaga lume (status la 31 decembrie 2017). Compania a generat vanzari de peste 78.1 miliarde de euro in 2017. Operatiunile sale sunt structurate in patru sectoare de activitate: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. Lider in IoT, Bosch ofera solutii inovatoare pentru case inteligente, orase inteligente, mobilitate conectata si industrie conectata. Compania isi foloseste expertiza in tehnologia de senzori, software si servicii, precum si propriul cloud IoT, pentru a oferi clientilor solutii conectate integrate dintr-o singura sursa. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovatii pentru o viata conectata. Bosch sporeste calitatea vietii la nivel mondial prin produse si servicii inovatoare si care starnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creeaza „Tehnica pentru o viata.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 440 de filiale si companii regionale din aproximativ 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, reteaua globala de productie si vanzari Bosch acopera aproape toate tarile din lume. Baza pentru viitoarea crestere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 64.500 de angajati in cercetare si dezvoltare, in cele aproximativ 125 locatii din lume.

Pentru a afla mai multe, accesati paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse