Home Topics Comunicate de presa Bosch investeste miliarde in masurile privind clima si calitatea aerului
Bosch investeste miliarde in masurile privind clima si calitatea aerului

Bosch investeste miliarde in masurile privind clima si calitatea aerului

0

Situatia financiara in 2018: vanzari si rezultate la niveluri record

  • Veniturile din vanzari au crescut la 78,5 miliarde de euro in 2018
  • Profitul brut din operatiuni a ajuns la 5,5 miliarde de euro in 2018
  • Pana in 2020, Bosch va reduce amprenta de carbon la zero
  • Valori de poluare din trafic aproape de zero, pentru un aer curat
  • Denner, CEO Bosch: „Initiative privind clima eficiente din punct de vedere al costurilor si solutiile pentru imbunatatirea calitatii aerului pot stabiliza atmosfera sociala volatila”.

Stuttgart/Renningen, Germania – Pentru Grupul Bosch, 2018 a fost un an fiscal de succes. Compania si-a sporit veniturile din vanzari la o suma record de 78,5 miliarde de euro. Profitul brut (EBIT) din operatiuni a atins suma de 5,5 miliarde de euro. In ciuda unor investitii initiale mari in domenii precum electrificarea si automatizarea mobilitatii, marja profitului brut din operatiuni s-a imbunatatit din nou in 2018, inregistrand o crestere de la 6,8 procente in 2017 la 7 procente. Bosch si-a sporit cheltuielile pentru sectorul de cercetare si dezvoltare la 7,3 miliarde de euro sau 9,3 procente din veniturile din vanzari. Cheltuielile de capital au crescut cu 14 procente la 4,9 miliarde de euro sau 6,3 procente din veniturile din vanzari. Bosch a creat peste 8.000 de locuri de munca noi in 2018, iar mai mult de jumatate dintre acestea au fost in domeniul cercetarii si dezvoltarii.

Pentru anul in curs, Bosch se asteapta ca dezvoltarea economica sa fie redusa. Conform estimarilor companiei, economia globala va creste cu doar 2,3 procente. Dispute comerciale, nivelurile inalte de datorii din tarile europene si scaderea productiei in industria auto sunt unii dintre factorii care greveaza economia globala. In ciuda mediului dificil din industriile si regiunile importante pentru Bosch, compania se asteapta ca vanzarile din 2019 sa depaseasca usor nivelurile din anul anterior. In primele trei luni ale anului, vanzarile inregistrate au fost similare cu cele ale anului trecut. In ciuda acestor previziuni pe termen scurt, grupul Bosch isi intensifica eforturile pentru a combate schimbarea climatica si pentru a imbunatati calitatea aerului.

„Schimbarea climatica nu este o poveste stiintifico-fantastica; se intampla cu adevarat. Daca luam in serios Acordul de la Paris, atunci initiativa privind clima nu trebuie sa fie privita doar ca un obiectiv pe termen lung. Aceasta trebuie sa aiba loc aici si acum”, a declarat Dr. Volkmar Denner, presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH, in cadrul conferintei de presa anuale. „De asemenea, luam in serios preocuparile oamenilor pentru o calitate mai buna a aerului din orase. In calitate de lider in inovatii, dorim sa furnizam solutii tehnologice pentru probleme ecologice”. In plus, Denner a mentionat ca: „Interdictiile de circulatie, protestele privind autovehiculele diesel, vestele galbene si grevele organizate vinerea pentru clima – toate acestea ne arata ca toate companiile trebuie sa ia masuri privind clima si sa ofere noi solutii pentru calitatea aerului din orase”.

Din 2020, Bosch va deveni prima companie industriala neutra din punct de vedere al emisiilor de CO2

Conform Agentiei Internationale pentru Energie (IEA), procesul de productie este responsabil pentru aproape o treime din emisiile de CO2 la nivel global. De aceea, Bosch isi intensifica eforturile, cu un succes deja prezent, pentru a reduce emisiile de CO2. „Vom fi prima companie industriala importanta care va atinge obiectivul ambitios de neutralitate in materie de emisii de CO2 intr-o perioada de putin peste un an. Din 2020, Bosch va avea o amprenta neta de carbon zero”, a anuntat Denner. „Toate cele 400 de locatii Bosch de la nivel global vor fi neutre in materie de emisii de CO2, din 2020.” Pentru a atinge acest obiectiv, compania va utiliza patru parghii majore. Bosch va spori eficienta energetica, va creste proportia de resurse regenerabile in alimentarea cu energie, va achizitiona mai multa energie electrica ecologica si va compensa emisiile de carbon inevitabile. Aceste actiuni vor ajuta la evitarea a 3,3 milioane de tone de CO2, pana in 2020. Puteti afla mai multe informatii despre planurile Bosch de protectie a climei aici.

Calitate mai buna a aerului: grad de poluare aproape de zero

Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), aproximativ 90 de procente din populatia mondiala respira un aer toxic. Bosch si-a propus un obiectiv ambitios pentru remedierea acestei situatii. „Ne dorim sa reducem la zero nivelul de poluare a aerului din trafic. Pentru a face acest lucru trebuie sa privim dincolo de capota autovehiculelor”, a spus Denner. Proiectul companiei de a reduce aproape de zero concentratia de poluanti atmosferici este construit pe trei piloni: Bosch dezvolta tehnologii pentru grupul motopropulsor cu poluare scazuta, lucreaza impreuna cu autoritatile municipale la proiecte pentru mentinerea unui flux constant in trafic si implementeaza un sistem de gestionare a mobilitatii companiei in propriile locatii.

Optimizarea motoarelor cu combustie interna – prin inteligenta artificiala

Compania estimeaza ca aproximativ 75 de procente din numarul total al autovehiculelor noi si celor comerciale usoare vor continua sa fie echipate cu motoare cu combustie interna in 2030. Tinand cont de acest lucru, Bosch va continua sa investeasca sume considerabile in optimizarea motoarelor pe benzina si diesel. De asemenea, compania utilizeaza inteligenta artificiala (IA) pentru a dezvolta in continuare motoarele cu combustie interna. Spre exemplu, Bosch utilizeaza IA pentru a controla in mod predictiv tratarea gazelor de esapament conform modelelor create pe baza stilurilor individuale de conducere, deoarece acest lucru poate reduce si mai mult emisiile autovehiculelor. Cei aproximativ 3.500 de angajati din domeniul tratarii gazelor de esapament si al senzorilor de gaze de evacuare au generat in 2018 vanzari de 2,3 miliarde de euro. Aceasta valoare urmeaza sa ajunga la 3 miliarde de euro pana in 2025.

Cu 20 de procente mai putine emisii poluante

In prezent, Bosch poarta discutii cu aproximativ 100 de autoritati municipale din Europa cu privire la masurile care trebuie luate pentru a imbunatati calitatea aerului. In prezent Bosch testeaza unitati mobile de analiza la Stuttgart, Paris si Marsilia. Aceste unitati dezvoltate de curand masoara constant nivelul de contaminanti din aer. Impreuna cu simularile, aceste masuratori vor asigura informatii suplimentare cu privire la legatura dintre emisiile autovehiculelor si poluarea mediului. Un proiect organizat in colaborare cu orasul Stuttgart a demonstrat ca un flux constant al traficului poate reduce emisiile poluante cu pana la 20 de procente, pentru flota existenta. Pe viitor, datorita datelor preluate de la unitatile de analiza va fi posibila crearea unor harti la rezolutie mare, care sa indice zonele cu concentratie crescuta de poluanti. Aceste harti vor putea fi utilizate pentru a optimiza gestionarea traficului.

Gestionarea mobilitatii companiei: calitate mai buna a aerului in aglomeratiile urbane

Al treilea pilon al proiectului il reprezinta gestionarea mobilitatii companiei. Obiectivul sau este de a reduce traficul, si prin urmare emisiile, pentru care sunt responsabili angajatii Bosch insisi, mai ales in aglomeratiile urbane. Masurile implementate variaza de la autobuze de tip shuttle in marile orase din Brazilia, China si Turcia, la oferte de telemunca si inchirierea de biciclete si biciclete electrice. In plus, Bosch valorifica puterea conectivitatii. De exemplu, de cateva saptamani, cei aproximativ 8.000 de angajati din locatia Reutlingen au putut  utiliza platforma SPLT de folosire in comun a autovehiculelor, ceea ce faciliteaza transportul de acest tip al angajatilor prin intermediul unei aplicatii specifice. In zona metropolitana Stuttgart, unde aproximativ 55.000 de angajati Bosch parcurg o distanta combinata de 1,5 milioane km in fiecare zi, compania este membra, de asemenea, a asociatiei Clean Air Alliance.

Electromobilitate: 14 milioane de autovehicule pana la finalul anului 2022

De asemenea, Bosch se asteapta ca autovehiculele electric sa joace un rol important in imbunatatirea calitatii aerului la in orase. Bosch se straduieste sa devina lider pe piata de masa emergenta din domeniul electromobilitatii. Pana in 2025, compania preconizeaza sa genereze o cifra a vanzarilor de 5 miliarde de euro in domeniul electromobilitatii, respectiv de zece ori valoarea din 2018. „In contextul unei concurente din ce in ce mai mari pentru crearea de valoare in domeniul tehnologiei pentru grupurile motopropulsoare, putem vedea oportunitati bune pentru viitor. Expertiza noastra asupra sistemelor, portofoliul nostru cuprinzator de produse si economia la scara mare in productie ne transforma in partenerii preferati ai producatorilor de autovehicule si furnizorilor de servicii de mobilitate din intreaga lume”, a declarat Denner. Componentele grupurilor motopropulsoare Bosch sunt prezente deja in peste un milion de autovehicule electrice din toata lumea. Pana la finalul anului 2022, acest numar va creste la 14 milioane. Pana in prezent, compania a realizat proiecte privind grupurile motopropulsoare pentru 50 de platforme de autovehicule electrice. Numai anul trecut au fost derulate 30 de proiecte noi. „De asemenea, ne dorim sa progresam in domeniul tehnologiei celulelor de carburant”, a spus Denner. In acest scop, Bosch a anuntat recent o alianta cu Powercell, un producator suedez de acumulatori pe baza de celule de carburant. Acesti acumulatori reprezinta doua treimi din valoarea unui sistem pe baza de celule de carburant. „Impreuna cu Powercell, intentionam sa comercializam acumulatori si sa ii lansam pana cel tarziu in 2022”, a spus Denner.

Conducere automatizata: consum de carburant si emisii scazute

Conducerea automatizata va juca si ea un rol important in imbunatatirea calitatii aerului. Conform firmei de cercetare KE Consult, conducerea automatizata poate reduce consumul de carburant cu peste 30 de procente – sau cu 15 procente pentru autostrazile din Germania. Peste 5.000 de ingineri Bosch lucreaza in prezent la conducerea automatizata, aproape de doua ori mai multi decat acum doi ani. Dupa cum a observat Denner: „Pana in 2022, intentionam sa investim circa 4 miliarde de euro in automatizare si, prin urmare, in mobilitatea sustenabila”. Sistemele de asistenta pentru sofer contribuie dezvoltarea conceptului de conducere automatizata. De la nivelul actual de aproximativ 2 miliarde de euro, se estimeaza ca veniturile vor creste cu aproape 15 procente in acest an. Se preconizeaza ca cifra vanzarilor de senzori va creste cu 20 de procente, iar cea a vanzarilor de senzori video cu 30 de procente. Denner: „Conducerea automatizata nu este doar o promisiune pentru viitor, ci constituie deja un domeniu actual de crestere pentru noi”.

Anul fiscal 2018: vanzarile si profiturile au atins un nivel record

„Anul 2018 a fost un an fiscal de succes pentru grupul Bosch”, a declarat Prof. Stefan Asenkerschbaumer, directorul financiar si vicepresedintele consiliului de administratie Bosch.

Vanzarile si rezultatele au fost din nou la nivelurile ridicate realizate, ca in 2017. Veniturile din vanzari au inregistrat un total de 78,5 miliarde de euro. Efectele ratei de schimb substantiale, de 2,1 miliarde de euro, au avut un impact asupra cifrelor vanzarilor. Dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, vanzarile au crescut cu cinci procente fara efecte de consolidare. Nominal, cresterea a fost de 2,2 procente. Profitul brut (EBIT) din operatiuni a inregistrat un total de 5,5 miliarde de euro, de la 5,3 miliarde de euro in anul precedent. In ciuda investitiilor majore in zonele cu potential, marja profitului brut din operatiuni a crescut de la 6,8 procente in 2017 la 7,0 procente. „In ciuda provocarilor economice, in 2019 vom continua sa investim sume mari in dezvoltarea de noi tehnologii si domenii de afaceri pentru a asigura viabilitatea viitoare a companiei”, a spus Asenkerschbaumer. „In mod similar, angajamentul nostru pentru reducerea emisiilor de carbon si actiunile in domeniul climei nu se va axa pe considerente financiare pe termen scurt, ci pe o perspectiva pe termen lung.”

Anul fiscal 2018 pe sectoare de activitate

Toate sectoarele de activitate au jucat un rol important in performanta de afaceri Bosch in anul 2018: divizia Solutii de mobilitate si-a marit vanzarile cu 3,5 procente (cu 5,8 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar), la 47,6 miliarde de euro. In consecinta, cresterea Bosch in acest sector a depasit din nou performanta globala din industria auto. La 7,1 procente, marja de operatiuni a atins aproximativ nivelul anului precedent. Divizia Bunuri de larg consum a realizat vanzari de 17,8 miliarde de euro. Dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, aceasta scadere de 3,1 procente echivaleaza cu o crestere a vanzarilor de 0,7 procente. Un motiv pentru aceasta crestere scazuta a fost presiunea concurentiala tot mai mare, in special in China. Marja EBIT din operatiuni de 7,8 procente a fost usor sub nivelul anului precedent. In divizia Tehnologie industriala, vanzarile au crescut la 7,4 miliarde de euro. Aceasta reprezinta o crestere de 8,8% procente sau 11,7 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. Marja EBIT din operatiuni a crescut cu mai mult de cinci procente, pana la 8,4 procente. In divizia Tehnologie pentru constructii si energie, vanzarile au crescut cu 2,4 procente, pana la 5,6 miliarde de euro. Dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, aceasta a fost echivalenta cu o crestere de 5,1 procente. La 4,2 procente, marja EBIT din operatiuni a ramas mai mult sau mai putin neschimbata.

Anul fiscal 2018 pe regiuni

In Europa, veniturile din vanzari au crescut cu 3,3 procente (4,8% procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar), la 41,4 miliarde de euro. In America de Nord, vanzarile au inregistrat un total 12,3 miliarde de euro. Dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, aceasta crestere de 2,7 procente este echivalenta cu o crestere de 7,4 procente. In America de Sud, afacerea si-a revenit cu o crestere a vanzarilor, dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, de 11,6 procente. Veniturile din vanzari au inregistrat un total de 1,4 miliarde de euro. In termeni nominali, vanzarile au scazut cu 6,2 procente. In prezent, Bosch genereaza aproape 30 de procente din totalul vanzarilor sale in regiunea Asia-Pacific (inclusiv Africa). Vanzarile in aceasta regiune au crescut cu 3,7 procente, pana la 23,4 miliarde de euro, ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. Cresterea nominala a fost de 0,7 procente.

Evolutia efectivelor de personal: oportunitati de cariera pentru specialisti si directori

La data de 31 decembrie 2018, Grupul Bosch avea aproximativ 410.000 de angajati la nivel international, cu 7.700 mai multi decat in anul precedent. Cea mai mare crestere a numarului de angajati a avut loc in Europa si regiunea Asia-Pacific. In Germania, numarul de angajati a crescut cu aproximativ 1.700. Bosch are acum peste 70.000 de angajati in sectorul de cercetare si dezvoltare, cu aproximativ 4.000 mai mult decat in anul precedent. 27.000 de angajati sunt experti in software si IT, iar numarul acestora va creste in continuare. „In urmatorii cinci ani, Bosch intentioneaza sa angajeze aproape 25.000 de experti in software si IT la nivel global”, a declarat Denner.

O prezentare a celor mai importante cifre este disponibila mai jos:

Persoana de contact pentru jurnalisti:
Miruna Andriesei
Telefon: +40 730 024 478

Grupul Bosch este prezent pe piata din Romania de aproximativ 25 de ani si numara peste 6.500 de angajati in cinci entitati. In anul 2017, Bosch a inregistrat un volum de vanzari de 416 milioane de euro pe piata din Romania. Pe langa centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj si unitatile sale de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de tehnologie industriala, localizata de asemenea in Blaj, precum si un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in Timisoara. In Bucuresti, Bosch opereaza un birou de vanzari pentru produsele diviziilor Solutii de mobilitate, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie.  In plus, o filiala a BSH Hausgeräte GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in capitala tarii.

Mai multe informatii pe  www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. Acesta are aproximativ 410.000 de angajati in intreaga lume (status la 31 decembrie 2018). Conform cifrelor preliminare, compania a generat vanzari de peste 77,9 miliarde de euro in 2018. Operatiunile sale sunt structurate in patru sectoare de activitate: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. Lider in IoT, Bosch ofera solutii inovatoare pentru case inteligente, orase inteligente, mobilitate conectata si industrie conectata. Compania isi foloseste expertiza in tehnologia de senzori, software si servicii, precum si propriul cloud IoT, pentru a oferi clientilor solutii conectate integrate dintr-o singura sursa. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovatii pentru o viata conectata. Bosch sporeste calitatea vietii la nivel mondial prin produse si servicii inovatoare si care starnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creeaza „Tehnica pentru o viata.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 440 de filiale si companii regionale din aproximativ 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, reteaua globala de productie si vanzari Bosch acopera aproape toate tarile din lume. Baza pentru viitoarea crestere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 69.500 de angajati in cercetare si dezvoltare, in cele aproximativ 125 locatii din lume.

Pentru mai multe informatii, accesati paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Cifre cheie Bosch pentru anul fiscal 2018

Cifre in miliarde de euro 2018 2017 Evolutia nominala fata de anul trecut (ajustata la efectele cursului valutar)
Total venituri din vanzari1

– procent generat in afara Germaniei

78,5

 

79

76,8

 

80

2,2% (5,0%)
Venituri din vanzari ale sectoarelor de afaceri1      
Solutii de mobilitate 47,6 46,0 3,5% (5,8%)
Tehnologie industriala 7,4 6,8 8,8% (11,7%)
Bunuri de larg consum 17,8 18,4 -3,1% (0,7%)
Tehnologie pentru constructii si energie 5,6 5,4 2,4% (5,1%)
Veniturile din vanzari in regiunile majore1      
Europa

– din care Germania

41,4

16,1

40,1

15,0

3,3% (4,8%)

7,0%

America de Nord (inclusiv Mexic) 12,3 12,0 2,7% (7,4%)
America de Sud 1,4 1,5 -6,2% (11,6%)
Regiunea Asia-Pacific (inclusiv alte regiuni) 23,4 23,2 0,7% (3,7%)
EBIT2 ca procent

din veniturile din vanzari2

5,5

7,0

4,9

6,3

0,6
EBIT din operatiuni2 ca procent din veniturile din vanzari2 5,5

7,0

5,3

6,8

0,2
Costuri pentru cercetare si dezvoltare2 ca procent din veniturile de vanzari2 7,33

9,3

7,0

9,0

0,3
Cheltuieli de capital ca procent din veniturile din vanzari 4,9

6,3

4,3

5,6

0,6
Deprecierea proprietatii, fabricii si echipamentelor 3,1 3,1  
Capital 39,2 37,6 1,6
Rata capital (%) 47 46  

1 Ajustare in conformitate cu modificarile din 2017 pentru grupul consolidat.
2 2017: valori ajustate datorita politicilor contabile modificate.
3 Calculate pe o baza identica celei din 2017 (nu au fost luate in seama schimbarile din politicile contabile).

Cifre in milioane de euro 2018 2017 Evolutia fata de anul trecut
Rezultate nedistribuite (dividende ale Robert Bosch GmbH) 242 241 1,0
Numarul de angajati

(31 decembrie 2018)

2018 2017 Evolutia fata de anul trecut
Grupul Bosch 409.881 402.166 7.715
Europa

– din care Germania

249.964

139.422

245.040

137.701

4.924

1.721

America de Nord si de Sud 45.092 44.309 783
Regiunea Asia-Pacific (inclusiv alte regiuni) 114.825 112.817 2.008
Angajati in cercetare si dezvoltare (31 decembrie 2018) 2018 2017 Evolutia fata de anul trecut
Grupul Bosch 68.715 64.409 4.306
Europa

– din care Germania

40.080

30.474

37.500

28.678

2.580

1.796

America de Nord si de Sud 3.247 3.204 43
Regiunea Asia-Pacific (inclusiv alte regiuni) 25.388 23.705 1.683