Home Articole Special drumuri | Dynapac CC4200, o noua perspectiva privind compactarea
Special drumuri | Dynapac CC4200, o noua perspectiva privind compactarea

Special drumuri | Dynapac CC4200, o noua perspectiva privind compactarea

0

Istoria compactoarelor tandem mari produse de Dynapac a inceput in anul 1964, odata cu lansarea primei serii CC40. In prezent, pe santierele de infrastructura din intreaga lume, lucreaza deja a sasea generatie a seriei CC4000 – CC6200 VI. Avantajele aduse de noua generatie sunt multiple, dar cele mai evidente, mai ales pentru operator, sunt cele legate de modul simplu de utilizare, manevrabilitatea excelenta, vizibilitatea de neegalat si asigurarea unui rezultat de cea mai buna calitate.

Terra Romania Utilaje de Constructii, unicul importator al intregii game Dynapac de utilaje pentru constructia si intretinerea drumurilor, este unul dintre cei mai importanti distribuitori de utilaje de constructii din Romania. TERRA Romania asigura vanzarea, si servicii de intretinere si reparatii pentru intreaga sa gama de utilaje, asigurand constructorilor din tara noastra accesul la cele mai noi generatii de utilaje. In baza stocului generos, desi gama de compactoare tandem mari este relativ noua pe piata internationala, constructorii romani pot vedea, testa si achizitiona in cel mai scurt timp noul compactor tandem Dynapac CC4200.

Compactare rapida si eficienta a straturilor subtiri de asfalt

Compactarea cu ajutorul vibratiilor de inalta frecventa reprezinta o caracteristica importanta a masinilor Dynapac. Straturile subtiri de asfalt reprezinta o tendinta moderna in domeniu asfaltarii de calitate, acestea insa necesitand o compactare rapida si de calitate, deoarece, temperatura mixturii scade foarte repede.

Daca se utilizeaza o amplitudine de compactare mai mare, amplitudine ce ofera si o compactare rapida, materialele din compozitie risca sa se zdrobeasca, sa apara segremagrea materialelor si sa piarda capacitatea portanta. Acesta este unul dintre motivele pentru care compactoarele tandem mari Dynapac din a sasea generatie continua sa dezvolte tehnologia de succes lansata de producator ce presupune utilizarea unor frecvente inalte ale vibratiilor combinata cu o amplitudine redusa, rezultatul fiind un grad inalt de compactare chiar si in cazul straturilor subtiri de asfalt.

Tamburii pot fi, desigur, utilizati la fel de eficient si pentru straturile groase de mixturi asfaltice prin utilizarea unei amplitudini mari de lucru si a unei frecvente reduse.

Un post de conducere eficient, cu o vizibilitate unica

Atunci cand au proiectat noua generatie de utilaje, specialistii de la Dynapac au avut in vedere, ca intotdeauna, operatorul. Un post de lucru ergonomic si bine proiectat va oferi intotdeauna operatorului posibilitatea de a lucra cu randament ridicat.

Astfel, noul compactor Dynapac CC4200 ofera posibilitatea ca scaunul si sistemul de control al directiei de lucru sa poata pivota si sa se deplaseze de la stanga la dreapta. Operatorul poate supraveghea eficient marginile tamburilor fara a face miscari inutile, obositoare. Optional, scaunul acestuia se poate roti 255 de grade, astfel incat, operatorul sa poate supraveghea la fel de bine ambii tamburi in timpul lucrului, iar atunci cand compactorul se deplaseaza in sens opus, acesta poate sa controleze, mult mai bine directia de deplasare. Aceasta optiune include si un mini volan controlat electronic care face mai usoara si mai precisa directionarea utilajului, oferind o manevrabilitate spectaculoasa.

Un utilaj inteligent

Compactorul tandem Dynapac CC4200VI este disponibil si in versiunea combinata, cu pneuri montate pe puntea din spate.

Deoarece compactarea marginilor este, de obicei, mai slaba, sunt disponibile, optional, discuri laterale care sa preseze sau sa taie marginea suprafetei asfaltate.

Discurile laterale pot fi montate in fata, pe partea dreapta sau pe partea stanga, dar si in spate  pe partea stanga.

Noua generatie de compactoare tandem mari de la Dynapac are un consum mediu de carburant mai mic cu 15% comparativ cu generatia anterioara, in conditiile in care motorul este unul dintre cele mai ,,curate’’ modele existente pe piata, cu un nivel al noxelor foarte redus. Ecologic inseamna mai mult de atat, operatorul putand lucra in ,,Mode Ecott in timpul activitatii de compactare sau la deplasarea intre suprafetele de lucru.

Pentru a reduce si mai mult consumul de combustibil, noua generatie de compactoare utilizeaza 2 pompe hidraulice cu pistoane axiale si debit variabil pentru generarea vibratiilor, un numar redus de conexiuni ale sistemului hidraulic, un ventilator de racire cu viteza reglabila in functie de temperatura lichidului de racire si a uleiului hidraulic precum si un sistem automat de mers incet in gol pentru motor, care intra in actiune la 10 secunde dupa ce maneta de directie este in pozitie neutra.

Controlul gradului de compactare cu sistemul DYN@LINK

Sistemul DYN@LINK este proiectat pe doua nivele:

Primul nivel include compactometrul, acesta utilizand sistemul de masurare EVIB atat pentru sol cat si pentru asfalt. Acest sistem este completat de un termometru integrat la nivelul ce Include doi senzori (cate unul deasupra fiecarui tambur) care inregistreaza temperatura la suprafata asfaltului.

Al doilea nivel integreaza contorul de compactare Dynapac cu echipamentul de masurarea EVIB, la care se adauga Dyn@alyzer cu sistemul de pozitionare prin satelit de tip GNSS (Global Navigation Satellite System). Aici sunt inregistrate toate informatiile primite de la utilaj, operatorul putand sa vada in orice moment masuratorile de compactare afisate pe ecranul computerului de bord. Datele sunt, in acelasi timp, inregistrate si salvate pentru a asigura trasabilitatea completa, oferind garantia calitatii lucrarii. Receptorul GNSS  ofera permanent pozitia exacta a compactorului pe santier, nivelul de precizie depinzand de cerintele proiectului.