Home Topics Companii HORNBACH inregistreaza un salt al veniturilor in anul financiar 2019/20, avand o perspectiva prudenta din cauza riscurilor legate de coronavirus
HORNBACH inregistreaza un salt al veniturilor in anul financiar 2019/20, avand o perspectiva prudenta din cauza riscurilor legate de coronavirus

HORNBACH inregistreaza un salt al veniturilor in anul financiar 2019/20, avand o perspectiva prudenta din cauza riscurilor legate de coronavirus

0
  • Datorita cererii imbucuratoare din partea clientilor, cifra de afaceri a grupului cunoaste o crestere de 8,4%, ajungand la 4,7 miliarde de euro
  • Rezultatul operational ajustat (EBIT) creste cu 68%, ajungand la 227 milioane de euro
  • Pana in prezent, criza de coronavirus a afectat doar temporar activitatea comerciala DIY
  • Dividende constante prevazute

 

Grupul Hornbach (Concernul Hornbach Holding AG & Co. KGaA) a reusit sa-si majoreze considerabil cifra de afaceri si profitul in anul financiar 2019/20 (1 martie 2019 pana la 29 februarie 2020). In primele trei luni ale anului financiar 2020/21, evolutia cifrei de afaceri si a venitului s-a dovedit, din fericire, stabila in timpul crizei, in ciuda masurilor luate pentru limitarea pandemiei de coronavirus. Cu toate acestea, Consiliul de Administratie manifesta prudenta cu privire la prognoza pentru anul in curs, din cauza riscurilor greu de evaluat in actuala conjunctura determinata de coronavirus.

„Anul financiar precedent 2019/20 a fost un real succes pentru noi. Vremea a tinut cu noi, am primit sustinere din partea clientilor si am mentinut costurile sub control. In concluzie, am avut o dezvoltare profitabila“, a declarat Albrecht Hornbach, presedintele Consiliului de Administratie Hornbach Management AG, asociatul cu raspundere nelimitata al Hornbach Holding AG & Co. KGaA.

Prognoza cifrei de afaceri a fost indeplinita – crestere puternica in toate regiunile

Grupul Hornbach si-a indeplinit prognoza cifrei de afaceri pentru 2019/20, cu o crestere de 8,4% a cifrei de afaceri nete, la 4.729 milioane de euro. Cel mai mare subgrup operativ al concernului Hornbach Baumarkt AG, care, la data incheierii exercitiului financiar, 29 februarie 2020, administreaza la nivel european 160 (anul precedent: 158) de magazine de materiale de constructii si de gradinarit, precum si magazine online in noua tari, si-a majorat cifra de afaceri cu 8,1%, ajungand la 4.428 milioane de euro. Fara a lua in considerare magazinele inaugurate si cele inchise si ajustarile de curs valutar, cifra de afaceri a magazinelor de materiale de constructii si gradinarit (DIY) a crescut cu 7,7% la nivelul concernului. Vanzarile pe unitatea de suprafata din comertul cu amanuntul DIY au atins un nou record in 2019/20, de 2.386 euro pe metrul patrat. Comertul online, prin care Hornbach imbina activitatea sa stationara DIY cu Interconnected Retail (ICR), a contribuit la dezvoltarea dinamica a cifrei de afaceri in grup, cu o rata de crestere din doua cifre. Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH al concernului a inregistrat un plus la cifra de afaceri de 13,2%, ajungand la 299 milioane de euro.

Venitul operational creste semnificativ

Datorita cresterii puternice a cifrei de afaceri si a raporturilor de costuri imbunatatite, Hornbach si-a marit semnificativ venitul operational comparativ cu anul precedent. Indicatorul EBIT fara efectele speciale neoperationale s-a majorat in anul financiar precedent cu 68,3%, respectiv 92,1 milioane de euro, ajungand la 227,0 milioane de euro. Aproximativ 86% din imbunatatirea veniturilor au rezultat din activitatea operativa si doar 14% din prima aplicare a noii contabilitati de leasing, in conformitate cu IFRS 16. In subgrupul Hornbach Baumarkt AG, EBIT ajustat a fost mai mult decat dublu, ajungand la 181,8 milioane de euro.

„Eficienta si transparenta crescuta a costurilor la masurile de mentinere si, mai ales, de renovare a magazinelor, dar si accentul asupra esentialului la proiectele individuale din administratie au fost profitabile“, a spus Albrecht Hornbach.

Per total, costurile au crescut mult mai lent decat cifra de afaceri a concernului si venitul brut. In anul financiar 2019/20, grupul de magazine de constructii a acordat o atentie deosebita dezvoltarii rentabilitatii in Germania.

Veniturile si pozitia financiara consolidate a grupului Hornbach pot fi observate si in situatia fluxurilor de numerar. Astfel, in anul financiar 2019/20, cashflow-ul operativ a sporit de la 54 milioane de euro la 324 milioane de euro. Cu 131 de milioane de euro, grupul Hornbach a investit cu aproximativ o treime mai putin decat in ​​anul precedent, anul financiar 2019/20. Dupa deducerea investitiilor si ajustarea cu efectele IFRS 16, cashflow-ul disponibil al grupului s-a modificat de la minus 137 milioane de euro in anul precedent la actualul plus de 130 milioane de Euro.

Prognoza veniturilor 2020/21: Criza generata de coronavirus, cu oportunitati si riscuri pentru comertul cu amanuntul DIY

Startul noului an financiar 2020/21 a fost asociat cu mari incertitudini din cauza crizei generate de coronavirus. Afacerile din comertul cu amanuntul DIY au fost mai putin afectate de restrictiile impuse marilor parti ale vietii sociale si economice decat temerile initiale. Magazinele de materiale de constructii si de gradinarit Hornbach din mai multe tari si regiuni au fost nevoite sa-si intrerupa partial activitatea stationara cu consumatorii privati timp de cateva saptamani, insa in special achizitiile prin intermediul magazinului online, ridicarea marfurilor rezervate online si, in cele mai multe cazuri, vanzarile cu clientii comerciali au fost in continuare posibile. Astfel, in nicio locatie nu a existat un shutdown complet. In primul trimestru al anului financiar actual, s-a demonstrat ca scaderea cifrei de afaceri cauzate de masurile impuse de pandemie a fost compensata in cea mai mare parte datorita vanzarilor mari din magazinele de materiale de constructii deschise si redeschise si a magazinelor online DIY. Incepand cu 6 mai 2020, toate cele 160 de magazine de materiale de constructii si de gradinarit Hornbach sunt accesibile tuturor clientilor.

Dupa cum a previzionat deja compania, se poate presupune ca atat cifra de afaceri a grupului, cat si rezultatul operational (EBIT) ajustat la nivel de concern in primul trimestru al anului financiar 2020/21 vor fi considerabil mai mari decat in ​​anul precedent.

Cu toate acestea, Consiliul de Administratie ia in considerare riscuri economice considerabile pentru cele noua luni ramase din anul financiar 2020/21, din cauza efectelor greu de estimat ale crizei generate de coronavirus. Se preconizeaza ca aceasta va avea un impact negativ asupra dezvoltarii cifrei de afaceri si a veniturilor grupului Hornbach mai tarziu in cursul exercitiului financiar. Prin urmare, grupul Hornbach se asteapta pentru anul curent (1 martie 2020-28 februarie 2021) la o cifra de afaceri a concernului la nivelul anului precedent (4,7 miliarde de euro) si un EBIT ajustat usor sub nivelul anului financiar 2019/20 (227,0 milioane de euro).

Indicatori ai grupului Hornbach (concernul Hornbach Holding AG & Co. KG)

 

Indicatori

Concernul Hornbach Holding AG & Co. KGaA

(in milioane euro daca nu este indicat altfel)

Anul financiar

2019/20

Anul financiar

2018/19

±

 

in %

Cifra de afaceri neta 4.729,2 4.362,4 8,4
din care subgrupul Hornbach Baumarkt AG 4.428,0 4.095,5 8,1
– Germania 2.244,7 2.118,4 6,0
– Restul Europei 2.183,4 1.977,1 10,4
Cresterea cifrei de afaceri ajustata pe suprafete (DIY) 7,7% 4,2%
din care subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH 299,5 264,6 13,2
Venit brut 1.694,2 1.570,1 7,9
Adaos comercial (in % din cifra de afaceri neta) 35,8% 36,0%
EBIT 213,8 120,6 77,3
EBIT ajustat1) 227,0 134,9 68,3
din care subgrupul Hornbach Baumarkt AG 181,8 81,9 >100
Profitul concernului inainte de impozitare 166,2 98,5 68,7
Excedentul anual la nivel de concern inainte de dividendele altor societati 123,3 75,1 64,1
Rezultat per actiune holding Hornbach (de baza/diluat, in €) 6,56 4,08 60,8
Investitii 131,2 195,9 -33,0

 

Indicatori suplimentari

Concernul Hornbach Holding AG & Co. KGaA

29  Februarie 2020 28  Februarie 2019 ±

 

in %

Capital social in % din totalul bilantier 42,7% 50,0%
Numarul magazinelor de materiale de constructii si gradinarit 160 158 1,3
Suprafata de vanzare conform BHB (in Tmp) 1.889 1.853 1,9
Angajati (numar) 21.505 21.055 2,1

In cazul informatiilor procentuale si al numerelor pot interveni diferente din rotunjiri. Informatiile procentuale sunt calculate pe baza de mii euro.

1) ajustat la costuri si venituri neoperationale

 

Indicatie

Rapoartele financiare ale concernului Hornbach Holding AG & Co. KGaA si ale subgrupului Hornbach Baumarkt AG pentru anul financiar 2019/20 sunt disponibile pe internet la: www.hornbach-gruppe.de­

 

 

Despre grupul Hornbach

Fondata in anul 1877, Hornbach este singura companie din domeniul constructiilor si gradinaritului care se poate mandri cu o istorie de 6 generatii. In acest moment, concernul detine 160 de magazine mixte de materiale de constructii si gradinarit si magazine online, in 9 tari din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elvetia, Suedia, Slovacia si Romania), dintre care 6 in Romania (Bucuresti Berceni, Bucuresti Militari, Bucuresti Balotesti, Brasov, Timisoara si Sibiu).

Prin pionierat, cum ar fi deschiderea primului magazin mixt de materiale de constructii si produse de gradinarit (1968), a primului megastore (1980) si a primului magazin de materiale de constructii cu conceptul drive-in (2003), Hornbach isi dovedeste in permanenta forta inovatoare. De decenii, Hornbach este considerat un angajator de top, in acest moment avand aproximativ 21.000 de angajati care contribuie la succesul companiei.