Home Topics Comunicate de presa Ce este m-commerce si cum va evolua in 2022
Ce este m-commerce si cum va evolua in 2022

Ce este m-commerce si cum va evolua in 2022

0

Telefonul mobil a devenit un instrument nelipsit din viata de zi cu zi, ne insoteste peste tot si poate fi util in aproape toate activitatile desfasurate. Comertul nu avea cum sa ramana in urma si, prin urmare, agentiile de servicii SEO si marketing online au fost nevoite sa isi adapateze strategiile la noile tendinte si sa includa mobile commerce-ul in practicile lor.

 

Ce este m-commerce? 

Cele mai recente informatii releva ca doua treimi din populatia globala foloseste un telefon mobil, iar acest lucru a revolutionat modul in care este inteles in prezent comertul electronic. Astflel a aparut un nou concept denumit m-commerce.

Vorbim despre m-comerce atunci cand ne referim la achizitiile realizate prin intermediul unui dispozitiv mobil, smartphone sau tableta, prin aplicatii speciale sau prin browser.

 

Avantajele m-commerce-ului

  • Portabilitatea dispozitivelor mobile permite achizitiile din orice loc si la orice ora.
  • Faciliteaza segmentarea publicului dupa zona geografica, varsta, sex si multe alte criterii.
  • Creeaza un public tinta mult mai larg, iar digitizarea brandului genereaza o crestere considerabila a audientei.
  • Platformele sunt responsive si adaptate pentru toate tipurile de dispozitive portabile. Astfel, utilizatorii au asigurata cea mai buna experienta de utilizare in timpul achizitiilor.
  • Strategiile m-commerce faciliteaza promovarea marcii pe retelele sociale.

 

Strategii de optimizare a campaniilor de m-commerce 

Intrucat utilizatorii de smartphone doresc sa beneficieze de viteza si de usurinta de utilizare, marca trebuie promovata astfel incat atat site-ul, cat si aplicatiile de mobil, sa raspunda cat mai bine acestor nevoi. Acest lucru se poate realiza folosind mai multe strategii:

  • Adaptarea continutului pentru toate dispozitivele si platformele.
  • Crearea unui continut cat mai relevant care sa ajute clientul sa obtina toate informatiile de care are nevoie si sa cumpere exact ceea ce ii trebuie.
  • Creare unui sistem de plata cat mai facil.
  • Minimizarea proceselor astfel incat sa nu necesite prea mult efort din partea utilizatorului.
  • Includerea CTA-urilor atragatoare si convingatoare care sa stimuleze conversiile.
  • Utilizarea instrumentelor oferite de retelele sociale pentru a efectua cumparaturi.

 

Cum va fi m-commerce-ul in 2022

M-commerce-ul creste exponential de la an la an. Un studiu publicat in revista Forbes estimeaza ca la finalul anului 2022 va ajunge cifra de 845 de miliarde de dolari si va genera mai bine de 50% din vanzarile e-commerce-ului.

Tot mai multi utilizatori aleg sa foloseasca telefonul mobil atat pentru a cauta produsele de care au nevoie, cat si pentru a le achiziona. Ei renunta la utilizarea laptopului si aleg sa utilizeze smartphone-ul sau tableta pentru a parcurge tot procesul.

Companiile sunt nevoite sa foloseasca inteligenta artificiala pentru a crea strategii personalizate menite sa satisfaca cat mai bine necesitatile si preferintele utilizatorilor. Astfel, creste gradul de satisfactie al utilizatorului si conversiile cresc.

Nu trebuie omis faptul ca aparitia 5G va fi un catalizator pentru e-commerce. Cresterea vitezei internetului favorizeaza dezvoltarea inteligentei artificiale, consumul de continut si procesele de achizitie. De aceea, in 2022 este esential ca toate companiile sa profite de oportunitatile cu care vine tehnologia 5G si sa o incorporeze in strategiile de business.