Home Topics Comunicate de presa Bosch isi mentine directia in timpul crizei si obtine rezultate pozitive
Bosch isi mentine directia in timpul crizei si obtine rezultate pozitive

Bosch isi mentine directia in timpul crizei si obtine rezultate pozitive

0

Neutralitate din punct de vedere al emisiilor de carbon obtinuta – compania are rezultate mai bune decat cele prevazute pentru 2020.

  • Vanzari: 71,6 miliarde de euro / EBIT: 1,9 miliarde de euro
  • Volkmar Denner, CEO Bosch: „Sustenabilitatea si AIoT reprezinta cheia afacerii noastre viitoare.”
  • Stefan Asenkerschbaumer, CFO Bosch: „Eforturile noastre sustinute pentru reducerea costurilor si sporirea competitivitatii asigura o baza financiara solida, de la care putem porni catre noi zone promitatoare.”
  • Mobilitate sustenabila: in 2020 s-au obtinut comenzi in valoare de 7,5 miliarde de euro numai pentru solutiile de electrificare a sistemului de propulsie
  • Cresterea piete AIoT: 10 milioane de scule electrice, aparate electrocasnice si sisteme de incalzire cu functii de conectivitate deja vandute / peste 90 de procente din toate produsele electronice Bosch sunt deja prevazute cu functii de conectivitate
  • Toate unitatile Bosch au devenit neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon inca din primavara anului 2020; un audit independent este in prezent in desfasurare

Stuttgart, Germania – In anul fiscal 2020, Grupul Bosch a obtinut un rezultat pozitiv, in ciuda impactului crizei cauzate de coronavirus si a scaderii productiei de autovehicule. De fapt, furnizorul de tehnologie si servicii a avut rezultate mai bune decat cele preconizate initial. Conform cifrelor preliminare,[1] castigurile inainte de dobanzi si impozite (EBIT) s-au ridicat la 1,9 miliarde de euro. Astfel, marja EBIT estimata  se apropie de 2,5 procente. Dupa ajustarea pentru cheltuielile de restructurare, valoarea EBIT estimata ajunge la 3,3 miliarde de euro – o marja de aproximativ 4,5 procente. Vanzarile totale ale Grupului Bosch s-au ridicat la suma de 71,6 miliarde de euro: o scadere de 4,4 procente fata de anul anterior, dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. „In ciuda impactului pandemiei, am putut obtine un rezultat pozitiv neasteptat. Inainte de toate, trebuie sa le multumim angajatilor nostri pentru angajamentul lor extraordinar,” a declarat Dr. Volkmar Denner, presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH, in cadrul prezentarii rezultatelor preliminare. De asemenea, acesta a adaugat ca ampla diversificare si amprenta globala a companiei si-au dovedit valoarea. „Prin investirea in zone de importanta pentru viitor, precum mobilitatea sustenabila, Internetul lucrurilor si inteligenta artificiala, ne extindem si mai mult rolul de lider in inovatie.” Bosch considera ca mai ales AIoT – combinatia dintre inteligenta artificiala (IA) si Internetul lucrurilor (IoT) – va crea oportunitati de crestere pe piete care valoreaza miliarde. „Ne dorim sa devenim un lider in materie de AIoT”, a declarat Denner. „Datorita cunostintelor noastre solide in diferite domenii si expertizei vaste in electronica si software, dispunem de mai multe resurse decat majoritatea concurentilor nostri.”

 

Actiuni decisive – fluxul de numerar ridicat disponibil asigura libertate financiara

Dupa ce vanzarile Bosch s-au prabusit in urma inchiderii activitatii in primavara, ce a afectat nenumarate tari si industrii, acestea au recuperat mult teren in a doua jumatate a anului 2020. „Suntem foarte multumiti de modul in care activitatea a decurs, in general, in 2020, in ciuda crizei,” a declarat Prof. Stefan Asenkerschbaumer, CFO si vicepresedinte al consiliului de administratie. „Am luat rapid masuri pentru a ne alinia costurile si cheltuielile de capital la scaderea vanzarilor – fara a neglija noile domenii de activitate promitatoare.” Drept urmare, Bosch a generat un flux de numerar disponibil de aproximativ 5 miliarde de euro, cel mai mare nivel din istoria companiei, asigurand astfel suficienta libertate financiara pentru companie pe perioada crizei. Cu o rata a cheltuielilor de capital de aproximativ 5 procente, Bosch a putut economisi aproximativ un miliard de euro in numerar, prin comparatie cu anul anterior.

 

Crestere sustenabila – cu ajutorul neutralitatii din punct de vedere al impactului asupra climei si al electromobilitatii

In ciuda crizei, Bosch continua sa isi concentreze strategia asupra domeniilor importante pentru viitor, cu un accent sporit pe practicile comerciale sustenabile. Compania a realizat un obiectiv semnificativ in primavara anului 2020, cand, nedescurajata de pandemie, a atins neutralitatea din punct de vedere al impactului asupra climei in toate cele 400 de locatii ale sale din intreaga lume. „Ne-am tinut de cuvant. Conform calculelor pregatite la nivel intern, Bosch a devenit prima intreprindere industriala cu prezenta la nivel mondial care a atins neutralitatea din punct de vedere al impactului asupra climei in primavara anului 2020 – mai devreme, cu mai putine decalari si mai rentabil decat era planificat,” a afirmat Denner, explicand faptul ca in prezent se desfasoara un audit independent. De asemenea, a reafirmat si urmatorul obiectiv Bosch, respectiv reducerea de 15 procente a emisiilor de CO2 de-a lungul lantului de aprovizionare, pana in 2030.

Bosch isi transmite mai departe propria experienta in atingerea neutralitatii din punct de vedere al impactului asupra climei, catre alte companii, prin intermediul unitatii operationale Bosch Climate Solutions, ai carei clienti includ Freudenberg, Hansgrohe si Koehler Paper Group. „Noul nostru serviciu de consultanta deschide calea altor companii catre neutralitatea din punct de vedere al impactului asupra climei, alaturi de noi domenii de crestere,” a afirmat Denner.

Din acest motiv, un obiectiv Bosch este reprezentat de solutiile tehnice noi si imbunatatite pentru viitorul condusului. El a explicat ca, in drumul catre o mobilitate sustenabila, compania a investit deja 5 miliarde de euro in sisteme de propulsie electrice. Iar in acest an Bosch va cheltui 700 de milioane de euro cu dezvoltarea solutiilor de mobilitate electrice, inclusiv a celulelor de carburant. Aceasta suma este cu aproape 40 de procente mai mare decat cea de anul precedent. „In viitorul apropiat, electromobilitatea va deveni una dintre activitatile de baza ale Bosch. Telul nostru este sa devenim lider de piata in segmentul electromobilitatii pentru autovehicule pe baza de acumulatori si celule de carburant,” a declarat Denner. „Deja avem un portofoliu in materie de mobilitate electrica mai extins decat orice alta companie – de la biciclete electrice la camioane.” Investitiile initiale mari facute de Bosch in acest domeniu dau roade: activitatea companiei pentru electrificarea sistemului de propulsie creste de doua ori mai repede decat piata si deja are o valoare de cateva miliarde de euro, a explicat Denner. Din anul 2018, Bosch a achizitionat 90 de proiecte de electrificare a sistemului de propulsie, dintre care numai cele 30 de anul trecut valoreaza 7,5 miliarde de euro. Peste 2,5 milioane de autovehicule din intreaga lume sunt in prezent prevazute cu sisteme de propulsie electrice Bosch.

 

Schimbarile structurale au nevoie de o tranzitie fara probleme

Conform declaratiilor lui Denner, schimbarile structurale de la nivelul industriei si iminenta introducere a regulamentului Euro7 imping sectorul auto intr-o etapa de tranzitie solicitanta. „Electromobilitatea este iminenta, iar Bosch s-a aflat la volanul acestei schimbari de ani de zile”, a afirmat acesta. „Dar investitiile initiale pentru finantarea sa trebuie sa rezulte din activitatea noastra pentru sistemele de propulsie deja existente.” A adaugat si ca, pentru a pastra cat mai multi angajati pe parcursul acestei transformari, este esential pentru Bosch si pentru alte companii ca tranzitia sa fie lina. „Autovehiculele electrice sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon daca functioneaza cu energie provenita din surse regenerabile, iar acelasi lucru se poate spune si despre autovehiculele diesel sau pe benzina – atat timp cat functioneaza cu carburanti sintetici. Nu ar trebui sa permitem viitorului regulamentul Euro7 sa rateze aceasta sansa de a contracara incalzirea globala.” Chiar si in prezent, motoarele moderne diesel si pe benzina nu mai au acelasi impact semnificativ asupra calitatii aerului din zonele urbane. „Doar pentru ca o idee este corecta din punct de vedere social si economic, nu inseamna ca trebuie sa fie neaparat gresita din punct de vedere ecologic,” a continuat Denner. „Trebuie sa mentinem un echilibru intre considerentele economice, ecologice si sociale.” Obiectivul ar trebui sa fie sprijinirea industriei auto in tranzitia catre o mobilitate ecologica, simultan cu garantarea locurilor de munca, a spus el.

 

AIoT ca oportunitate de crestere – asigurarea inteligentei produselor conectate

Prin combinarea inteligentei artificiale si a internetului obiectelor, Bosch doreste sa isi faca loc pe o piata extrem de valoroasa. Cu solutiile AIoT inovatoare, compania va crea beneficii suplimentare pentru clienti, prin reducerea costurilor cu energia si cresterea nivelului de confort si siguranta. Conectivitatea genereaza informatii despre modul de utilizare al produselor Bosch. Bosch doreste sa beneficieze de aceste informatii pentru a imbunatati modul de utilizare prin actualizari de software sau noi functii si servicii.

In ultimii ani, Bosch a trasat cerintele tehnice: o suita IoT conecteaza dispozitivele, senzorii si gateway-urile, iar o infrastructura pe baza de cloud prelucreaza datele. Mai mult, platforma IA permite dezvoltarea rapida a aplicatiilor care utilizeaza inteligenta artificiala.

„Urmatorul pas este transformarea expertizei tehnice in afaceri,” a declarat Denner. Bosch deja a vandut aproximativ zece milioane de scule electrice, aparate electrocasnice si sisteme de incalzire cu functii de conectivitate, iar numarul utilizatorilor activi este in crestere. Bazandu-se pe experienta din domeniul inteligentei artificiale, compania a infiintat Centrul Bosch pentru Inteligenta Artificiala, sau BCAI, la inceputul anului 2017 – o masura care da rezultate. La doar trei ani de la deschidere, investitia initiala a fost deja acoperita; contributia BCAI la rezultat se apropie de 300 de milioane de euro. BCAI are in prezent aproximativ 270 de experti in IA, care lucreaza la peste 180 de proiecte in domenii precum mobilitatea, productia, casele inteligente si agricultura.

Noua divizie pentru Solutii Informatice Integrate care numara aproximativ 17.000 de angajati va avea si ea un rol important in calatoria Bosch catre statutul de companie AIoT. „Noua divizie reuneste noutatile in materie de hardware si software pentru noile arhitecturi ale componentelor electronice pentru industria auto”, a afirmat Denner. „Aceasta este poarta noastra catre o piata emergenta bazata pe un nivel mai ridicat de inteligenta a autovehiculelor.” Doar in a doua jumatate a anului 2020, Bosch a obtinut comenzi de computere auto in valoare de aproximativ 2,5 miliarde de euro. Alte acorduri similare in valoare de miliarde vor urma in acest an.

Bosch dezvolta aplicatii AIoT pentru toate sectoarele sale de activitate. Un exemplu este Aviotec, un sistem de detectare video a incendiilor care utilizeaza inteligenta artificiala pentru a detecta fum si flacari, chiar si exclusiv cu surse de lumina in infrarosu. Un altul este o platforma pentru aplicatii pentru inspectia vizuala a pieselor prelucrate, care foloseste IA pentru detectarea chiar si a celor mai fine zgarieturi prezente pe suprafata. Iar in cazul dispozitivelor de urmarire pentru conditia fizica, un nou senzor cu functie de autoinvatare cu IA de ultima generatie minimizeaza latenta si consumul de energie. Aici, senzorul insusi este piesa inteligenta.

 

Contributia diferitelor sectoare de activitate la dezvoltarea afacerii in 2020

Vanzarile unitatilor operationale Bosch au inregistrat scaderi ca urmare a pandemiei de coronavirus; singurul segment care a inregistrat cresteri a fost cel al bunurilor de consum. Sectorul de activitate pentru Solutii de Mobilitate, care a fost foarte afectat de inchiderea unitatilor de productie din industria auto, a obtinut venituri in suma de 42,3 miliarde de euro. Cu toate acestea, in ciuda unei scaderi de 9,5 procente fata de anul anterior, activitatea a crescut mai repede decat piata, unde productia auto s-a contractat cu 15 procente. Dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar rezulta o scadere de 8,1 procente. Sectorul Bunurilor de consum a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 5,2 procente, atingand 18,6 miliarde de euro. Dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, aceasta suma ajunge la 8,2 procente.

Diviziile de aparate electrocasnice si scule electrice au urmat si ele tendintele stabilite de clienti, concentrandu-se asupra mediului casnic. In ciuda unei redresari la nivel de comenzi incepand din toamna, sectorul Tehnologiei Industriale nu s-a putut delimita de vulnerabilitatea pietei pe termen lung. Vanzarile totale au scazut cu 16 procente fata de anul anterior, atingand 5,1 miliarde de euro. Dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, rezulta o scadere a vanzarilor de 15 procente fata de anul anterior. Sectorul Energiei si Tehnologiei de constructii a obtinut vanzari in valoare de 5,4 miliarde de euro. In timp ce programele de subventionare au ajutat sectorul sistemelor de incalzire, anularea nenumaratelor evenimente a afectat sectorul produselor tehnologice pentru conferinte si sonorizare. Vanzarile au scazut cu 3,4 procente, sau 2 procente, dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar.

 

Contributia diferitelor regiuni la dezvoltarea afacerii in 2020

Bosch a resimtit impactul prabusirii vanzarilor din primavara in toate regiunile: veniturile din vanzari in Europa au ajuns la 38 de miliarde de euro. Acest lucru reprezinta o scadere de 5,7 fata de anul anterior, sau 4,6 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. Vanzarile din America de Nord au scazut cu 14 procente, la 10,8 miliarde de euro, respectiv o scadere de 12 procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar. In America de Sud, vanzarile au ajuns la 1,1 miliarde de euro. In termeni nominali, acest rezultat reprezinta o scadere de 21 de procente. Dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, scaderea ajunge la doar 2,5 procente. In Asia Pacific, vanzarile au ajuns la 21,7 miliarde de euro, cu doar 1,4 procente mai putin decat in anul anterior. Ajustarile in functie de cursul de schimb valutar ne arata, de fapt, o crestere a vanzarilor de numai 0,5 procente. Redresarea rapida a pietei si evolutia pozitiva din China au fost de ajutor. Vanzarile din China le-au depasit pe cele din Germania, pentru prima data in istoria Bosch.

 

Evolutia numarului de angajati in 2020: niveluri de efectiv in general stabil

La 31 decembrie 2020, Grupul Bosch numara aproximativ 394.500 de angajati la nivel mondial. Acest lucru demonstreaza faptul ca, in ciuda crizei, Bosch a putut mentine stabilitatea nivelului de ocupare al locurilor de munca, iar majoritatea schimbarilor au avut loc in China si Germania. Bosch a inregistrat o usoara crestere a numarului de angajati in unitatile de cercetare si dezvoltare, crestere realizata pentru impulsionarea unor investitii strategice esentiale.

 

Perspective pentru 2021: obiectivul este iesirea din criza pe o pozitie mai puternica

Bosch se asteapta ca economia globala sa isi reia mersul incet in 2021. Dupa o contractare de aproximativ 4,5 procente in ultimul an, Bosch anticipeaza o crestere de pana la 4 procente pe parcursul acestui an. „Criza nu s-a sfarsit,” a declarat Asenkerschbaumer. In opinia sa, cresterea nu va fi impiedicata doar de rata de infectare in continuare ridicata si de restrictiile sociale si economice aferente. El a explicat ca si schimbarile de ordin politic, precum Brexit-ul, si concurenta strategica dintre SUA si China, cu potentiale restrictii comerciale, pot afecta dezvoltarea economica la nivel global.

„In ciuda tuturor acestor provocari, obiectivul nostru ramane un nivel de crestere care depaseste pietele din domeniile si regiunile importante pentru noi.” Indiferent de evolutia pandemiei, Bosch intentioneaza sa continue ajustarile necesare pentru a raspunde schimbarilor de ordin structural si implementarea acestora intr-un mod cat mai acceptabil posibil din punct de vedere social. „Eforturile noastre sustinute pentru reducerea costurilor si sporirea competitivitatii asigura o baza financiara solida, de la care putem porni catre noi zone promitatoare.”

 

 

About BOSCH

Grupul Bosch este prezent pe piata din Romania de peste 25 de ani si numara peste 8.000 de angajati in cinci entitati. In anul 2019, Bosch a inregistrat un volum de vanzari de 436 milioane de euro pe piata din Romania. Vanzarile totale nete, incluzand vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe langa centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj si unitatile sale de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de tehnologie industriala, localizata de asemenea in Blaj, precum si un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in Timisoara. In Bucuresti, Bosch opereaza un birou de vanzari pentru produsele sectoarelor Solutii de mobilitate, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. In plus, o filiala a BSH Hausgeräte GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in capitala tarii.

Grupul Bosch este un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. Acesta are aproximativ 394.500 de angajati in intreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Conform cifrelor preliminare, vanzarile companiei au atins cifra de 71,6 miliarde de euro in 2020. Operatiunile sale sunt structurate in patru sectoare de activitate: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. Lider in IoT, Bosch ofera solutii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 si mobilitate conectata. Bosch urmareste viziunea unei mobilitati sustenabile si sigure. Compania isi foloseste expertiza in tehnologia de senzori, software si servicii, precum si propriul cloud IoT, pentru a oferi clientilor solutii conectate integrate dintr-o singura sursa. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovatii pentru o viata conectata, prin intermediul produselor si solutiilor care ori contin inteligenta artificiala (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch imbunatateste calitatea vietii la nivel mondial prin produse si servicii inovatoare care genereaza entuziasm. Pe scurt, Bosch creeaza „Tehnica pentru o viata”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproximativ 440 de filiale si companii regionale din 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, reteaua globala de productie, inginerie si vanzari Bosch acopera aproape toate tarile din lume. Baza pentru viitoarea crestere a companiei este puterea sa inovatoare. In cele 126 locatii din lume, Bosch are aproape 73.000 de angajati in cercetare si dezvoltare, precum si aproximativ 30.000 de ingineri software.

Compania a fost infiintata in 1886 la Stuttgart de catre Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanica fina si inginerie electrica”. Structura speciala a actionariatului Robert Bosch GmbH asigura libertatea antreprenoriala a grupului Bosch, permitand companiei sa planifice pe termen lung si sa faca investitii semnificative pentru asigurarea viitorului sau. 92 de procente din actiunile Robert Bosch GmbH sunt detinute de fundatia caritabila Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt detinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Functiile de conducere antreprenoriala ale grupului sunt indeplinite de acest trust. Restul de actiuni sunt detinute de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH.

Pentru mai multe informatii, accesati paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

[1] Conform rapoartelor interne.