Home Antreprenori de succes Mircea Georgescu, Director General al Hünnebeck Romania – Despre succesul unei companii cu traditie si rolul strategic
Mircea Georgescu, Director General al Hünnebeck Romania – Despre succesul unei companii cu traditie si rolul strategic

Mircea Georgescu, Director General al Hünnebeck Romania – Despre succesul unei companii cu traditie si rolul strategic

0

Mircea Georgescu, Managing Director Hünnebeck, ne-a povestit intr-un interviu despre ceea ce face compania Hünnebeck Romania, mai exact, cum s-a dezvoltat in timp, misiunea pe care o are si cu ce provocari se intalneste pe piata.

 

Vorbim despre companie si despre puterea brandului. Am vazut ca Hünnebeck este intr-o “liga” frumoasa, puternica, este endorsat de BrandSafway. Care este rolul strategic al Hünnebeck?

Hünnebeck Romania este parte a companiei germane Hünnebeck, una dintre marcile de traditie din portofoliul grupului american BrandSafway. Hünnebeck, cu sediul in Europa, a luat nastere in urma cu peste 90 de ani, mai exact in 1929, si este unul dintre principalii furnizori europeni de echipamente de cofraj, schele si sisteme de siguranta caracterizate de o calitate inalta, flexibilitate si rentabilitate. Hünnebeck ofera, de asemenea, o gama larga de servicii destinate proiectelor, variind de la inginerie, logistica de santier, servicii de curatenie si reparatii, instruire a utilizatorilor si servicii de cofraj pana la dezvoltarea completa a proiectului. Hünnebeck este parte a diviziei de cofraj din cadrul BrandSafway, divizie ce include si SGB (Orientul Mijlociu / Asia) si Aluma Systems (America de Nord si America Latina).

In Romania, Hünnebeck detine doua sedii si depozite in Bucuresti – Rudeni si in apropiere de Cluj-Napoca – Capusu Mare, in cadrul carora activeaza cca. 80 de angajati.

Fondata in urma cu mai bine de 90 de ani, firma Hünnebeck stabileste noi standarde in domeniile cofrajelor, schelelor si tehnicii de siguranta. Obiectivul Hünnebeck: doreste sa faca santierul dumneavoastra mai productiv, mai eficient si mai sigur. Totodata, furnizam solutii care au la baza o planificare fiabila a costurilor si a timpului, oferind mai multa eficienta si securitate pe santier.

 

Ce este astazi Hünnebeck Romania?

Hünnebeck Romania, unul dintre principalii furnizori locali de sisteme de cofraje, esafodaj si schele la nivel local. In Romania, compania detine trei divizii distincte pe segmentul de furnizare de sisteme de cofraje, esafodaje si schele, servicii industriale.

 

Care este diferentiatorul/ii companiei? Care sunt cele mai puternice valori ale companiei?

Noi, cei de la Hünnebeck, ne diferentiem pentru ca furnizam solutii care au la baza o planificare fiabila a costurilor si a timpului, oferind mai multa eficienta si securitate pe santier. Acestea sunt personalizate si provin dintr-o singura sursa – pentru numeroase sectoare ale constructiilor, de ex. infrastructura, cladiri multietajate, constructii comerciale si de locuinte. Siguranta, productivitatea, expertiza, proximitatea si oferirea de solutii personalizate sunt factorii principali care ne diferentiaza.

 

Exista un proces in urma caruia va alegeti partenerii? (pe site, in mai multe locuri subliniati importanta sigurantei si a partenerilor de incredere)

Nu noi ne alegem clientii ci acestia ne aleg pe noi.

Portofoliul de servicii si produse al companiei, ofera optimizarea costurilor resursei umane necesare in santier, a duratei de executie a lucrarii, cat si a managementului logistic. Totodata, produsele din portofoliu pe primul loc siguranta lucratorilor, element care reprezinta un avantaj competitiv in alegerile partenerilor.

Avem avantajul de a fi o companie solida si recunoscuta pentru serviciile noastre, astfel, suntem de cele mai multe ori luati in calcul si selectati sa devenim parteneri in proiectele clientilor nostri.

 

Ce credeti ca determina piata aceasta sa se dezvolte, care sunt motoarele ei? (ex: exigentele mai mari ale clientului pentru ca e mai educat astazi, trenduri din afara, etc)

Piata inchirierilor de cofraje este in stransa legatura cu piata constructiilor. Astfel, anul 2021 a adus pentru noi o mare crestere pe segmentul proiectelor de infrastructura. Avand in vedere ca activitatea noastra de baza presupune inchirierea de cofraje si schele pentru constructii, cel mai important activ il reprezinta parcul de echipamente oferit spre inchiriere. Ca atare, cea mai mare pondere a investitiilor, este alocata innoirii echipamentelor existente si includerea unor sisteme noi, dedicate proiectelor de infrastructura, cum ar fi sistemul de esafodaj INFRAKIT, QUICK DECK.

 

Cum au aparut serviciile digitale? Cum au ajutat in perioada pandemiei?

Pe langa produsele si serviciile oferite clientilor locali, Hünnebeck Romania pune la dispozitia acestora un portal dedicat insotit de o aplicatie mobila – MyHuennebeck. Acesta, pastreaza la indemana date si documente importante pentru toate proiectele clientilor si ii ajuta pe acestia sa gestioneze mai bine elementele inchiriate. In cadrul platformei, clientii pot gasi informatii utile precum avize de expeditie, protocoale de receptie, stocul de santier, cardul de inchiriere (evolutie saptamanala a materialului inchiriat prezent in santier), facturi de chirie sau de vanzare si soldul deschis.

Pe baza experientei anului 2020, una dintre principalele lectii a fost importanta digitalizarii in pastrarea unui flux economic eficient. Astfel, o foarte importanta masura a reprezentat-o digitalizarea accelerata a proceselor interne, care sa sustina implementarea programului de lucru flexibil, inclusiv home office, pe care l-am introdus in vederea reducerii riscului de contaminare. Un test real pentru gradului de maturitate atins de organizatia noastra, l-a presupus reducerea interactiunii directe intre membrii echipei, coroborata cu nevoia de adaptarea a modului de lucru la nevoile si solicitarile diverse venite din partea clientilor.

 

Cine apeleaza la produsele si serviciile Hünnebeck?

Solutiile noastre se adreseaza firmelor de constructii, indiferent de anvergura companiei sau tipul de proiect pe care il executa (infrastructura, constructii comerciale sau rezidentiale).

Hunnebeck trateaza fiecare solicitare in acelasi fel, si suntem bucurosi sa putem veni in sprijinul partenerilor nostri cu cele mai bune oferte intr-un timp foarte scurt.

 

Spuneti-ne mai multe detalii despre sistemul QuikDeck si cum a fost folosit pentru prima oara in Romania? Ce alte noutati aveti in portofoliul Hünnebeck Romania?

Quick Deck®, este un echipament care a fost utilizat in proiectul de reabilitare a viaductului din Caracau.

Acesta este un sistem modular realizat din elemente care permit dezvoltarea unei platforme pentru accesul in siguranta la inaltime. Aplicatiile sunt variate si cuprind Poduri (constructii noi, reabilitari structurale, vopsire, intretinere si reparatii), platforme marine – vopsire si mentenanta), santiere navale (vopsire si mentenanta la interior si exterior), HVAC, scene temporare (evenimente si pasarele), cazane industriale (constructie si mentenanta).

O alta noutate in portofoliul Hünnebeck Romania este reprezentata de sistemul INFRAKIT care este utilizat, printre alte lucrari,  si in constructia viaductului de pe autostrada Sibiu-Boita, km 12+37, acesta fiind unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructura al acestui an.


Cum s-au schimbat nevoile clientilor in ultimii 10 ani?

Constructorii au nevoie de solutii complete, eficiente din punct de vedere cost, resursa umana necesara in santier si care sa permita optimizarea duratei de executie.

Astfel, toate serviciile noastre au ca obiectiv elementele de mai sus coroborat cu solutii pentru desfasurarea lucrului in santier in deplina siguranta. Echipamentele Hünnebeck se pot manipula manual reducand astfel o pondere importanta a costurilor.

 

Care sunt cele mai cerute solutii si servicii?

Prin serviciile pe care le punem la dispozitie clientilor nostri, suntem un sprijin in toate etapele proiectului de constructie: de la proiectarea tehnica, logistica, curatare si reparatii a echipamentului, instruire si asigurarea de specialisti in cofrare pana la suport complex pe santier.

In ceea ce priveste serviciul de inchiriere, acesta este format din doua faze: configurarea personalizata si chiria lunara. Configurarea personalizata a contractului de inchiriere presupune consultanta tehnica in faza de ofertare din partea departamentului Hünnebeck de inginerie pentru a oferi o optimizare a materialului prezent in santier si, astfel, o eficientizare a costurilor. Un aspect de luat in calcul de catre clientii companiei este faptul ca au permanent acces la parcul de inchirieri Hünnebeck local, dar si european care are o solutie pentru aproape orice tip de proiect.

Un alt serviciu pus la dispozitie clientilor de catre Hünnebeck este cel de consultanta tehnica. Proiectele de constructie de succes, atat din punct de vedere economic cat si al sigurantei, incep inca din faza de proiectare. Expertii nostri in cofraje si esafodaje ofera suport profesionist de la bun inceput. In acest sens, Hünnebeck are o echipa internationala compusa din ingineri in constructii civile, tehnicieni si ingineri in rezistenta. Acestia acopera o gama larga de aplicatii – de la santiere de dimensiuni mici si medii, pana la proiecte de anvergura planificate si asistate tehnic pentru clienti din intreaga lume.

Astfel, prin alegerea serviciului de consultanta tehnica, clientii au acces la elaborarea profesionala a planurilor de cofrare si esafodaj pentru toate tipurile de aplicatii tehnice, cum ar fi: infrastructura, comercial sau rezidential. De asemenea, pot obtine si redactarea proiectelor de cofrare pe toate nivelurile de complexitate, fiind furnizate inclusiv modele 3D. Un aspect deosebit al acestui serviciu este faptul ca se optimizeaza necesarul de materiale pentru a se evita costurile supradimensionate si intarzierile in santier.

Hünnebeck Romania ofera si serviciul de asistenta pe santier, acesta avand doua avantaje majore: sporirea sigurantei pe santier, cat si imbunatatirea productivitatii constructorilor si reducerea deteriorarilor de material prin manevrarea corecta a acestuia. Serviciul ofera asistenta in santier prin intermediul echipei de tehnicieni Hünnebeck si demonstratii la fata locului pentru angajatii santierului cu privire la produsele utilizate. De asemenea, clientii au acces la informatii despre manipularea si utilizarea in conditii optime a cofrajelor si esafodajelor, precum si a elementelor tehnice auxiliare (ex. dispozitive de ridicare), in timp ce primesc si explicatii privind planurile si listele de materiale.

Produsele oferite de noi contin numeroase elemente de siguranta, in timp ce serviciile adiacente ofera constructorilor suportul si cadrul sigur in gestionarea corecta a sistemelor de cofrare si esafodaj, astfel încat acestea sa constituie un mediu de lucru sigur.

Un alt detaliu de punctat este faptul ca intregul echipament care ajunge in depozitele Hünnebeck  dupa inchiriere trece printr-un proces de curatare si, daca este cazul, de reparare pentru a fi readus la caracteristicile initiale. Curatarea acestora se face folosind echipamente de ultima generatie si conforme cu standardele in vigoare. De asemenea, compania ofera si un serviciu de reparatie profesionala a parcului de echipamente propriu al clientului, incluzand evaluarea materialelor in conformitate cu criteriile interne de inchiriere.

Serviciul de seminarii este o alta facilitate oferita de Hünnebeck Romania pe piata locala. Seminariile se adreseaza unei plaje largi de grupuri tinta, oferindu-le instruire punctuala adaptata nevoilor lor: de la pregatire pentru utilizarea produselor uzuale sau noi, la cea pentru aplicatii specializate si transfer de cunostinte pentru standarde si legislatii noi.

 

Care a fost strategia adoptata de Hünnebeck Romania in perioada pandemiei?

„Safety First” este un deziderat pe care il regasim in ADN-ul Hünnebeck. Astfel, pentru a face fata pandemiei, protejarea sanatatii angajatilor si a partenerilor nostri a reprezentat o prioritate. Am implementat masuri de protectie la timp in cele doua locatii din Bucuresti si Cluj Napoca si am reusit sa pastram sanatatea intregii echipe. In ceea ce priveste parteneriatele cu clientii nostri, am implementat un mod de lucru cat mai flexibil astfel incat sa gestionam cat mai bine proiectele in derulare.